Gå til innhold

Hvor lenge greier din 1 klassing være alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 7 år som egentlig aldri har vært alene mer enn 15 minutter. Når er det egentlig vanlig at de klarer seg mer selv? Vi bor 500 m unna skolen, på landet.. Etterhvert håper jeg hun kan gå hjem fra SFO og vente på oss der. 

Anonymous poster hash: 837af...b20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er av og til alene hjemme fra skoleslutt til vi kommer hjem fra jobb. Ca 2 timer. Hun går i 1.klasse. Er ellers alene et par timer mens vi er på handling o.l. og hun ikke gidder å være med. Hun trives med å ha huset for seg selv, og føler seg stolt og flink :)

Skrevet

Eldste kunne fint være hjemme alene 1-2 timer da hun gikk i 1. klasse. Var heller ikke noen krise om det ble litt lenger en gang i ny og ne.

Vi bor landlig, ca 20 km unna skolen, og hun tar buss hjem. Har mobil liggende hjemme slik at hun kunne nå oss om det var noe.

Yngste er ikke like trygg alene. Går i 1. klasse nå og har nesten aldri vært alene hjemme.

Så det er jo litt forskjellig hvor trygg de føler seg. Man må nesten bare prøve seg litt frem til hva som funker...

Anonymous poster hash: eea4a...4b5

Skrevet

Hun er hjemme mens vi handler og ikke vil være med, og kan gå hjem fra sfo og vente til vi kommer hjem. Det er vel det vi har prøvd til nå.

Anonymous poster hash: 06909...0b7

Skrevet

Han har kun vært hjemme alene mens jeg henter posten... Ca 50 meter unna.. Jeg tenker han kunne vært hjemme alene litt, men han tør ikke. Pluss at han klatrer og styrer en del, så jeg hadde nok vært drit nervøs for at han gjorde seg noe mens jeg var borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...