Gå til innhold

Vi holder på å utrede oss ved tanke for barnløshet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sjekker de hos menn??

På forhånd takk for svar 😊😊

Anonymous poster hash: 32555...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sædkvalitet

Anonymous poster hash: 7fd12...f52

Skrevet

Sædkvalitet

Ja,det og og de måtte kjenne på utstyret (??)

Skrevet

Sædkvalitet

Kun sædceller. Man kan bruke en større beholder enn den man får utdelt (f.eks sterilt uringlass). Om dere bor lenger tid enn en time unna undersøkelsesstedet må testen tas der. Prøven skal holdes kroppsvarm (inntil kroppen) frem til den leveres. Er ikke skummelt, og NEI de tar overhodet ikke på mannens utstyr hvis det er det mannen din er redd for 😜

Skrevet

Sædkvalitet

Kun sædceller. Man kan bruke en større beholder enn den man får utdelt (f.eks sterilt uringlass). Om dere bor lenger tid enn en time unna undersøkelsesstedet må testen tas der. Prøven skal holdes kroppsvarm (inntil kroppen) frem til den leveres. Er ikke skummelt, og NEI de tar overhodet ikke på mannens utstyr hvis det er det mannen din er redd for 😜

Vår gynekolog sa at hun måtte kjenne på testiklene og lysken...? Hva Gjør de da?

Skrevet

Sædkvalitet

Kun sædceller. Man kan bruke en større beholder enn den man får utdelt (f.eks sterilt uringlass). Om dere bor lenger tid enn en time unna undersøkelsesstedet må testen tas der. Prøven skal holdes kroppsvarm (inntil kroppen) frem til den leveres. Er ikke skummelt, og NEI de tar overhodet ikke på mannens utstyr hvis det er det mannen din er redd for

Det kan det da godt hende at de gjør, dersom de mistenker at det er hos mannen feilen ligger. Min fikk undersøkt testiklene mange gange, og ja, da må legen faktisk ta på de.

Anonymous poster hash: f511b...eb5

Skrevet

Mannens sædkvalitet var god, det var punktum for han. Alt han trengte å gjøre var å runke i en kopp. Verre for kvinnen.

Skrevet

Sædkvalitet

Kun sædceller. Man kan bruke en større beholder enn den man får utdelt (f.eks sterilt uringlass). Om dere bor lenger tid enn en time unna undersøkelsesstedet må testen tas der. Prøven skal holdes kroppsvarm (inntil kroppen) frem til den leveres. Er ikke skummelt, og NEI de tar overhodet ikke på mannens utstyr hvis det er det mannen din er redd for

Det kan det da godt hende at de gjør, dersom de mistenker at det er hos mannen feilen ligger. Min fikk undersøkt testiklene mange gange, og ja, da må legen faktisk ta på de.

Hva gjør de da?

Hvordan sjekker de lysken?

Mannen min gruer seg.

Skrevet

Vet ikke med lysken. Men testiklene kjente legen på, men ikke hardt, det gjorde ikke vondt. Han målte også størrelsen på de med et instrument fordi de var forskjellige. Akkurat som å bruke linjal, nesten.

Jeg skjønner at han gruer seg, det er jo veldig intimt. Men min mann sier at det ikke var ubehagelig på noen annen måte enn at han måtte vise seg naken. Mye verre for deg...

Skrevet

Aner ikke hva de Gjør med menn.. men han får manne seg opp! Damer blir undersøkt i alle tenkelige steder!

Anonymous poster hash: cf211...745

Skrevet

Mannen min fikk sjekket sædkvaliteten, og senere ble det sjekket for kromomsomfeil i sæden hans med to tester som heter SCSA og FISH, og de sjekket også for kromomsomfeil hos oss begge med en blodprøve.

Mannens utstyr ble aldri undersøkt, og man har faktisk lov til å si nei til en undersøkelse hvis man synes det er ubehagelig. Jeg ser ikke hvilken nytte det har å kjenne på utstyret hans. Men som noen har nevnt over - kvinner går gjennom veldig mye verre ved IVF, og jeg synes faktisk menn er utrolig pysete mtp slikt.

Skrevet

Takk for svar dere

Ja,er jo ikke noe kjekt for oss å gå igjennom alt.

Man er utrolig naken når man spriker 😨

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...