Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg har ei datter på 9,5 år. Hun har langt, tjukt hår. De siste par månedene har jeg merket at hun får en vond, emmen lukt når jeg snuser ho på topplokket. Noen som har vært borti det? Jeg trodde først det var pga den tjukke lua hennes, men blir det med pannebånd også. Hun vasker håret 2 ganger i uka. Bær ho vaske håret enda oftere? Hun vil helst vaske håret så sjelden som mulig, men hun spiller håndball og hun MÅ dusje etter treninger og kamper. Det måtte hun ha gjort uansett altså. Jeg har også hjulpet henne med sjamponeringen i det siste da jeg trodde dette var årsaken, at hun slurva litt. Men, det hadde ikke store betydningen. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: eafcc...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 To ganger i uka er jo alt for sjeldent mener jeg. Min hodebunn lukter også hvis jeg ikke har vasket håret på 2-3 dager. Ville i alle fall innført en vaskedag til, kanskje to. Anonymous poster hash: 3b7f3...81c
Roheryn Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Tjukt hår - tørker det sakte? Prøv hårføner og pass på at det blir tørt helt inn. Sjekk om hun har flass/irritasjon i hodebunnen.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Sønnen min har ikke det problemet, selv om også han vasker håret 2 ganger i uka. Vi føner håret, men ikke helt tørt. Det tar 20 min og det gidder hverken hun eller jeg. Får prøve å innføre 1 ekstra vaskedag:) Hi
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Hodebunnen må tørkes. Anonymous poster hash: ace95...d3a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 Pass på at sjampo og balsam er skylt godt ut siden hun har tykt hår. Og føn godt Anonymous poster hash: f777d...a86
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 Sønnen min på 12 har også sterk lukt fra hodebunnen. Nytter ikke om han dusjer hver dag. Det lukter like mye etterpå. Han har veldig tykt hår, så mulig det har noen sammenheng. Vi klipper han kort, but still... Tror bare enkelte rett og slett har sterk hodebunnslukt. Anonymous poster hash: 732d8...9a6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Håret må vaskes oftere!! To ganger, usj. Og shampo må skylles godt ut. Også må håret tørkes godt. Sopp i hodebunnen? Hvis hun ikke gidder stelle håret får hun klippe det! Anonymous poster hash: 92ca5...4b8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 To ganger i uka på ei jente så nærme pubertet er for sjeldent, ville også gått til frislren og klippet håret litt lettere Anonymous poster hash: 8f04a...ea2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 Sønnen min på 10 har det også slik, selv om hår og lue vaskes ofte. Tykt, men kort hår. Anonymous poster hash: acd0a...79f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 Det er fordi hun kommer i puberteten, svetter mer, produserer mer talg osv ...hun burde vaske det litt oftere. Anonymous poster hash: 0a55c...4e8
SuperFries Skrevet 24. februar 2016 #12 Skrevet 24. februar 2016 Det er tøys at håret må vaskes oftere, i alle fall med sjampo. 2 ganger i uka med sjampo er greit, og så bør det skylles rent og tas balsam i de andre dagene.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #13 Skrevet 24. februar 2016 Kan shampoen og balsamen være feil for håret hennes, har dere prøvd noen andre merker for å se om det hjelper? Anonymous poster hash: f044f...160
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #14 Skrevet 24. februar 2016 Takker for svar:-) Har ikke tenkt på at det kanskje er pubertalt.. Der kan det jo være. Begynner å få litt pupper og jeg ser at det skjer litt. Hun har ikke noe flass eller sopp i hodebunnen. Og nei, hun skal ikke få trussel om at jeg klipper av henne håret! Det finnes andre måter! Hun har nydelig hår og ha rosar lenge. Jeg får henne til å dusje mer enn 2 ganger i uka, hun synes det holder med 2 ganger (og glemmer det hvis jeg ikke spør), og jeg har sagt at det er ok. Men nå får vi nok øke det til 3-4:) Jeg får bare si det av nettopp denne grunnen, at det lukter. Ikke godt for andre (og henne) når hun får en klem ol, at det stinker av håret. Dusjet og vasket håret nå før hun la seg, og det er fortsatt en liten eim der. Men får bare følge opp skikkelig;) Hi Anonymous poster hash: eafcc...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #15 Skrevet 24. februar 2016 Kan shampoen og balsamen være feil for håret hennes, har dere prøvd noen andre merker for å se om det hjelper? Anonymous poster hash: f044f...160 Hun bruker et par-tre forskjellige (lpner noen ganger av meg og), men jeg skal kjøpe et helt annet merke å se Hi Anonymous poster hash: eafcc...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #16 Skrevet 24. februar 2016 Takker for svar:-) Har ikke tenkt på at det kanskje er pubertalt.. Der kan det jo være. Begynner å få litt pupper og jeg ser at det skjer litt. Hun har ikke noe flass eller sopp i hodebunnen. Og nei, hun skal ikke få trussel om at jeg klipper av henne håret! Det finnes andre måter! Hun har nydelig hår og ha rosar lenge. Jeg får henne til å dusje mer enn 2 ganger i uka, hun synes det holder med 2 ganger (og glemmer det hvis jeg ikke spør), og jeg har sagt at det er ok. Men nå får vi nok øke det til 3-4:) Jeg får bare si det av nettopp denne grunnen, at det lukter. Ikke godt for andre (og henne) når hun får en klem ol, at det stinker av håret. Dusjet og vasket håret nå før hun la seg, og det er fortsatt en liten eim der. Men får bare følge opp skikkelig;) HiAnonymous poster hash: eafcc...4c6 'Og har spart lenge , skulle det stå. Anonymous poster hash: eafcc...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #17 Skrevet 24. februar 2016 To ganger i uka er jo alt for sjeldent mener jeg. Min hodebunn lukter også hvis jeg ikke har vasket håret på 2-3 dager. Ville i alle fall innført en vaskedag til, kanskje to.Anonymous poster hash: 3b7f3...81c Åsen vet du at din egen hodebunn lukter......? Ha du fått bemerkninger på det? Jeg vasker håret 5-6 ganger i uka selv, er ikke plaget med lukt (som mann eller noen andre har sagt Hi Anonymous poster hash: eafcc...4c6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #18 Skrevet 24. februar 2016 Takker for svar:-) Har ikke tenkt på at det kanskje er pubertalt.. Der kan det jo være. Begynner å få litt pupper og jeg ser at det skjer litt. Hun har ikke noe flass eller sopp i hodebunnen. Og nei, hun skal ikke få trussel om at jeg klipper av henne håret! Det finnes andre måter! Hun har nydelig hår og ha rosar lenge. Jeg får henne til å dusje mer enn 2 ganger i uka, hun synes det holder med 2 ganger (og glemmer det hvis jeg ikke spør), og jeg har sagt at det er ok. Men nå får vi nok øke det til 3-4:) Jeg får bare si det av nettopp denne grunnen, at det lukter. Ikke godt for andre (og henne) når hun får en klem ol, at det stinker av håret. Dusjet og vasket håret nå før hun la seg, og det er fortsatt en liten eim der. Men får bare følge opp skikkelig;) HiAnonymous poster hash: eafcc...4c6 Handler ikke om trussel å klippe av henne håret, men å klippe det litt lettere, dvs tynne det litt ut så det ikke blir en kompakt hjelm. Hun kan jo ha samme lengden Anonymous poster hash: 8f04a...ea2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #19 Skrevet 24. februar 2016 Har en jente på 5 som har litt stram hodebunnslukt også. Kommer gjerne dagen etter dusjing. Var ikke slik bare for noen måneder siden. Dette var rart.. Må være en årsak som kanskje noen vet om? Anonymous poster hash: 6ec65...22d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #20 Skrevet 24. februar 2016 Dette har tiåringen her i huset fått også nå, dagen etter hårvask lukter det stramt av hodebunn, selv om håret er rent... Har vel tenkt det kommer av kombinasjonen lue og hormoner kanskje, at han svetter mer i håret? Men det lukter selv om han ikke har brukt lue også.... Har aldri luktet av ham før. Anonymous poster hash: 7b8e1...ac1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #21 Skrevet 24. februar 2016 Dette er et vanlig problem for mange som har tykt, langt hår. Som noen over her skriver, så er det viktig å tørke hodebunnen godt etter hårvask. Anonymous poster hash: 77679...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå