Roheryn Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Prøvde et par skjeer grøt til poden på litt over 6 mnd i dag (Hipp sin, men med morsmelk i stedet for vann). Det gikk ned med god apetitt, men noen minutter senere hadde han røde flekker med blemmer på alle steder der jeg hadde brukt skjea til å skrape vekk søl i ansiktet. Heldigvis ingen reaksjon inne i munn/svelg, og det er på retur i ansiktet nå etter ca 30 min. Og knotten er i upåklagelig humør 😛 Han har ikke reagert på noe jeg har spist tidligere, men har atopisk eksem og ømfintlig hud. Hva i alle dager skal man tro? Noen som har vært borti lignende? Det er forresten ikke skjea, testa å skrape den borti uten grøt og det gav ingen reaksjon.
Roheryn Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #2 Skrevet 24. februar 2016 Mysterie løst. Smurte på litt lettmelk på en frisk flekk, og vips! Samme utslett. Noen som har erfart at man kan være allergisk mot melk på huden, uten at det slår seg på magen? Han er smøre blid, så så langt virker det ikke som magen slår seg vrang (*bank i tre*). Og til dere som går i fistel av at jeg spør her: jeg har bestilt legetime.
Gjest Antarctica Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Begynn med annen mat enn grøt, så har du kontroll. Avocadomos, potetmos, banan... Bak brød uten melk i og gi bittesmå brødbiter.
Roheryn Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2016 Begynn med annen mat enn grøt, så har du kontroll. Avocadomos, potetmos, banan... Bak brød uten melk i og gi bittesmå brødbiter. Takk for tips 😊 Poenget er vel jern (han er 8.5 kg og økende på utelukkende morsmelk, så eneste grunnen til å innføre fast føde er jern 😛), så da må det vel være noe naturlig jernholdig. Der faller vel banan og potet fra, men avokado er kanskje bedre sånn sett? Ellers får jeg teste en melkefri grøt som ei venninne med allergibarn har stående, regner med det funker når det så opplagt var melk som var problemet. Konkluderte også med at det vi trodde var røde merker fra at han har bumpet borti noe, faktisk er kyssemerker fra oss når vi har drukket melk, kaffe eller te med melk i og nusset ham etterpå... stakkar liten 😕 heretter blir det innført nye hygieneregler i heimen, med fokus på melkebart. Men han reagerer heldigvis overhode ikke på min morsmelk (smurte på ham for å teste), på tross av at jeg har et alt annet enn melkefritt kosthold.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Jeg blandet avokado og banan sammen da min var baby. Bananen for å gi mosen en litt søtere smak (morsmelk er jo ganske søtt). Anonymous poster hash: 6d61f...7d9
Gjest Antarctica Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 Begynn med annen mat enn grøt, så har du kontroll. Avocadomos, potetmos, banan... Bak brød uten melk i og gi bittesmå brødbiter. Takk for tips 😊 Poenget er vel jern (han er 8.5 kg og økende på utelukkende morsmelk, så eneste grunnen til å innføre fast føde er jern 😛), så da må det vel være noe naturlig jernholdig. Der faller vel banan og potet fra, men avokado er kanskje bedre sånn sett? Ellers får jeg teste en melkefri grøt som ei venninne med allergibarn har stående, regner med det funker når det så opplagt var melk som var problemet. Konkluderte også med at det vi trodde var røde merker fra at han har bumpet borti noe, faktisk er kyssemerker fra oss når vi har drukket melk, kaffe eller te med melk i og nusset ham etterpå... stakkar liten 😕 heretter blir det innført nye hygieneregler i heimen, med fokus på melkebart. Men han reagerer heldigvis overhode ikke på min morsmelk (smurte på ham for å teste), på tross av at jeg har et alt annet enn melkefritt kosthold. Kjøtt har også jern, og leverpostei, det kan han få på brødet.
Roheryn Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2016 Begynn med annen mat enn grøt, så har du kontroll. Avocadomos, potetmos, banan... Bak brød uten melk i og gi bittesmå brødbiter. Takk for tips 😊 Poenget er vel jern (han er 8.5 kg og økende på utelukkende morsmelk, så eneste grunnen til å innføre fast føde er jern 😛), så da må det vel være noe naturlig jernholdig. Der faller vel banan og potet fra, men avokado er kanskje bedre sånn sett? Ellers får jeg teste en melkefri grøt som ei venninne med allergibarn har stående, regner med det funker når det så opplagt var melk som var problemet. Konkluderte også med at det vi trodde var røde merker fra at han har bumpet borti noe, faktisk er kyssemerker fra oss når vi har drukket melk, kaffe eller te med melk i og nusset ham etterpå... stakkar liten 😕 heretter blir det innført nye hygieneregler i heimen, med fokus på melkebart. Men han reagerer heldigvis overhode ikke på min morsmelk (smurte på ham for å teste), på tross av at jeg har et alt annet enn melkefritt kosthold. Kjøtt har også jern, og leverpostei, det kan han få på brødet. Ja, det er klart 😊 men ser for meg at å gå rett på brødbiter når han aldri har spist noe før er litt i overkant... Huff, jeg tror jeg trenger et par dager på å fordøye dette selv. Det er jo melk over alt! Til og med potetgullet jeg spiste i kveld har melk i... det er greit nok å holde ham unna (enda), men det blir sannelig litt logistikk når jeg ikke kan ta på ham uten å vaske fingre og munn nesten uansett hva jeg har rørt av matvarer. Hvordan skal det gå når gutten skal i barnehage...? (Ja, jeg vet at han ikke er det første allergibarnet i verden. Men det er så rart med det... 😛)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå