Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg snakket med noen i dag som sa at hvis far flytter feks 8 mil unna så skal man kunne fortsette samværsavtalen som tidligere, men hvis han flytter over så og så mange mil (husket ikke antall, denne skal flytte over 100 mil unna, og det var under det) så har han frasagt seg mange rettigheter med mindre jeg ikke har skrevet under på noe, en samtykkegreie om at han flytter så langt. Dette fordi Barneloven her spiller inn ( i praksis, ungene skal slippe å sendes som pakkepost over lengre avstander)Er det vanlig at samværsforelder trenger en samtykkeerklæring etc når han flytter lengre bort enn så og så langt. Stemmer dette med avstander? Dvs flytter han lengre bort enn så og så langt, skal han reise til barna for å ha samvær ikke de sendes til han?Jeg skal til mekling neste uke, og vi skal bli enig om feriesamvær (han ønsker kun samvær i ferier, ikke helger) . Burde jeg kreve at annen hver ferie som han skal ha ungene, må han hente ungene, istedenfor at jeg sender ungene til han? Det er 6-7 timers reisetid pr vei hver gang de skal den veien, i tillegg til mange timers kjøring fra og til flyplass for meg. Jeg har det med å bli overkjørt under meklinger, så jeg skulle gjerne vært litt stivere på regelverket for å vite hva jeg skal være klar på.(Er ikke ute etter å være vanskelig, men å beskytte ungene, de var svært lite villig til helgesamvær som følge av den lange reisetiden den gang han bodde bare noen mil unna, og dette vil bli enda lengre reise som er slitsomt for dem. De minste er 5 og 6 år.) Anonymous poster hash: 0a5a9...a49
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Hadde ikke sendt så små barn alene iallfall. Her bor BF 5 timer unna. Han har hatt de en langhelg i mnd. (har som regel kommet hit vi bor) og annenhver ferie+2 uker om sommeren. Nå er barna så store at de bestemmer selv. Ser faren veldig sjelden. Anonymous poster hash: 1702b...b2e
Gjest Antarctica Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Det er jo ikke en fast "kilometergrense" på sånt, kommunikasjonsmuligheter er jo forskjellige alt etter hvor det er han ender opp. Det må jo bli et skjønnsspørsmål. F eks kan han neppe forlange at barna må fly hver 14.dag bare for å få en helg med ham. Det er utrolig anstrengende. Da får han heller sette av tid til å ha besøk i lengre perioder innimellom. Kostnader til samvær må dere begge bidra med, men det er jo for alle parter lettere om han selv reiser? Endret 24. februar 2016 av Pashla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå