Gå til innhold

Folk som ha vrangsida til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som kommer under huden min. På møter misforstår hun svært ofte det jeg sier. Når hun så har misforstått nekter hun å legge fra seg misoppfattelsen. Et eksempel kan være dette.

Jeg: Jeg syns vi skal male inngangsdøra grønn, da blått ikke passer med profilen vår.

Hun: Nei vet du hva, vi kan ikke ha blå dør! Det passer ikke med profilen vår.

Jeg: Det er jo det jeg sier, jeg forslår grønn fordi jeg mener vi har en grønn profil.

Hun: Men hva tror du folk vil tenke om bedriften når de ser den blå døra? Dette var lite gjennomtenkt av deg.

Tema er selvsagt fiktivt. Det rare er at vi ofte er enige og argumenterer for det samme, men hun velger å behandle meg som en meningsmotstander.

Hva gjør en med dette?

Anonymous poster hash: 2de76...265
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med henne? Kanskje hun bare trenger å gjøres oppmerksom på det. 

Skrevet

Min første tanke ville vært at hun har store problemer med oppfattelsesevnen. Deretter ville jeg vel kanskje tenkt gjennom hvordan hun er mot deg sånn ellers, om dette er et forsøk på mobbing. Er hun sånn mot alle, eller er det bare deg? Hvis hun er sånn mot alle, ville jeg fort ha tenkt at hun har problemer, som nevnt, eller at hun desperat prøver å ta æren for det andre foreslår og sier ved å prøve å dytte på dem en annen oppfatning enn det de selv gir uttrykk for.

Hva sier de andre som er tilstede på møtet når hun holder på sånn da? Hadde jeg sittet på et møte og hørt på, og dette gjentok seg så og si hver gang (altså at hun misforstår og opptrer som om du har sagt det motsatte av det du faktisk sier), ville jeg ha kommentert det.

Har du prøvd å konfrontere henne og snakke med henne om det? Hva sier hun da? Tviholder hun på vrangforestillingene sine ("Du sa at du ville ha blå dør!")? Gir hun uttrykk for beklagelse?

Skrevet

Hvis dere er enige, så bare jatt med. Ikke bruk energi på å prøve å få henne til å skjønne at det var det du mente i utgangspunktet. Bare si at du er helt enig. Ferdig snakka!

Skjønner at det irriterer deg at hun vrir på det du sier, men om du bare jatter med, så mister hun muligheten til å kverulere å vri. Kanskje hun slutter etter hvert da ;)

Hun gjør det antakeligvis for å hevde seg selv ved å få deg til å virke dum.

Anonymous poster hash: 0ffae...c69

Skrevet

Kanskje hun hører dårlig!? Nå var eksempelet ditt fiktivt, men endel folk nekter å innse at hørselen svikter (trenger slett ikke å være gammel) og blir hissige når noen påstår at de ikke har hørt hva som ble sagt... Bare en tanke. Eller kanskje hun irriterer seg over deg generelt.

Anonymous poster hash: 1c5ac...5d8

Skrevet

Kanskje hun hører dårlig!? Nå var eksempelet ditt fiktivt, men endel folk nekter å innse at hørselen svikter (trenger slett ikke å være gammel) og blir hissige når noen påstår at de ikke har hørt hva som ble sagt... Bare en tanke. Eller kanskje hun irriterer seg over deg generelt.

Anonymous poster hash: 1c5ac...5d8

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen trenger visst litt temperatur for å leve.

Trenger ikke gå lenger enn her på DiB for å se det 😉

Skrevet

Enn hvis du sier noe slik som: "så flott at du er enig,det er godt å høre at noen andre også har tenkt samme tankene som meg !" Og legger på din beste entusiasme og et strålende smil 😆 den beste måten å endre andre er å endre deg selv i møte med dem. Jeg mener ikke at du skal endre deg selv,men endre hvordan du møter henne. Så beholder hun verdigheten,istedenfor at du responderer slik som i eksempelet og tar fra henne verdigheten. Det kan selvfølgelig diskuteres om det er din oppgave,men det koster så lite tenke over hvordan en møter andre

Tenker du også vil oppnå en helt annen respekt hos henne hvis du responderer slik.

Anonymous poster hash: fe860...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...