Gå til innhold

Sende i barnehagen i dag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada i dag er det jeg som stiller det dummeste spørsmålet.

5 åringen kom inn på morgenen og sa han var kvalm. Så jeg sier til han at da får han bli hjemme hos meg i dag. Men i følge han selv er han ikke syk bare litt kvalm og derfor kan han i barnehagen.

Han spiser frokost som normalt, virker frisk og fin. Men de skal på tur fra 9.30 til 14 i dag så er veldig dumt om han begynner å kaste opp eller noe i løpet av dagen. Men jeg orker ikke holde en frisk unge hjemme som blir sur fordi han har gleda seg til tur. Jeg er selv sykmeldt og har derfor ikke mulighet eller overskudd til å underholde han hele dagen heller.

 

Anonymous poster hash: b95fd...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger som sier de er kvalm rett etter å ha hoppet ut av senga sender jeg på skole/barnehage. Unntaket er selvfølgelig hvis jeg ser at de har dårlig allmentilstand.

Vi har vel alle opplevd å være litt uggen om morgenen før frokost, og aldri har jeg fått en av disse kvalme barna hjem igjen med sykdom. Å få startet kroppen og spist litt mat har alltid fikset det etter kort tid.

 

Anonymous poster hash: 9365d...c4c

Skrevet

Han har kun hatt omgangssyke 1 fang i livet, da var han 2 år. Så merker jeg er usikker når det gjelder sykdom.

Men da tar jeg sjansen på å sende han. Han har gleda seg så veldig til å reise på tur i dag.

 

Anonymous poster hash: b95fd...79f

Skrevet

Jeg er super sær på å sende syke barn i barnehagen, men akkurat i denne situasjonen ville jeg sendt. Han virker ikke syk.

 

Anonymous poster hash: b963a...142

Skrevet

Unga mine kan ofte si at de er kvalme eller har vondt i magen hvis de bare er litt sultne.

Hadde gitt mat og hadde det gått bra hadde jeg sendt i barnehagen...



Anonymous poster hash: 92a50...839
Skrevet

jeg hadde også sendt barnet om det virket i fin form ellers.

Mine barn kan også si at de er kvalme eller har vondt i magen på morgenen dersom de er sultne. Har vi tid forsøker vi å gi mat først, da kvikner de fort til. Ellers gir jeg beskjed til bhg om hva de har sagt, og ber de ha lav terskel for å ringe meg dersom barnet virker dårligere (selv om de ikke har kastet opp/hatt diarè). Sender aldri barna i bhg om jeg har mistanke om omgangssyke. De har hatt det noen runder nå, så jeg føler jeg kjenner igjen sykdomsbildet. 



Anonymous poster hash: 05630...61c
Skrevet

Min femåring er ofte kvalm når han våkner. En frukt eller litt juice hjelper på blodsukkeret :)

 

Anonymous poster hash: 55039...564

Skrevet

Du kjenner ditt barn bedre enn oss. Her begynte omgangssyken med at barna var kvalm på morgenen. De klager aldri på noe ellers, så jeg holdt de hjemme. De begynte hver sine dager. To timer senere var det i full gang med oppkast og diare.

 

Hadde de klagd ofte på kvalme og vondt i magen utenom hadde jeg jo sendt de på skolen og heller dratt til legen og undersøkt hvorfor de var så ofte kvalme.

 

Anonymous poster hash: 11e15...113

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hos oss betyr kvalm/vondt i magen på morran at de er sultne😊. Så jeg sender de i barnehagen. De gangene de faktisk har vært syke har de hatt tydelig redusert almenntilstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...