Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg lever egentlig ganske greit med det nå, med passe mengde trening og søvn. Må ta smertestillende innimellom, men jeg har hatt det MYE verre enn jeg har det nå. Men er det mulig å bli helt kvitt det? Anonymous poster hash: 63347...ea0
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Fibromyalgi er jo en diagnose som legen setter når symptomene ikke har en annen forklaring. For eksempel har flere som egentlig har Sjøgrens eller lignende revmatiske diagnoser, en FM-diagnose i stedet. Og da går det jo aldri over. FM i seg selv er også en kronisk, revmatisk lidelse, så i utgangspunktet er det ikke noe man blir kvitt. Men kan holdes i sjakk ved riktig kosthold og mosjon, og ved å unngå triggere, som f.eks. Stress. Men fm-diagnosen kan, siden det er en utelukkelsesdiagnose, også settes ved smerter/plager som ikke er kroniske, og da kan man muligens bli bedre/frisk med tiden. Anonymous poster hash: cf324...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå