Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Nå trenger jeg virkelig å få høre deres erfaringer, fine damer! Hvordan har dere regjert på hormonspiralen? Jeg er så plaget med migrene. Gyn mener hormonspiralen vil kunne gjøre den bedre, men fastlegen er skeptisk. Jeg er kjemperedd for å bli et hormonelt, kvisete vrak av hele greia. Uff, har kjøpt spiralen, men vurderer å avbestille timen. Hjelp! Anonymous poster hash: ad9cb...17f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har hatt fantastisk virkning av spiralen!!! Var veldig plaget med migrene før, kan fortsatt få det, men sjelden!!! I tillegg er mensen så og si borte!! Bare bittelitt småblødning. Anbefales virkelig!! Anonymous poster hash: ea2a0...f31
monty12 Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Har du hormonell migrene, altså migrene som oppstår i forbindelse med hormonsvingninger (typisk da ved mensen og/eller eggløsning) så er det ikke usannsynlig at hormonspiralen vil hjelpe! Grunnen til det er at den tilfører en liten mengde hormoner hele tiden slik at man ikke får store svingninger i hormonnivåene som kan trigge migrene. Jeg har menstruasjonsrelatert migrene. Jeg har funnet ut at cerazette minipiller virker bra for meg; får aldri blødning og svært sjelden migrene. Når jeg da først får migrene er anfallene trigget av andre ting, primært stress. Jeg har tenkt prøve ut hormonspiral nå. Spiralen tilfører mindre hormoner enn minipillene, i tillegg er det kjekt å slippe å huske å ta pillene. Har også fått de barna jeg skal ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå