Gå til innhold

Single med donorbarn? (samme som donor-siden... Dårlig respons!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil veldig gjerne høre deres erfaringer, både de gode og de dårlige (hvis dere har.. Noen utfordringer må det vel være?). Gjerne på PM hvis dere ikke vil legge det ut her. Har såååå lyst på flere barn, men er veldig usikker på om jeg tør å begi meg ut på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et donorbarn på 2 år. Så langt bare positive erfaringer. SÅ glad jeg gjorde det! Har ett barn til fra før.

Anonymous poster hash: 5ff47...b48

Skrevet

jeg synes det er en uting, for barn og vokse opp uten far

Anonymous poster hash: 0df2d...9a9
Skrevet

jeg synes det er en uting, for barn og vokse opp uten far Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Gratulerer med dagens mest konstruktive svar! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å se poenget med å svare noen på den måten.

Anonymous poster hash: 9a873...b97

Skrevet

jeg synes det er en uting, for barn og vokse opp uten far Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Gratulerer med dagens mest konstruktive svar! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å se poenget med å svare noen på den måten.

min mening,det får du tåle. jeg synes det er egoistisk

Skrevet

Gratulerer med dagens mest konstruktive svar! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å se poenget med å svare noen på den måten.Anonymous poster hash: 9a873...b97

min mening,det får du tåle. jeg synes det er egoistisk Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Jeg tåler det, fordi jeg er så heldig at jeg har barn med en mann jeg er gift med. Men jeg synes ikke utsagnet ditt passer seg. Hvem er du til å dømme henne? Tenk om du ønsket flere søsken til din sønn (bortsett fra de eksen din har med andre damer), men at du ikke fant en ny mann. Hvilken rett har vi andre til å dømme deg da?

Skrevet

Gratulerer med dagens mest konstruktive svar! Uansett hvor mye jeg prøver klarer jeg ikke å se poenget med å svare noen på den måten.Anonymous poster hash: 9a873...b97
  min mening,det får du tåle. jeg synes det er egoistisk Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Jeg tåler det, fordi jeg er så heldig at jeg har barn med en mann jeg er gift med. Men jeg synes ikke utsagnet ditt passer seg. Hvem er du til å dømme henne? Tenk om du ønsket flere søsken til din sønn (bortsett fra de eksen din har med andre damer), men at du ikke fant en ny mann. Hvilken rett har vi andre til å dømme deg da?

driter i det, jeg mener akkurat hva jeg vil. ferdig snakket. skal ikke ha flere barn selv jeg,så det er helt greit. trenger ikke halvsøsken hos meg også. hvis jeg skulle hatt flere, skulle de ha samme far....

Skrevet

Jeg tåler det, fordi jeg er så heldig at jeg har barn med en mann jeg er gift med. Men jeg synes ikke utsagnet ditt passer seg. Hvem er du til å dømme henne? Tenk om du ønsket flere søsken til din sønn (bortsett fra de eksen din har med andre damer), men at du ikke fant en ny mann. Hvilken rett har vi andre til å dømme deg da?Anonymous poster hash: 9a873...b97

driter i det, jeg mener akkurat hva jeg vil. ferdig snakket. skal ikke ha flere barn selv jeg,så det er helt greit. trenger ikke halvsøsken hos meg også. hvis jeg skulle hatt flere, skulle de ha samme far.... Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Jeg forstår at du gir f, og det er synd. Jeg håper du med årene klarer å åpne øynene dine litt mer, og vise forståelse for ting som ukjent for deg. Ikke være så bastant i dine meninger, men se ting fra en annen side. Du er uansett såpass ung at du har tid til å vokse og lære. Og ikke minst få litt mer livserfaring. Ønsker deg en god dag!

Skrevet

Jeg tåler det, fordi jeg er så heldig at jeg har barn med en mann jeg er gift med. Men jeg synes ikke utsagnet ditt passer seg. Hvem er du til å dømme henne? Tenk om du ønsket flere søsken til din sønn (bortsett fra de eksen din har med andre damer), men at du ikke fant en ny mann. Hvilken rett har vi andre til å dømme deg da?Anonymous poster hash: 9a873...b97
  driter i det, jeg mener akkurat hva jeg vil. ferdig snakket. skal ikke ha flere barn selv jeg,så det er helt greit. trenger ikke halvsøsken hos meg også. hvis jeg skulle hatt flere, skulle de ha samme far.... Anonymous poster hash: 0df2d...9a9

Jeg forstår at du gir f, og det er synd. Jeg håper du med årene klarer å åpne øynene dine litt mer, og vise forståelse for ting som ukjent for deg. Ikke være så bastant i dine meninger, men se ting fra en annen side. Du er uansett såpass ung at du har tid til å vokse og lære. Og ikke minst få litt mer livserfaring. Ønsker deg en god dag!

takk

Skrevet

driter i det, jeg mener akkurat hva jeg vil. ferdig snakket. skal ikke ha flere barn selv jeg,så det er helt greit. trenger ikke halvsøsken hos meg også. hvis jeg skulle hatt flere, skulle de ha samme far....

"Lufta er for alle! Lufta er for alle.."Den leken endte som regel med at den som irriterte fikk seg en på tryne. Mulig litt for komplisert for deg denne sammenlikningen. Men opplever at du har en slik snever attitude.

Anonymous poster hash: 4a47d...1be

Skrevet

Hva er greia med å slenge ut ferdig snakka? Hvem tror du at du er egentlig, tror du noen bryr seg et dugg om din lille tåpelige mening

Anonymous poster hash: 29fa0...fd3

Skrevet

Jeg er ikke singel, men har donorbarn og kjenner flere single foreldre med donorbarn.

Typiske utfordringer med donorbruk er jo kostnad og tidsforbruk i barneproduksjonen, en anelse stigma i samfunnet, barnets tanker om temaet når det blir større, og i ditt tilfelle også dette med ulikhet mellom donorbarnet og annet barn ("Per" skal til pappa, "Lise" må være hjemme).

Det kan også være utfordrende å gå gjennom barnelagingen og svangerskapet uten noen å lene seg på.

Typiske utfordringer som singel er jo de samme som alle aleneforeldre har: Tid, økonomi, avlastning/nettverk.

...nå er jo dette såpass vanlig at i flere større byer vil det være helt uproblematisk, mens det på noen småsteder kan være mer spesielt.

Anonymous poster hash: de825...323
Skrevet

Men når barnet ditt ikke klarer å leve et helt liv med ikke å vite hvem som er far? og mangler alt av fars familie?

Hva gjør du da?

Anonymous poster hash: e1dc0...38a
Skrevet

Takk for svar :)

Til den siste her, det er jo mange som vokser opp uten en pappa, det må jo være vondere å vite at du har en pappa som ikke bryr seg om deg, enn at du ikke har noen far, men en mamma som gjorde alt hun kunne for deg :)

Kommer i tilfelle til å velge åpen donor, så barnet kan finne ut litt om det vil..

Til dere som diskuterer her, grunnen er at jeg egentlig ikke vil ha noen mann, hadde klart å skaffe meg mann og fler barn om jeg ville, men jeg trives best uten en mann i hus - og da er dette en mer fair måte å få barn på enn å "bruke noen"...

Skrevet

Men når barnet ditt ikke klarer å leve et helt liv med ikke å vite hvem som er far? og mangler alt av fars familie?

Hva gjør du da?

Anonymous poster hash: e1dc0...38a

Du har hørt om åpen donor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...