Gå til innhold

Betennelse i hoften, hvordan kjennes det ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jobb der jeg går mye og har nå fått så sinnsykt vondt i hoftene, beina  og knærne mine. Hver kveld i en uke har jeg nå tatt ibux for å lindre smertene og ikke minst få sove om natten.

Blir bekymret om jeg søker på Google for der står det at det kan være alt fra artrose til langt mer alvorligere ting.

Men siden smertene også stråler fra hoften tenker jeg at det kan jo være en betennelse?

Anonymous poster hash: c4cea...103
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det kan det være og du bør oppsøke lege asap. Ikke fordi det er farlig,men fordi det ikke går over av seg selv. Har slitt med mine nå i over et år fordi jeg medisinerte meg selv og tenkte det kom til å gå over...

Skrevet

Tøy, tøy og tøy muskulaturen i sete, lyske, frem og bakside lår og legg. Tren stabilitet for mage/rygg.

Ta en tur til legen. Få øvelser av fysioterapeut. Om det er betennelse, ta noen behandlinger med trykkbølgebehandling, det er mest effektivt. Men egeninnsats er avgjørende - riktige øvelser og masse tøyninger.

Unngå alt som trigger betennelse - sukker og raske karbohydrater. Få i deg omega3, det hemmer betennelse. Gurkemeie har like god/bedre betennelsesdempende og smertestillende effekt som ibux og noen nsaids.

Anonymous poster hash: 83a18...e31
Skrevet

Er det bursitt du tenker på?

Det er dritvondt! Spesielt i hofta. Jeg klarte ikke ligge på den siden på flere mnd.

Anonymous poster hash: 57ac9...65d

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde det (har leddgikt), men viste seg at det var senebetennelse i låret. Dritvondt!!!

Anonymous poster hash: 81743...4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...