Gå til innhold

Ville du trivdes i ett forhold der...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Gubben sovner på sofaen klokken 21 hver kveld? Jeg legger som oftest sønnen vår kl 19 og bruker ca 1 time på det. Er lei av å sitte alene hver kveld.

Anonymous poster hash: 45492...e29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke det. Ikke hvis det var en frisk mann. Var det sykdom som gjorde det ville jeg strukket meg langt hvis han var god på mange andre områder.

Om han ikke er syk ville jeg sendt ham til legen for å sjekke om han mangler noe.

Om han bare er lat og uengasjert så hadde jeg ikke orket - men jeg ville prøvd parterapi for å redde forholdet før jeg ev. gikk.

Anonymous poster hash: 1d220...1d9
Skrevet

Nei, jeg kunne ikke det. Ikke hvis det var en frisk mann. Var det sykdom som gjorde det ville jeg strukket meg langt hvis han var god på mange andre områder.

Om han ikke er syk ville jeg sendt ham til legen for å sjekke om han mangler noe.

Om han bare er lat og uengasjert så hadde jeg ikke orket - men jeg ville prøvd parterapi for å redde forholdet før jeg ev. gikk.

Han er frisk. Han skylder på at han må opp så tidlig (0630-0700). Han kan sovne nårtid som helst på døgnet og hvor som helst. I tillegg har han fått for seg at han trenger insovningtabletter fordi han sover så dårlig på natta (pga sønnen vår våkner ett par tre ganger). Holder på å bli gal, og han ser ikke problemet.

Skrevet

Han er frisk. Han skylder på at han må opp så tidlig (0630-0700). Han kan sovne nårtid som helst på døgnet og hvor som helst. I tillegg har han fått for seg at han trenger insovningtabletter fordi han sover så dårlig på natta (pga sønnen vår våkner ett par tre ganger). Holder på å bli gal, og han ser ikke problemet.

Seriøst!

Jeg spør igjen, hvor finner dere disse møkkamannfolka!!???

Anonymous poster hash: 89925...8a6

Skrevet

Det er ikke normalt at en voksen frisk mann trenger å sove 10 timer hver natt! Få ham til legen!

Skrevet

Jeg legger meg ofte mellom 2130 og 2200. Står opp 0545,og full rulle til sengetid. Er sliten jeg da.

Har full jobb og alene med 3 i alder 6 til 10 år.

Anonymous poster hash: 0ee84...12d

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kan fint sovne på sofaen da selv. Det går i ett fra 5.30 til 21.30. Da er jeg kaputt.

Skrevet

Jeg legger meg ofte mellom 2130 og 2200. Står opp 0545,og full rulle til sengetid. Er sliten jeg da.

Har full jobb og alene med 3 i alder 6 til 10 år.

Anonymous poster hash: 0ee84...12d

Og hva er likheten mellom deg og mannen til HI? Ser ikke relevansen i ditt innlegg.

Anonymous poster hash: 4a215...501

Skrevet

ikke rart mannen trenger innsovningstabletter om han sover en time eller 4 på sofaen FØR han evt går opp i senga! jeg er ganske gåen i 6 tiden etter middag (står opp ca halv 7), og må "tvinge" meg til å være aktiv for ikke å dovne hen ;)

Vanesak! 

Anonymous poster hash: 29eb8...9dc
Skrevet

ikke rart mannen trenger innsovningstabletter om han sover en time eller 4 på sofaen FØR han evt går opp i senga! jeg er ganske gåen i 6 tiden etter middag (står opp ca halv 7), og må "tvinge" meg til å være aktiv for ikke å dovne hen ;)

Vanesak! 

Anonymous poster hash: 29eb8...9dc

Skulle til å si det samme. Han burde nok heller tatt seg en tur ut den timen du bruker på legging, så er han opplagt for ett par timer sammen deg, for deretter å sovne uten medikamenter.

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall mislikt en sånn tilværelse, men jeg kan ikke si at jeg hadde gått.

Lever selv i et ekteskap med en mann som ofte sovner på sofaen i 20-21-tiden. Gjør han ikke det, så holder han det gående til 01/02. Irriterer meg grenseløst, og han lover innimellom å skjerpe seg. Blir aldri varig😕

Anonymous poster hash: 24c35...616

Skrevet

Oi, visste ikke at dette var så ille?

Jeg, som er dame, sovner også på soffan i ni tiden.

Barna lagt og lest for, jeg skal bare slappe av pittelitt på soffan før jeg rydder for kvelden. Vet det er teit, for jeg sovner HVER gang jeg gjør dette.

Heldigvis har jeg en super mann som elsker meg, respekterer meg og lar meg sove en times tid før han vekker meg.

Trist at dere sier så mye stygt om denne mannen. Han er ikke aggressiv, han er ikke slem, han sovner litt på soffan...

Hvilke prinsesser er dere egentlig?

Anonymous poster hash: 9bbe2...371

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke trivdes med. Ser helt ærlig ned på folk som sover veldig mye UTEN AT DET ER NOEN MEDISINSK GRUNN TIL DET (caps lock for å unngå "hva med de som er deprimerte"-kommentarer), det vitner om latskap. Latskap er lite sjarmerende, og slett ikke noe jeg ønsker å se i min egen mann.

Skrevet

Selvsagt trenger han innsovningstabletter siden han starter nattesøvnen på sofaen for så å våkne igjen før natta. Herlighet, for en tosk. Å sove på kvelden er dumskap, han må holde seg våken til leggetid. Da vil han ikke trenge kjemi for å sovne. Ikke trenger han 10 timer søvn heller. Voksne trenger som regel ca. 7-8 timers søvn, men det er ikke noe problem å klare seg med 5-6 timer innimellom.

I løpet av en vanlig arbeidsuke sover jeg i gjennomsnitt ca. 5-6 timer pr døgn, før jeg tar igjen litt i helga. Bør ha et par netter pr uke med 7 timer.

Anonymous poster hash: 819a3...658

Skrevet

Det gjør meg ingenting! Mannen er A-menneske, jeg er B. Det er hans valg å sovne 21 og våkne 5/6 mens jeg foretrekker å sove fra 23-7/8. Vi er bare forskjellig skrudd sammen. Kvalitetstid sammen har vi nok av uansett😊

Skrevet

Bytt på oppgavene , mannen tar kveldsstell og legging - du gjør andre ting.

Du legger, mannen rydder huset og gjør ting som å brette tøy e.l

Du legger, mannen har en time til å gå tur, jogge - hva det måtte være han liker

Evn kan dere dele på det og feks ta legging annenhver kveld.

Poenget her er å endre på rutiner så mannen ikke sovner på sofaen men i senga når han skal så han kan kutte ut medikamenter.

Min mann er oppe 430 hver dag, han er ofte trøtt i 20 tiden om han er hjemme - hans triks er å da gjøre noe annet enn å sitte i sofaen. Han legger seg ca kl 22-2230 og sovner innen 15 min. Han hadde problemer med søvnen før vi ble sammen grunnet at han alltid sovnet tidligere på kvelden.

Skrevet (endret)

kan hende han er depriment eller noe slik,men hadde ikke godtatt det her

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Forholdet vårt er litt sånn akkurat nå, da jeg er gravid og sover nærmere 10 timer hver natt. Synes det er kjedelig med lite kjærestetid begge to, men her er det heldigvis forbigående.

Anonymous poster hash: 45249...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...