Gå til innhold

Hva tenker dere? Mine/dine konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og sambo har vært sammen i fire år, bodd sammen i to. Min samboer har to sønner der den eldste skal konfirmeres. I denne konfirmasjonen er ikke jeg eller mine barn invitert til. Dette fordi samboers eks ikke ønsker meg og mine der. Jeg har hilst på henne en gang, og jeg opplevde henne som hyggelig.

Det gjør meg ingenting å ikke få komme i denne konfirmasjonen. Synes det er litt sårt da mine barn er glad i konfirmanten. Når venner og kollegaer spør så må jo jeg si at jeg ikke er invitert og jeg føler at de tenker jeg er " den heksen" Ja, jeg overanalyserer sikkert men likevel. Jeg tror jeg hadde undret meg dersom det var en venninne som ikke var invitert. Vet ikke hva jeg skal tenke jeg så er takknemlig for innspill, og ja jeg tåler å lese hva dere hadde tenkt.

Anonymous poster hash: b291d...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en eks som har en samboer på andre året. Jeg liker henne ikke spesielt, men hadde vært veldig merkelig å ikke invitere ho. Spesielt i.o.m ungene kjenner ho og liker ho...

Anonymous poster hash: 0577e...80e
Skrevet

Her tenker jeg at det er konfirmantens ønsker man skal ta hensyn til.

Ønsker han dere der så burde mor tåle det.

Med mindre du la deg etter mannen mens de fortsatt var sammen???

Skrevet

Meg og sambo har vært sammen i fire år, bodd sammen i to. Min samboer har to sønner der den eldste skal konfirmeres. I denne konfirmasjonen er ikke jeg eller mine barn invitert til. Dette fordi samboers eks ikke ønsker meg og mine der. Jeg har hilst på henne en gang, og jeg opplevde henne som hyggelig.

Det gjør meg ingenting å ikke få komme i denne konfirmasjonen. Synes det er litt sårt da mine barn er glad i konfirmanten. Når venner og kollegaer spør så må jo jeg si at jeg ikke er invitert og jeg føler at de tenker jeg er " den heksen" Ja, jeg overanalyserer sikkert men likevel. Jeg tror jeg hadde undret meg dersom det var en venninne som ikke var invitert. Vet ikke hva jeg skal tenke jeg så er takknemlig for innspill, og ja jeg tåler å lese hva dere hadde tenkt.

Hvem sin dag var det igjen?? Konfirmanten, eller mora til konfirmanten?

Skrevet

Jeg synes det er merkelig. Man må virkelig kunne sette seg selv litt til side på en slik dag. Denne dagen handler nemlig ikke om henne og det burde hun være voksen nok til å forstå.

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. De hadde vært fra hverandre på 2 året da jeg traff han. Er ikke noe homewrecker.

Den kampen vil samboer neppe ta med moren likevel.

Ts

Skrevet

jeg har en eks som har en samboer på andre året. Jeg liker henne ikke spesielt, men hadde vært veldig merkelig å ikke invitere ho. Spesielt i.o.m ungene kjenner ho og liker ho... Anonymous poster hash: 0577e...80e

Hun har ikke noe relasjon til mine barn.

Ts

Skrevet (endret)

Vet du når konfirmanten er så stor så synes jeg det er på tide at man blir litt voksen og innser at verden ikke bare sentrerer rundt dem. Fars samboer skal selvsagt inkluderes. Min konfirmant fikk ikke bestemme akkurat det (var aldri et tema uansett).

Ups, er ikke imot det du sier, bare et sidespor av tanken om at det er konfirmanten som bestemmer på en slik dag. Er enig i at mor må sette seg selv til side ☺

Endret av geitemarken
Skrevet

Konfirmanten sin dag, burde fint få velge selv. INGEN andre burde blande seg i hvem som kommer, men oppføre seg de få timene for at alt skal bli vellykket.

Anonymous poster hash: f6147...c48
Skrevet

Jeg spekulerer ikke i hvem som er "dum" eller "slem" eller ikke i en sånn sak.  Jeg har sett nok rare ting i sånn sett til å ikke gidde å tenke over hvem som har skylda.  

Men det jeg tenker er at det er synd at alle ikke kan være sammen ved en sånn anledning, spesielt om konfirmanten ønsker det. Likevel tenker jeg at det beste er at den "utelatte" parten gjør best i å ikke lage noe ut av det, for det går bare utover konfirmanten. Sånn sett synes jeg heller ikke at far skal lage noe balluba ut av det heller om mor er i mot (og omvendt), av hensyn til barnet, for det er tross alt han det dreier seg om.  Vi voksne får heller leve med at vi ikke får være med.

Skrevet

jeg har en eks som har en samboer på andre året. Jeg liker henne ikke spesielt, men hadde vært veldig merkelig å ikke invitere ho. Spesielt i.o.m ungene kjenner ho og liker ho... Anonymous poster hash: 0577e...80e

Hun har ikke noe relasjon til mine barn.

Ts

nei, men din mann og hans eks har barn.. som jeg regner med du kjenner og har med å gjøre?

Hun som er sambo med min eks har ikke barn, men om hun hadde hatt så hadde ikke jeg kjent de, men mine unger ville jo kjent stemor og stesøsken... Er du med?

Ergo, jeg hadde invitert stemor pga hennes relasjon til mine unger.

Anonymous poster hash: 0577e...80e

Skrevet

Hun har ikke noe relasjon til mine barn.TsAnonymous poster hash: b291d...b0c

nei, men din mann og hans eks har barn.. som jeg regner med du kjenner og har med å gjøre?Hun som er sambo med min eks har ikke barn, men om hun hadde hatt så hadde ikke jeg kjent de, men mine unger ville jo kjent stemor og stesøsken... Er du med?Ergo, jeg hadde invitert stemor pga hennes relasjon til mine unger. Anonymous poster hash: 0577e...80e

Ahh, jeg er med.

Ts

Skrevet

Hva gir jeg i konfirmasjons gave da?

Ts

Skrevet

Hva gir jeg i konfirmasjons gave da?

TsAnonymous poster hash: b291d...b0c

Burde ikkje du bli inkludert i gaven far gir??

Skrevet

Neppe. Der blir det nok gave fra sambo og hans eks.

Skrevet

Kjenner jeg han rett...

Ts

Skrevet

Neppe. Der blir det nok gave fra sambo og hans eks.Anonymous poster hash: b291d...b0c

Gje meg krefte!

Skrevet

Jeg har ikke noe spesielt forhold verken til eller fra til mor til bonusbarnet mitt. Men har veldig god tone med bonusbarnet selv, jeg hadde blitt snydens fornermet om jeg ikke ble invitert!

Jeg hadde også blitt sur, hvis de hadde begynt å vise filmer/bilder fra den lille tiden de var sammen oppi alt bonusfamilie som er i samme rom. En plass går grensen.

Anonymous poster hash: 00f23...235

Skrevet

Jeg synes det er rart at dere ikke er invitert. Dere er jo viktige og sentrale personer i konfirmantens familie og har klart en plass en så viktig da. Når det kommer til gave så synes jeg faktisk at det er fint om mor og far til barnet gir gave sammen. Tipper det vil være en flott opplevelse for konfirmanten med en gave som er fra både mamma og pappa. Så kan bonusmor og bonussøsken gi gave sammen. 

Anonymous poster hash: 03c41...730
Skrevet

Jeg synes det er rart at dere ikke er invitert. Dere er jo viktige og sentrale personer i konfirmantens familie og har klart en plass en så viktig da. Når det kommer til gave så synes jeg faktisk at det er fint om mor og far til barnet gir gave sammen. Tipper det vil være en flott opplevelse for konfirmanten med en gave som er fra både mamma og pappa. Så kan bonusmor og bonussøsken gi gave sammen. 

viktig da = viktig dag

Skrevet

At du har hilst på moren til konfirmanten én gang i løpet av de fire årene du har vært sammen med faren er jo noe spesielt. Hva er grunnen til det?

Og hva slags forhold har du til konfirmanten? Er det grunn til å tro at konfirmanten ønsker å ha deg der?

Anonymous poster hash: aa02f...501

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet om jeg ikke hadde blitt bedt i konfirmasjonen til bonuskidsen min. Jeg er moren til to av hans fem søsken. Jeg har bodd sammen med far+barnet hans (40/60) i 13 år.

Men jeg hadde ikke laget noe oppstyr som konfirmanten hadde fått med seg. Av hensyn til konfirmanten. Hadde tatt det opp med far/min mann.

Anonymous poster hash: b88ec...2d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...