Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Skal øve meg på å lage kake til navnefest, men sliter litt med å få til fine marsipanlokk. Noen som har tips til meg? Kan man eventuelt få kjøpt ferdig marsipanlokk noe sted? Anonymous poster hash: ded39...5b0
skinnfilla Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Du kan kjøpe ferdig, ja😊 Men jeg kjevler ut med melis på benken og har en rundstokk jeg snurrer lokket opp på . Da blir det lett å legge på . Kjevle ut så lokket blir tynt og jevnt.
Superdolly Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Ferdig marsipanlokk får du i de aller fleste matbutikker. De har det i min bittelille Joker nærbutikk til og med.
tante grusom master of law Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Hvis du har veiene forbi sverige, så får du kjøpt fargede marsipanlokk der. Litt morsommere.
Fandens Oldemor Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Beklager for at jeg blander meg inn her, bare kom på noe. Når man bruker disse ferdige lokkene, er det mulig å unngå ørten bretter rundt kaken da? Har aldri lagd marsipankake selv, men når min mor lager så bruker hun ferdige lokk. Da blir det en masse bretter rundt hele kaken, i motsetning til de man kjøper som har en glatt kant rundt. Synes også de lokkene hun har brukt har vært så tynne.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har laget noen marsipankaker, og trikset er vel å lage så stort lokk, at det blir mye til overs, da kan man slippe noe særlig bretter rundt. Anonymous poster hash: f1cd4...97a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #8 Skrevet 23. februar 2016 Beklager for at jeg blander meg inn her, bare kom på noe. Når man bruker disse ferdige lokkene, er det mulig å unngå ørten bretter rundt kaken da? Har aldri lagd marsipankake selv, men når min mor lager så bruker hun ferdige lokk. Da blir det en masse bretter rundt hele kaken, i motsetning til de man kjøper som har en glatt kant rundt. Synes også de lokkene hun har brukt har vært så tynne. Det har med teknikken når man legger på lokket å gjøre, og ikke noe med hvorvidt lokket er kjøpt eller hjemmelaget. Anonymous poster hash: fa2d7...9b6
Von Hertelhofen Skrevet 23. februar 2016 #9 Skrevet 23. februar 2016 Søk på YouTube så får du teknikk til å legge på et fint lokk 😊 EasyPeasy!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #10 Skrevet 23. februar 2016 Tusen takk for svar. Da har jeg fått vært på butikken og kjøpt litt forskjellig. Går det dårlig med marsipanlokket så får jeg heller kjøpe ferdig til navnefesten. Mulig vi skal til Sverige i løpet av mars. Det hadde jo vært fantastisk med farget marsipanlokk. Anonymous poster hash: ded39...5b0
Marie1987 Skrevet 23. februar 2016 #11 Skrevet 23. februar 2016 Det går mye bedre hvis du kjevler ut selv. Bruk hvetemel i stedet for melis så klisser det ikke. Ikke kjøp grov marsipan (eks lilla Odense) denne henger dårlig sammen. Ikke kjevle for tynt, rull lokket på kjevle og legg det over kaken. Pass på at hele kaken er dekket pent med krem slik at det ikke synes kakebunn gjennom. Dra/strekk forsiktig langs kanten så legger det seg glatt rundt uten folder.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #12 Skrevet 23. februar 2016 Blir fine farger hvis du farger marsipanen selv også. Jeg bruker wilton pastafarger. Farg marsipanen et par dagee i forveien så blir den ikke så klissete å holde på med og fargen får satt seg ordentlig. Kjevler ikke ut i melis, blir så klissete. Bruker helst maizena, men kan å bruke mel og potetmel. Anonymous poster hash: 720b9...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå