Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Jeg blir så frustrert over at så mange damer trekker frem kalorier og fettinnhold når de spiser mat. På jobb så skal damene alltid akke og oje seg over fredagskaken, før de til slutt kan ta en liten bit... I helga hadde vi storbursdag. Spurte nabojenta på 11 om hun ville ta med noen kakestykker til foreldrene, men hun sa at moren slanker seg så det var ikke nødvendig! Hvorfor må folk snakke så mye om kalorier? Spis eller ikke spis kake, men hold nå kæft om det. Ikke rart jentunger får anstrengt forhold til mat. Flere som opplever dette? Anonymous poster hash: e88cb...95a
Fandens Oldemor Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Ja, jeg er egentlig enig med deg der. Jeg tenker ofte "jeg burde egentlig ikke" før jeg stapper innpå med begge hender, men det er ikke noe jeg tror de som sitter sammen med meg har behov for å høre veldig mye om.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har vært borti det. Ofte så svarer jeg at kalorier er til for å spises, ikke for å telles. Min erfaring er også at det er dem som har "litt å gå på" som akker seg mest, for så å spise likevel. Selv er jeg svært lite glad i kake, men opplever ofte at jeg må forsvare mitt nei takk. Det er ikke pga kaloriene jeg ikke liker det, jeg spiser da godteri hver dag, men gidder ikke trykke kake ned halsen for at andre skal få bedre samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Det er vel for å fiske etter komplimenter type "Guuud så flink og viljesterk du er! Men nå er det lillelørdag og da måååå du bareeee ta et stykke av den deilige rennende sjokoladekaka!" Anonymous poster hash: 31632...b16
Luksusdyret Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Derfor jeg i det siste har pratet mest med mannfolk. Å bli glodd på når man fortærer et stykke sjokoladekake med fornøyelse, og dømt nord og ned, er ikke gøy. Så får man gjerne høre at ditt ikke-lavkarbobrød ikke er så sunt, og at det er så mye karbohydrater i maten din. Mannfolk flest bryr seg katta om hva du putter i kjeften og lar deg spise i fred.
Førstemann Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Jeg opplever det ikke så mye fra andre, men må ta det i meg selv Særlig fordi mange rundt er kraftig overvektige og jeg selv ligger innenfor normalområde. Dog i øvrig skikte, derfor slanker jeg meg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 Enig med deg. Men noe jeg synes er enda mer irriterende er at andre skal tvinge på deg kake for at de selv ikke skal få dårlig samvittighet for å spise det. Jeg er generelt ikke særlig glad i kake, i tillegg har jeg melkeallergi og kan naturligvis derfor ikke spise mange av kakene som blir servert på matrommet.. Men det blir altså ALLTID påpekt at jeg ikke spiser kake, og at jeg MÅ SPISE LITT KAKE DA! Jeg bryr meg ikke hvem som spiser hva, teller ikke kalorier, eller påpeker at "hey du som er 50kg overvektig burde kanskje ikke spise den kaken i dag!" så hvorfor MÅ alle kommentere og presse kaker på meg bare for at de selv skal kunne spise det? Spis hva enn du vil for min del, men la meg spise hva JEG vil uten å kommentere det Anonymous poster hash: d2a4b...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå