Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Hva er vanlig? Anonymous poster hash: cf1d0...208
pitrijorg Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Jeg vasker litt hver dag for å ikke stå overarbeidet en dag i uka, og far i huset er dressert opp til å ta i han å:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Som i vasker gulvene, eller som i å støvsuge, rydde, vaske bad osv? Vi tar huset skikkelig engang i uken, og da er det ikke bare jeg som tar det, men alle må bidra. Alle må rydde sitt, jeg tar siste rest og støvsuger hele huset og tørker støv ol., mannen vasker alle badene (2 bad og 1 toalett) og tar en grundigere rengjøring av kjøkken og barna rydder, støvsuger og vasker av pult osv på sine rom. Selv gulvene vasker vi ved behov egentlig. Er de ikke sølete kan det fint gå mange uker mellom hver gang, er de veldig skitne vaskes de gjerne to uker på rad. Ellers vasker vi jo av bord, kjøkkenbenker osv på daglig basis. Anonymous poster hash: b43f1...c27
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 4 barn. Jobber 100%. Gress-enke. Vasker badene 1 gang i uken. Støvsuger stort sett hver kveld. Vasker gulv hver 14. dag. Skifter sengetøy hver 14. dag. Tar grov-rengjøring 1 gang i mnd (støv, vasker vekk fingermerker, dører, utvendig kjøkkenskap o.l) Drømmer om en vaskehjelp... Sukk! Anonymous poster hash: b544c...bcd
3 i april Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Rydder og vasker kjøkkenet hver dag, stua rydder jeg Og Vasker også lett over gulvet og støvsuger hver dag. Setter på minst en maskin med klær til dagen, også oppvaskmaskinen går mins en gang til dagen. Ellers så går vi daglig ut med søppel også fra badet ( bleier ol). Ellers rydder vi gangen, henger opp jakker ol, setter på plass sko osv. Dette er barna med på. På fredagene vasker jeg skikkelig, drar frem sofa og vasker alle gulv skikkelig, vasker og rydder hele badet, vasker også doen og dusjen, samme med gangen. Skifter på alle sengene også.
Gjest Antarctica Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Alt for sjelden. Takk for påminnelsen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 Rydder og vasker kjøkkenet hver dag, stua rydder jeg Og Vasker også lett over gulvet og støvsuger hver dag. Setter på minst en maskin med klær til dagen, også oppvaskmaskinen går mins en gang til dagen. Ellers så går vi daglig ut med søppel også fra badet ( bleier ol). Ellers rydder vi gangen, henger opp jakker ol, setter på plass sko osv. Dette er barna med på. På fredagene vasker jeg skikkelig, drar frem sofa og vasker alle gulv skikkelig, vasker og rydder hele badet, vasker også doen og dusjen, samme med gangen. Skifter på alle sengene også. At du orker! Vaske gulvene hver dag?! Hvorfor i alle dager mener du at det er nødvendig? Ikke rart mange kvinner blir utkjørte Anonymous poster hash: b43f1...c27
Luksusdyret Skrevet 23. februar 2016 #8 Skrevet 23. februar 2016 Rydder og vasker kjøkkenet hver dag, stua rydder jeg Og Vasker også lett over gulvet og støvsuger hver dag. Setter på minst en maskin med klær til dagen, også oppvaskmaskinen går mins en gang til dagen. Ellers så går vi daglig ut med søppel også fra badet ( bleier ol). Ellers rydder vi gangen, henger opp jakker ol, setter på plass sko osv. Dette er barna med på. På fredagene vasker jeg skikkelig, drar frem sofa og vasker alle gulv skikkelig, vasker og rydder hele badet, vasker også doen og dusjen, samme med gangen. Skifter på alle sengene også. At du orker! Vaske gulvene hver dag?! Hvorfor i alle dager mener du at det er nødvendig? Ikke rart mange kvinner blir utkjørte Anonymous poster hash: b43f1...c27 Og heller ikke rart mange barn er mye syke og har nedsatt immunforsvar. Man får ikke bygget noe immunforsvar når man kommer fra et sterilt hus. Mange vasker seg nesten i hjel og klager etterpå at de er så slitne og har så mye å gjøre hele tiden fordi de bare MÅ vaske 24/7.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #9 Skrevet 23. februar 2016 4 barn, vasker alt for sjeldent. Holder på å oppdra mannen som er hjemmeværende mens jeg er i 130 % stilling, minstebarna er i barnehage og eldste har krevende aktiviteter nesten hver ettermiddag, som jeg følger til og fra. Før gjorde jeg alt i huset fordi gubben nektet og holdt på å bli utkjørt. Nå har jeg gitt ultimatum - enten vasker han, eller skilsmisse. Ser ut som det sakte men sikkert hjelper på problemet. Anonymous poster hash: c75a5...435
3 i april Skrevet 23. februar 2016 #10 Skrevet 23. februar 2016 Rydder og vasker kjøkkenet hver dag, stua rydder jeg Og Vasker også lett over gulvet og støvsuger hver dag. Setter på minst en maskin med klær til dagen, også oppvaskmaskinen går mins en gang til dagen. Ellers så går vi daglig ut med søppel også fra badet ( bleier ol). Ellers rydder vi gangen, henger opp jakker ol, setter på plass sko osv. Dette er barna med på. På fredagene vasker jeg skikkelig, drar frem sofa og vasker alle gulv skikkelig, vasker og rydder hele badet, vasker også doen og dusjen, samme med gangen. Skifter på alle sengene også. At du orker! Vaske gulvene hver dag?! Hvorfor i alle dager mener du at det er nødvendig? Ikke rart mange kvinner blir utkjørte Anonymous poster hash: b43f1...c27 Og heller ikke rart mange barn er mye syke og har nedsatt immunforsvar. Man får ikke bygget noe immunforsvar når man kommer fra et sterilt hus. Mange vasker seg nesten i hjel og klager etterpå at de er så slitne og har så mye å gjøre hele tiden fordi de bare MÅ vaske 24/7. Mine barn er aldri syke, faktisk har de ikke hatt en eneste fraværsdager på skolen pga av sykdom. Det er fort gjort og ta en runde over gulvet. Bruker max 30 min på husarbeid PR dag. Dette pga at vi Gjør litt hver dag. Bosset tar vi med oss når vi alikevel skal ut.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #11 Skrevet 23. februar 2016 Har vaskedame som vasker ned huset hver 14 dag. Vasker over badene ved behov 1-3 ganger i uken. Støvsuger ca 1 gang i uken. Anonymous poster hash: 74b89...529
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #12 Skrevet 23. februar 2016 Badene hver dag, støvsuger ca annenhverdag, gulvvask en gang i uka. Støv: altfor sjeldent... Anonymous poster hash: 01375...819
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #13 Skrevet 23. februar 2016 Vasker etter behov. Skifter på sengene 1 gang i uka om det ikke har vært sykdom, da skiftes det oftere. Anonymous poster hash: 5f26f...882
Elsker livet Skrevet 23. februar 2016 #14 Skrevet 23. februar 2016 Kjøkken, stue og gang blir støvsugd minst en gang per dag, har robotstøvsuger som selv flytter seg mellom de rommene. De andre rommene og i hjørner som støvsugeren ikke tar så nøye, gjøres utenom, men sjeldnere. Kjøkkenbenker, bord, toaletter, speil og rundt vaskene vaskes hver eller annen hver dag. Gulvvask etter behov, noen rom en eller flere ganger i uka, andre hvert halvår. Liker å ha det rent og ryddig, og bruker en del tid på det, men er ikke redd for bakterier, bortsett fra når det er omgangssyke i hus. Vasker det meste med vann og mikrofiber.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. februar 2016 #15 Skrevet 23. februar 2016 En gang i mnd.. støvsuger annenhver dag. Men nå er de 20, 18 og 10 da. Og den eldste har flyttet hjemmefra.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #16 Skrevet 23. februar 2016 Alt for sjelden. Takk for påminnelsen. 😂😂 Anonymous poster hash: cf1d0...208
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #17 Skrevet 23. februar 2016 Så masse variasjon. Jeg vasker nemlig huset sånn ca 1 gang i mnd..huff syns det er sjeldent Støvsuger 2 ganger i uken. Hi Anonymous poster hash: cf1d0...208
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #18 Skrevet 23. februar 2016 Jeg går hjemme med tre 1,5 åringer. Har i tillegg en på 6, ei på 9 og en på 11 år. Her må det støvsuges minimum en gang om dagen (stue, kjøkken, gang, bad og lekerom). De andre rommene tas ikke like ofte. Kjøkkengulvet må vaskes hver dag. Egentlig burde også stua vaskes daglig, men det gidder jeg rett og slett ikke. Badet og do vaskes hver dag. Tar hele huset skikkelig hver fredag. Dvs, vaskehjelpen gjør det 😉. Sengetøy skiftes hver 14 dag og ellers ved behov. Anonymous poster hash: 6a76b...1ff
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #19 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har 4 barn og har vaskedag hver torsdag, på den måten er det rent når helgen kommer Jeg rydder hver kveld, det er nemlig ryddinga som tar tid her og det er også driiitkjedelig å rydde! Støvsuger etter behov, blir 2-3 ganger i uka på kjøkkenet og i stua. Ellers støvsuger jeg og vasker gulv samt vasker badet på torsdager. Anonymous poster hash: a8bd1...c41
Gjest Skrevet 23. februar 2016 #20 Skrevet 23. februar 2016 Støvsuger hver dag og vasket hele huset hver torsdag ( som gulv, bad, dørhåndtak, skifting av sengetøy, utenpå skaper o.l). Må legge til at jeg sveiper over badet og wc annenhver dag.
Gullunger Skrevet 23. februar 2016 #21 Skrevet 23. februar 2016 Jeg har vaskehjelp fra City Maid 1pr mnd. 14 dager etter vaskehjelpen, vasker mannen, de tre største barna og jeg huset på dugnad. Ellers tar jeg badene og støvsuger ved behov. Funker veldig bra. Gutta får ikke lommepenger før dugnaden er unnagjort ;-)
LeTwinsA Skrevet 23. februar 2016 #22 Skrevet 23. februar 2016 Haha altfor sjeldent, men vasker kjøkkenet hver dag. i tillegg så prøver jeg å vaske badet 1 g i uka støvsuger hele huset ca 1 g i uka gulvvask og sengetøyskift ca 1 g mnd. herregud for en slask jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå