Gå til innhold

Dere som tar tog ofte - et lite dillemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise bort i vinterferie, med tog. Vi må først ta lokaltoget, før vi skal skifte tog på oslo s for videre reise. Problemet er at vi har 10 min på oss fra lokaltoget er ventet inn på solo s til regiontoget videre skal gå. Eller så må vi ta et tidligere tog, og da har vi 1 time og 10 min før toget videre går.

Det er jeg og to barn og bagasje. Ingen vogn etc.

Helst vil jeg rekke det på 10 min, for da får det minste barnet mitt vært på tur med barnehagen først og fått ut mye energi. Og så slipper vi å ventse så lenge på oslo s med en veldig aktiv 5 åring.

Må vi ta et tidligere tog må barnet være hjemme fra barnehagen. Ikke ideelt.

Skal jeg ta sjansen?

Er lokaltogene stort sett presise? Det er ventet inn på oslo kl 15.50 på fredag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred, kan ikke skjønne at dette er et dilemma. La barnet være hjemme fra bhg!!

Anonymous poster hash: 8ac2b...a7b

Skrevet

Ikke ta sjansen. Lokaltogene er ofte forsinket.

Anonymous poster hash: 1faa0...f1c

Skrevet

Herlighet, klarer du ikke å ha ungen hjemme fra barnehagen en dag ekstra

Anonymous poster hash: efff0...51d
Skrevet

Dessverre ofte forsinkelser. Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Anonymous poster hash: 40768...9f9

Skrevet

10 min på denne tiden av døgnet er alt for lite. Husk at du heller ikke får refundert billettprisen skulle du miste regiontoget og det ikke er beregnet tilstrekkelig overgangstid.

Skrevet

Herlighet, klarer du ikke å ha ungen hjemme fra barnehagen en dag ekstra

Og hvorfor kan du ikke bare hente han litt tidligere?

Skrevet

Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Ville heller hentet tidligere i bhg, kan vel hente der de er på tur hvis de ikke er tilbake før du må hente? Det har vi gjort flere ganger når det har vært noe spesielt vi skulle.

Anonymous poster hash: ffab6...dfe
Skrevet

Tusen takk for svar :) Da tar jeg ikke sjansen på 10 min, tar et tidligere tog.

Til dere som er litt småkrasse.

Jeg har overhode ingen problemer med å ha ungen hjemme fra barnehagen sånn generelt, og han har ofte korte dager. Men nå skal vi tross alt sitte (rolig) på et tog i 9 hele timer. Ungen er svært aktiv, og derfor hadde det vært veldig fint om han hadde fått vært med barnehagen på tur og fått ut litt energi før han må sitte så lenge på toget. Og siden barnehagen er på tur, et godt stykke unna, blir det vanskelig å hente han tidlig. Men skal snakke med barnehagen og se hva jeg kan gjøre.

Satser på et tidligere tog.

Skrevet

Kan du ikke ta med ungene Ut på tur selv før dere drar hjemmefra da, for å få ut energi?

Anonymous poster hash: 4c72a...272

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da tar jeg ikke sjansen på 10 min, tar et tidligere tog.

Til dere som er litt småkrasse.

Jeg har overhode ingen problemer med å ha ungen hjemme fra barnehagen sånn generelt, og han har ofte korte dager. Men nå skal vi tross alt sitte (rolig) på et tog i 9 hele timer. Ungen er svært aktiv, og derfor hadde det vært veldig fint om han hadde fått vært med barnehagen på tur og fått ut litt energi før han må sitte så lenge på toget. Og siden barnehagen er på tur, et godt stykke unna, blir det vanskelig å hente han tidlig. Men skal snakke med barnehagen og se hva jeg kan gjøre.

Satser på et tidligere tog.

Skjønner deg godt :) Jeg hadde ønsket å gjøre det samme som deg men 10 minutter på Oslo S er alt for lite når du har med deg 2 unger på den tiden av døgnet. Du har ikke mulighet til å tilbringe noen timer på lekeland eller noe annet ungene blir slitne av før dere drar? Om du har storytel så last ned noen bøker som passer for barna på telefon før du drar slik at de har noe rolig å gjøre underveis.

Skrevet

Det er faktisk ikke noe dilemma.  Det vil være hinsides all fornuft å satse på at 10 minutter er nok.  Du skal tross alt ut av det ene toget og kanskje bytte til en helt annen platform, så selv uten forsinkelser ville det være på kanten av hva som går an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...