Gå til innhold

Økonomisk fordeling ved evt. skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det er noe jeg burde tenkt på for lenge siden...

Vi har eid to hus sammen. Begge ganger har vi stått oppført med en ideell halvpart hver. 

Det første huset pusset mannen min opp mens jeg passet barna. Gevinsten fra salget var en del av egenkapitalen vår da vi kjøpte huset vi bor i nå. Også her har mannen pusset opp mens jeg har passet barna eller vært på jobb. Alle utgifter, også til oppussing, har vi fordelt prosentvis etter inntekt. Jeg har bidratt med mindre penger enn han, men like mye hvis man regner prosent av lønna. 

La oss si at vi skulle havne i en lei situasjon nå og gå fra hverandre. Kan han nekte meg halvparten med bakgrunn i at 1) han har pusset opp og derfor skapt verdiøkningene, 2) han har betalt mer enn meg siden vi har betalt prosentvis etter evne? 

Anonymous poster hash: 3e93b...c34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så lenge dere ikke har avtalt særeie, eies alt 50/50

Skrevet

Så lenge det står i papirene at dere eier det sammen 50/50 kan han ikke forandre på det.

Anonymous poster hash: 57f73...45a

Skrevet

Takk for svar. 

Så selv om han skulle bli bitter, så nytter det ikke at han argumenterer med at han har gjort alt arbeidet OG betalt mer? Synes egentlig det ville være rart om han ikke skulle komme noen vei med det, for det er jo gode argumenter. 

Hi

Anonymous poster hash: 3e93b...c34
Skrevet

Takk for svar.  Så selv om han skulle bli bitter, så nytter det ikke at han argumenterer med at han har gjort alt arbeidet OG betalt mer? Synes egentlig det ville være rart om han ikke skulle komme noen vei med det, for det er jo gode argumenter.  Hi Anonymous poster hash: 3e93b...c34

Nei. Han kan ikke bare gjøre ting med felles hjem g i ettertid kreve kompensasjon.

Du har uansett gjort det mulig for han å pusse opp siden du passet barna.

Jeg har brukt masse timer på å pusse opp mitt og mannens hus, men jeg kan selvfølgelig ikke kreve mer.

Anonymous poster hash: 57f73...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...