Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #1 Skrevet 23. februar 2016 Hei! Jeg har et håndledd som er ødelagt av leddgikt, og det skal nå opereres. Kirurgen mener at avstiving er det beste alternativet for meg. Dette er basert på flere faktorer, men lang holdbarhet er den viktigste. En protese vil ikke tåle 40 års aktiv bruk, og risikoen for flere operasjoner er til stede. Jeg lurer på om noen har erfaringer å dele? Som har eller kjenner noen under 40 som lever aktivt med små barn og avstivet håndledd? Jeg er i utgangspunktet positiv, men hører gjerne erfaringer, både fra noen med avstivet ledd eller som har fått protese. Anonymous poster hash: 1f4a8...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #2 Skrevet 23. februar 2016 Jeg kjenner en som først fikk avstivet venstre hånd. Hun sa hun fikk et mye bedre liv! Nå har hun avstivet begge håndleddene. Hun har to barn og er i jobb. Før avstiving kunne hun ikke jobbe en lang periode. Anonymous poster hash: 80023...f92
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #3 Skrevet 23. februar 2016 Jeg kjenner en som først fikk avstivet venstre hånd. Hun sa hun fikk et mye bedre liv! Nå har hun avstivet begge håndleddene. Hun har to barn og er i jobb. Før avstiving kunne hun ikke jobbe en lang periode. Anonymous poster hash: 80023...f92 Takk, høres bra ut! Anonymous poster hash: 1f4a8...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #4 Skrevet 23. februar 2016 Noen andre? Anonymous poster hash: 1f4a8...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #5 Skrevet 23. februar 2016 Har ei i familien med begge håndledd avstivet. Var litt problemer i starten (uvant), men nå fungerer hun som vanlig med alt det innebærer. Noe er litt tungvint for henne, men hun fikser det. Hun strikker og gjør det meste hun gjorde før. Anonymous poster hash: d543c...9ea
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #6 Skrevet 23. februar 2016 Har ei i familien med begge håndledd avstivet. Var litt problemer i starten (uvant), men nå fungerer hun som vanlig med alt det innebærer. Noe er litt tungvint for henne, men hun fikser det. Hun strikker og gjør det meste hun gjorde før. Anonymous poster hash: d543c...9ea Takk skal du ha, oppmuntrende å høre. Anonymous poster hash: 1f4a8...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #7 Skrevet 23. februar 2016 Utelukker du protese dersom du avstiver håndleddet og omvendt? Altså hvis du skulle angre og egentlig ville det andre.. og hvor godt vil hendene fungere? For meg ville det vært verdt å måtte operere flere ganger dersom man kan bruke hendene mer med protese. Men dette har jeg ikke peiling på, og regner med legen selvfølgelig anbefaler det som er best for deg. Anonymous poster hash: 67d61...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå