Gå til innhold

Hvor lang tid bruker deres vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vasker ting på ca 95 grader?

Min bruker ca 3.45t. Er det lenge? Hadde diskusjon med ei venninne her om dagen, og hun synes det er lenge. For hennes maskin bruker ca 1-1.5t, og da lurer jeg på hvilke grader hun bruker eller hvilket maskin hun bruker,,.

Anonymous poster hash: 301f8...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har en makstid på 2 timer og 10 min på 95grader, og noen minutter mindre på lavere temp (og selvfølgelig på andre vaskeprogram). Men så justerer den ned tiden etter hvor full den er.

Veldig fornøyd med vår billige samsung maskin (2500kr). Går som ei klokke på 6. året. 😊

Anonymous poster hash: 8bac3...228

Skrevet

På bomullsprogram bruker den i underkant av 3 timer uansett temperatur. På syntetisk mellom 1 og 1,5 time.

Anonymous poster hash: 242b4...1b3
Skrevet

2 timer og 20 min om jeg ikke stiller inn på noe. Kan få den ned på 1 time og 45 min tenker jeg, men da vaskes det jo ikke like godt...

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mye jeg fyller i den. Er den helt full (for eks håndkler) bruker den vel ca 2 timer. Vi har en Samsung vaskemaskin kjøpt for tre-fire år siden.

Skrevet

Min bruker det din gjør. Electrolux med varmegjenvinning. Om jeg skrur av den og bruker mer strøm kan den vel komme ned på ca 2 timer. Men har det jo ikke travelt da...

Anonymous poster hash: b4ec8...0b5

Skrevet

Jeg synes nesten 4timer var lenge, jeg har ingen program som bruker så lang tid. På 90 grader så bruker min maskin 2 t og 8 min. Bruker maskinen til din venninne 1 - 1 1/2 time på 90 grader eller er det et annet program hun bruker? For hvis det er et annet program, så er det jo ikke noe rart at det bruker kortere tid. Forskjellige program og grader har jo forskjellig tid, og min maskin har program ned til 45 minuttert

Anonymous poster hash: a7c84...28b
Skrevet

Jeg er helt imponert over at dere vet hvor mange minutter ulike program tar. 

Anonymous poster hash: 25723...046
Skrevet

Jeg er helt imponert over at dere vet hvor mange minutter ulike program tar.

Anonymous poster hash: 25723...046

Min har et stort display som viser tida når vi velger program. Svært vanskelig å unngå å se det.

Det er liksom ikke sånn at jeg sitter med stoppeklokke. 😉

Anonymous poster hash: 8bac3...228

Skrevet

1 time og 50 min bruker min maskin på programmet bomull 95 gr

Lengste programmet tar 2t 45 min, det er programmet for spedbarnstøy, med forvask og ekstra skylling

Anonymous poster hash: 81b35...697
Skrevet

Kan velge 2 program - kort eller langt. Kort 1 time og 12 minutt. Langt 1 time og 58 minutt. Men det avhenger litt hvor full maskinen er. Har Miele maskin og den "veier" klærne har jeg inntrykk av.

Anonymous poster hash: e828a...4fe
Skrevet

Det er lenge ja. Min bruker vel 2,5 time på det meste. Den veier tøyet og bruker lenger tid hvis det er mye. Bruker to timer på vanlig 40 graders vask.

Skrevet

Men så merker jeg jo også at det ofte tar lengre tid enn det faktisk står. Har hatt 2 forskjellige maskiner og har vært likt på begge.

Skrevet

Jeg vasker sjeldent på 90 grader (maks temperatur på vår), men mener det tar omtrent 3 timer dersom jeg ikke stiller inn noe ekstra.

Ellers så pleier jeg å bruke hurtigvask på 1 time til klesvask, men da fyller jeg bare litt over halvfullt. Vi har to vaskemaskiner og store familie, så da får jeg unne all klesvask for 3-4 dager på 2 timer. Praktisk :)

Anonymous poster hash: 1583b...059
Skrevet

Full håndklevask på 95 grader tar 2 timer og 20 min med min nye Samsung.

Anonymous poster hash: 5f812...a2d

Skrevet (endret)

90gradersprogrammet på vår hevder å ta 3 timer og 10 minutt - men da er det med forvask. Og så justerer den ned om det er lite i (hvilket ikke skjer noen sinne 😛 ). Har ikke målt om det er rett, men tror det stemmer greit.

Endret av Roheryn
Skrevet

Vår går bare til 90 grader og da bruker den rett under 3timer. Ble veldig usikker på hvem merke vi har nå.

Vasker det meste på 40grader og da bruker den 1,5 time. Honkler, kluter og sengetøy går på 90grade, så er jo endel vi vasker på det.

Anonymous poster hash: a911f...0e1

Skrevet

Jeg har bare 2 programmer som har 95 grader, da bruker den 2 timer og 5 min :) Har også boblefunksjon (fungerer som bløtlegging) og en funksjon for ekstra skittent tøy. Med begge deler på og på 60 grader bruker den 2 timer og 45 min. Har ingen programmer som er veldig korte, men jeg elsker den og er superfornøyd med hvor godt den vasker :) Samsung,kjøpt i 2015 :)

Anonymous poster hash: 81ea8...bd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...