Gå til innhold

Utrolig mye i livet mitt akkorat nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnlag for sykemelding?

Jobber meg gjennom traumer fra barndomen, mannen vet ikke noe pga ønsker å spare andre for dette. Kjenner det tærer på meg å bære så mye. Får alternativ hjelp/veiledning så er ikke sånn alene, men når tankene kommer og mannen min ser det er noe så skulle jeg ønske han kunne vite.

Uansett, jeg er sliten og sover enormt mye i det siste. har det godt da jeg går inn i skogen og kan bare være meg.

Anonymous poster hash: 94544...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En delt glede er dobbel glede og en delt sorg er en halv sorg. Naturligvis overforenklet, men det er noe i det. Dersom en som jeg delte livet med ikke viste meg den tilliten og dele sine vansker med meg, så ville jeg blitt lei meg og skuffet. Tror du at mannen din ønsker å skånes?

Skrevet

Har du tenkt over at det kan være en stor belastning for mannen din å se deg tydelig ikke ha det bra og så ikke få vite hvorfor du har det slik? Har du tenkt over at du skyver mannen din unna deg når du ikke inkluderer ham i livet ditt?

Uansett hva det er du jobber deg gjennom så er det noe som har vært med på å forme deg, og det påvirker livet ditt i så stor grad nå at jeg mener du bør fortelle mannen din hva som har skjedd og hva du sliter med.

Hvis du blir sykemeldt nå uten å fortelle mannen hvorfor.. har du tenkt å lyve til ham? Og tror du ikke han vil føle seg sviktet  når du ikke har tillit til ham?

Om min livspartner ikke turde stole nok på meg til å dele vanskelige ting med meg, da ville jeg, som baby-buddha, også bli lei meg og skuffet. Det hadde fått meg til å stille spørsmål ved om forholdet var så godt som jeg trodde. Jeg ville syntes det var veldig trist at han da heller valgte å takle alt alene uten å fortelle noe - selv om det han slet med påvirket også min hverdag.

Snakk med mannen din!

Og så diskuterer du det også med legen din og tar opp ev. sykemelding der.

Anonymous poster hash: 5a3fd...6f3
Skrevet

Så slem du er! Sånt gjør man ikke mot partner.

Anonymous poster hash: fc31d...dc0

Skrevet

Problemet er at hvis dette kommer frem, ødelegger det for så mange.

Skrevet

Problemet er at hvis dette kommer frem, ødelegger det for så mange.

Men er det mer greit at det ødelegger for deg og kanskje for forholdet ditt? Da blir det jo enda flere som må lide for det, spesielt du, barna dine og mannen din.

Om noen har overgrepet seg på deg så er det ikke din oppgave å beskytte overgriperen. Heller ikke de andre rundt. De er ansvarlig for seg selv. Du er ansvarlig for deg selv og for dine aller nærmeste - mann og barn.

Å gå og holde slike ting hemmelig når mannen din merker at du ikke har det bra, det kan på sikt ødelegge forholdet ditt. Er du og forholdet ditt mindre verdt enn andre?

Anonymous poster hash: 5a3fd...6f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...