Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Kort oppsummering av det hele: jeg og faren til ungene gikk fra hverandre i 2012, fikk da OS i de 5 mnd vi var fra hverandre. Ble sammen igjen... Men nå har han sakt han ikke ønsker forholdet lenger. Jeg har jobbet "av og på" som vikar, før jeg hadde jobb høsten 2014, men mistet den våren 2015, da de nedbemannet, etter dette har jeg ikke fått jobb igjen, tjente ikke nok til å få dagpenger dessverre.. Søker jo jobber nå, men enn så lenge er jeg da arb.ledig..Men spm er jo da: har jeg rett på overgangsstønad igjen nå? Yngste barnet er 4 år.. Sitter her noe utslått etter slik beskjed fra han, men merker at hoved delen nå ligger på: hvordan skal jeg klare å forsørge to barn uten inntekt Prøvd å lese på nav, men sitter å leser samme setningen 4 ganger og forstår enda ikke hva jeg egentlig har lest :/ Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 nav.no Anonymous poster hash: 43bea...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 får prøve mer da vettu Anonymous poster hash: 43bea...6a1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 får prøve mer da vettu Anonymous poster hash: 43bea...6a1 Spar deg. Jeg har søkt 136 jobber siden jeg mistet den jeg hadde. Men det er ikke like lett for alle å få jobb igjen.. Jeg har ikke fått fullført skole, da jeg måtte bryte siste året mitt fordi jeg ble syk, klarte aldri å komme tilbake til skolebenken, men klarte å bli frisk nok til å klare å jobbe igjen, har jobbet helt til jeg ble gravid med eldste (komplikasjons svangerskap) så fra yngste barnet var 10 mnd, frem til jeg mistet jobben i fjor. Jeg kan ikke søke hvor som helst, da jeg må benytte offentlig transport, og ungene må i det minste fullføre bhg de er i, før man kan tenke på å flytte.. Ta lappen er vel det neste du kan komme med: klart jeg vil, men da må man først ha en inntekt. Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 får prøve mer da vettu Anonymous poster hash: 43bea...6a1 Spar deg. Jeg har søkt 136 jobber siden jeg mistet den jeg hadde. Men det er ikke like lett for alle å få jobb igjen.. Jeg har ikke fått fullført skole, da jeg måtte bryte siste året mitt fordi jeg ble syk, klarte aldri å komme tilbake til skolebenken, men klarte å bli frisk nok til å klare å jobbe igjen, har jobbet helt til jeg ble gravid med eldste (komplikasjons svangerskap) så fra yngste barnet var 10 mnd, frem til jeg mistet jobben i fjor. Jeg kan ikke søke hvor som helst, da jeg må benytte offentlig transport, og ungene må i det minste fullføre bhg de er i, før man kan tenke på å flytte.. Ta lappen er vel det neste du kan komme med: klart jeg vil, men da må man først ha en inntekt. Anonymous poster hash: 28e9d...94e Tror hun mente at du skulle prøve hardere med å skjønne hva det står på nav.no... Anonymous poster hash: 3f68c...d04
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 nav.no Anonymous poster hash: 43bea...6a1 Som jeg har skrevet, jeg har prøvd å lese meg frem der, men klarer ikke konsentrere meg om så mye lesestoff nå.. Hadde et lite håp om å få en enkel respons her.. Håper jo helst å få på plass en jobb fortløpende, har søkt jobber siden jeg mistet min, men er greit å vite hva jeg eventuelt kan brøfø ungene mine med i mellomtiden.. Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 får prøve mer da vettu Anonymous poster hash: 43bea...6a1 Spar deg. Jeg har søkt 136 jobber siden jeg mistet den jeg hadde. Men det er ikke like lett for alle å få jobb igjen.. Jeg har ikke fått fullført skole, da jeg måtte bryte siste året mitt fordi jeg ble syk, klarte aldri å komme tilbake til skolebenken, men klarte å bli frisk nok til å klare å jobbe igjen, har jobbet helt til jeg ble gravid med eldste (komplikasjons svangerskap) så fra yngste barnet var 10 mnd, frem til jeg mistet jobben i fjor. Jeg kan ikke søke hvor som helst, da jeg må benytte offentlig transport, og ungene må i det minste fullføre bhg de er i, før man kan tenke på å flytte.. Ta lappen er vel det neste du kan komme med: klart jeg vil, men da må man først ha en inntekt. Anonymous poster hash: 28e9d...94e Tror hun mente at du skulle prøve hardere med å skjønne hva det står på nav.no... Anonymous poster hash: 3f68c...d04 Fortsatt lite trivelig respons å få slengt når man nylig har fått vite at familien går i oppløsning. Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 får prøve mer da vettu Anonymous poster hash: 43bea...6a1 Spar deg. Jeg har søkt 136 jobber siden jeg mistet den jeg hadde. Men det er ikke like lett for alle å få jobb igjen.. Jeg har ikke fått fullført skole, da jeg måtte bryte siste året mitt fordi jeg ble syk, klarte aldri å komme tilbake til skolebenken, men klarte å bli frisk nok til å klare å jobbe igjen, har jobbet helt til jeg ble gravid med eldste (komplikasjons svangerskap) så fra yngste barnet var 10 mnd, frem til jeg mistet jobben i fjor. Jeg kan ikke søke hvor som helst, da jeg må benytte offentlig transport, og ungene må i det minste fullføre bhg de er i, før man kan tenke på å flytte.. Ta lappen er vel det neste du kan komme med: klart jeg vil, men da må man først ha en inntekt. Anonymous poster hash: 28e9d...94e Jeg et ikke den du siterer. Men trooor muligens at hun mener at du får prøve litt mer for å forstå hva som står på nav.no ang os. Jeg kan lite om det, men man har vel mulighet til å få det i to år. Så kan ikke skjønne at du ikke skal få det nå. Anonymous poster hash: 20c76...190
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet. Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil 2 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning. Perioden kan utvides med opptil 3 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn .... Nav.no Her står hovedregelen og andre grunnlag... Det er jo bare å søke....? Du taper ikke annet enn litt tid Dokumenter at du har hovedomsorgen, registrer deg som arbeidssøker på nav.no- send meldekort... Da det er et aktivitetskrav. Anonymous poster hash: d09db...264
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet. Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil 2 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning. Perioden kan utvides med opptil 3 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn .... Nav.no Her står hovedregelen og andre grunnlag... Det er jo bare å søke....? Du taper ikke annet enn litt tid Dokumenter at du har hovedomsorgen, registrer deg som arbeidssøker på nav.no- send meldekort... Da det er et aktivitetskrav. Anonymous poster hash: d09db...264 Takk.. Hjalp på med understreket del.. Vil ende opp med å ha ungene 80% pga hans jobb.. Og arb.søker har jeg vært siden våren 2015.. Små redd for at jeg ikke skal få dette, da det er så jeg og far til ungene ga forholdet et nytt forsøk.. Hadde det vært opp til meg hadde vi jo ikke brutt nå heller Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet. Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil 2 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning. Perioden kan utvides med opptil 3 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn .... Nav.no Her står hovedregelen og andre grunnlag... Det er jo bare å søke....? Du taper ikke annet enn litt tid Dokumenter at du har hovedomsorgen, registrer deg som arbeidssøker på nav.no- send meldekort... Da det er et aktivitetskrav. Anonymous poster hash: d09db...264 Takk.. Hjalp på med understreket del.. Vil ende opp med å ha ungene 80% pga hans jobb.. Og arb.søker har jeg vært siden våren 2015.. Små redd for at jeg ikke skal få dette, da det er så jeg og far til ungene ga forholdet et nytt forsøk.. Hadde det vært opp til meg hadde vi jo ikke brutt nå heller Anonymous poster hash: 28e9d...94e Ja legg ved en erklæring på samlivsbrudd, eller meklingsattest fra familievern kontoret. Videre kan det være greit å ordne ting adresse endring på folkeregisteret så fort som mulig. Dere kan sikkert ikke være registrert på samme adresse. Så kan du søke bidrag gjennom nav eller at dere ordner en privat avtale om bidrag utenom nav. Anonymous poster hash: d09db...264
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 Hvis du har barn under 8 år, er hovedregelen at du kan få overgangsstønad i opptil 3 år til sammen. Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass. Du kan få overgangsstønad fra inntil 2 måneder før ventet fødsel hvis du er alene på fødselstidspunktet. Perioden med overgangsstønad kan utvides med inntil 2 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning. Perioden kan utvides med opptil 3 år fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn .... Nav.no Her står hovedregelen og andre grunnlag... Det er jo bare å søke....? Du taper ikke annet enn litt tid Dokumenter at du har hovedomsorgen, registrer deg som arbeidssøker på nav.no- send meldekort... Da det er et aktivitetskrav. Anonymous poster hash: d09db...264 Takk.. Hjalp på med understreket del.. Vil ende opp med å ha ungene 80% pga hans jobb.. Og arb.søker har jeg vært siden våren 2015.. Små redd for at jeg ikke skal få dette, da det er så jeg og far til ungene ga forholdet et nytt forsøk.. Hadde det vært opp til meg hadde vi jo ikke brutt nå heller Anonymous poster hash: 28e9d...94e Ja legg ved en erklæring på samlivsbrudd, eller meklingsattest fra familievern kontoret. Videre kan det være greit å ordne ting adresse endring på folkeregisteret så fort som mulig. Dere kan sikkert ikke være registrert på samme adresse. Så kan du søke bidrag gjennom nav eller at dere ordner en privat avtale om bidrag utenom nav. Anonymous poster hash: d09db...264 Har allerede kontaktet FVK i dag ang mekling, så jeg har noe å komme med til NAV, men får ikke gjort det enda, da han ikke får flyttet ut riktig enda.. Ang bidrag vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, da han har såpass med gjeld at det ikke er stort igjen foruten faste utgifter og akkurat nok til mat nå for tiden.. Når han blir alene, så ser vel kreditorene det grunnlag nok til å trekke enda mer fra lønna hans. Anonymous poster hash: 28e9d...94e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 Kort oppsummering av det hele: jeg og faren til ungene gikk fra hverandre i 2012, fikk da OS i de 5 mnd vi var fra hverandre. Ble sammen igjen... Men nå har han sakt han ikke ønsker forholdet lenger. Jeg har jobbet "av og på" som vikar, før jeg hadde jobb høsten 2014, men mistet den våren 2015, da de nedbemannet, etter dette har jeg ikke fått jobb igjen, tjente ikke nok til å få dagpenger dessverre.. Søker jo jobber nå, men enn så lenge er jeg da arb.ledig.. Men spm er jo da: har jeg rett på overgangsstønad igjen nå? Yngste barnet er 4 år.. Sitter her noe utslått etter slik beskjed fra han, men merker at hoved delen nå ligger på: hvordan skal jeg klare å forsørge to barn uten inntekt Prøvd å lese på nav, men sitter å leser samme setningen 4 ganger og forstår enda ikke hva jeg egentlig har lest :/ Anonymous poster hash: 28e9d...94e Har man mottatt overgangstødnad i 3 år tror jeg ikke man har rett på det.. Men du har jo bare fått den i 5 mnd? Er jo bare å søke. Vil nok være er aktivitetskrav at du er reel arbeidssøker på nav.no, student eller i 50% jobb. Slik jeg forstår reglene da. Man har vel krav på overgangstødnad UTEN aktivitetskrav til den yngste starter i barbehage. Hvis ikke ville jeg søkt sosial stødnad i verste fall. Anonymous poster hash: 655f9...404
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Ser du nok fikk de svarene du letet etter, så dette er noen få råd litt slik på sidelinjen.Har du søkt 136 jobber, så regner jeg med at du også har vært på noen intervju? Ved et så stort antall uten positivt svar er det på tide å se gjennom CV og hvordan du skriver søknader. Det er også lov å ta kontakt med arbeidsgiver og spørre hvorfor du ikke fikk jobben og om de har noen tips.Ellers så er det ikke verdens undergang det å bytte barnehage. Det er ikke noe krav til at man skal være i samme barnehage hele tiden. Eventuelt så er det det mulig å spørre om andre kan hjelpe selik at du f.eks henter en dag og andre foreldre en annen dag. Anonymous poster hash: 85979...9f7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 Ser du nok fikk de svarene du letet etter, så dette er noen få råd litt slik på sidelinjen. Har du søkt 136 jobber, så regner jeg med at du også har vært på noen intervju? Ved et så stort antall uten positivt svar er det på tide å se gjennom CV og hvordan du skriver søknader. Det er også lov å ta kontakt med arbeidsgiver og spørre hvorfor du ikke fikk jobben og om de har noen tips. Ellers så er det ikke verdens undergang det å bytte barnehage. Det er ikke noe krav til at man skal være i samme barnehage hele tiden. Eventuelt så er det det mulig å spørre om andre kan hjelpe selik at du f.eks henter en dag og andre foreldre en annen dag. Anonymous poster hash: 85979...9f7 Bare ett lite innspill her, min mann har søkt over 300 jobber og kun fått kanskje 5 intervju. Han har vært på kurset hos Nav der de lærer å skrive cv og søknad (som er helt elendige btw). Jeg har selv vært arbeidsgiver i mange år og de søknadene de lærer å skrive på Nav er virkelig dårlige greier. Har hjulpet han å skrive både søknader og en solid cv, men han er utlending uten utdanning og får ikke jobb på McDonalds en gang, til tross for å ha en iq på 136, snakke 6 språk flytende og ha en god del arbeidserfaring. Arbeidsmarkedet pr idag er helt håpløst for mange dessverre. Anonymous poster hash: e3955...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå