Gå til innhold

Brist på halebeinet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tar det før smertene roer seg litt og det er mulig å sitte greit igjen?

1.5 døgn og det blir fremdeles bare vondere.

Anonymous poster hash: 0edea...39b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bare regne med at det er like vondt som et brudd ville vært. Det tar flere uker å gro, så det kan ta tid, dessverre.

Kjøp deg en ringpute som du kan bruke når du sitter.

God bedring.

Anonymous poster hash: 6bd44...5ed
Skrevet

Du må nesten bare regne med at det er like vondt som et brudd ville vært. Det tar flere uker å gro, så det kan ta tid, dessverre. Kjøp deg en ringpute som du kan bruke når du sitter. God bedring. Anonymous poster hash: 6bd44...5ed

Takk, men ikke akkurat det svaret jeg ønsket.

Forventer ikke å bli smertefri med det første, vil bare at det skal bli levelig, og slik at jeg klarer å snu meg i senga uten grimaser og stønn...

Skrevet

Du må nesten bare regne med at det er like vondt som et brudd ville vært. Det tar flere uker å gro, så det kan ta tid, dessverre. Kjøp deg en ringpute som du kan bruke når du sitter. God bedring. Anonymous poster hash: 6bd44...5ed

Takk, men ikke akkurat det svaret jeg ønsket.

Forventer ikke å bli smertefri med det første, vil bare at det skal bli levelig, og slik at jeg klarer å snu meg i senga uten grimaser og stønn...

Beklager at jeg ikke ga deg det svaret du ønsket deg ;)

Min erfaring med halebensbrist og - brudd er at det er forferdelig vondt og at det dessverre ofte er vondere mye lenger enn man skulle ønske. Det er jo et område som ikke får ordentlig ro, og derfor tar det gjerne en del tid.

Føler med deg!

Når du ligger på ryggen i sengen kan det hjelpe å ha en stor pute under knærne og leggene, det kan avlaste litt området.

Når du ligger på siden kan det kanskje hjelpe å legge puten mellom beina.

Skal du sitte må du nesten ha en slik ringpute, tror jeg.

Jeg synes også det er bedre å si ting som de er. Hvis jeg hadde sagt at om en-to dager er du mye bedre, da ville det blitt mye verre for deg å oppdage at slik er det ikke. Innstil deg på at dette kommer du deg gjennom selv om det tar tid, og gjør det beste ut av det. Det blir bedre!

Skrevet

SUKK, får vel gå på let etter en badering imorgen. Hvor får jeg egentlig tak i det på denne tiden???

Mye hjelper hvis jeg bare kan sitte litt greiere.

Skal prøve tipsene dine med pute når jeg legger meg etterpå.

Takk for svar :)

Skrevet

SUKK, får vel gå på let etter en badering imorgen. Hvor får jeg egentlig tak i det på denne tiden???

Mye hjelper hvis jeg bare kan sitte litt greiere.

Skal prøve tipsene dine med pute når jeg legger meg etterpå.

Takk for svar :)

Ikke sikker på hvem som har baderinger nå ;)

Men sjekk ut apotek og/eller bandasjistbutikker, ev. også helsekostbutikker eller enklere liv.

For noen kan en enkel nakkepute, slik man bruker i bil/fly, være nok. Andre må ha en større pute formet som en ring. Du finner noen i skumgummi, og tempur har også en (veldig bra, men dyr).

Husk at bilkjøring ikke er noen høydare for deg akkurat nå. Vær i så fall passasjer!

Håper det går raskere enn jeg har forespeilet deg - da får du ta det som en positiv overraskelse :) Men sitteputen blir nok din beste venn en stund fremover ;)

Skrevet

Hvor lenge tar det før smertene roer seg litt og det er mulig å sitte greit igjen?

1.5 døgn og det blir fremdeles bare vondere.

Nå har jeg brudd da og ikke brist, men er 3 uker siden jeg fikk bruddet og enda kan jeg ikke sitte normalt. Ligger mer enn jeg sitter og "sitter" da lent godt over på ei side... Første 2 ukene våknet jeg med sterke smerter når jeg beveget meg det minste mens jeg sov. Sover fremdeles kun på sida og gjerne i fosterstilling... Gå til lege å få resept på smertestillende om du ikke allerede har fått det. Har du forresten tatt røntgen så du vet det er brist og ikke brudd? God bedring, å slå halebeinet gjør så ufattelig vondt!

Anonymous poster hash: ddd95...4fb

Skrevet

Hehe, etter 2,5 år etter mitt brudd kjenner jeg det ennå ;) Ikke alltid, men det kommer an på hva jeg sitter på og hvor mye jeg går :P

De intense smertene varte nok en stund, husker ikke helt, men lenge..:)

God bedring og lykke til :)

Anonymous poster hash: 313dc...c51

Skrevet

1.5 døgn og det blir fremdeles bare vondere.Anonymous poster hash: 0edea...39b

Nå har jeg brudd da og ikke brist, men er 3 uker siden jeg fikk bruddet og enda kan jeg ikke sitte normalt. Ligger mer enn jeg sitter og "sitter" da lent godt over på ei side... Første 2 ukene våknet jeg med sterke smerter når jeg beveget meg det minste mens jeg sov. Sover fremdeles kun på sida og gjerne i fosterstilling... Gå til lege å få resept på smertestillende om du ikke allerede har fått det. Har du forresten tatt røntgen så du vet det er brist og ikke brudd? God bedring, å slå halebeinet gjør så ufattelig vondt! Anonymous poster hash: ddd95...4fb

Nei, har ikke vært hos lege, trodde ikke det var noe de kunne gjøre uansett.

Men vurdere å ta turen uansett. Får ringe imorgen.

Morgenen er de verste, så har ordnet meg langfri til helgen. Gleder meg :)

Sitter ikke på jobben, men må løfte masse, og det er ikke like lett.

HI

Skrevet

Nei, har ikke vært hos lege, trodde ikke det var noe de kunne gjøre uansett.

Men vurdere å ta turen uansett. Får ringe imorgen.

Morgenen er de verste, så har ordnet meg langfri til helgen. Gleder meg :)

Sitter ikke på jobben, men må løfte masse, og det er ikke like lett.

HI

Når du har en jobb hvor du må løfte mye, da ville jeg tatt turen til legen i morgen og fått vurdert om du heller bør ha en sykemelding. Det vil jo ikke få ro til å gro hvis du jobber og løfter mye!

Ta en tur til legen i morgen, du!

Skrevet

Jeg har brukket halebeinet for en god del år siden og det er ikke noe legene gjør annet enn kanskje å skrive ut sterkere smertestillende. Jeg ammet så for meg var det uaktuelt. Prøv ringputen i butikken før du kjøper den. Jeg kjøpte en og for meg var den bare tøys da jeg ikke klarte å finne en god stilling der den ikke traff halebeinet. Da var det bedre å sitte på vanlige puter og flytte de slik at de var fremfor halebeinet. Det beste for meg var å ligge på siden. 

Anonymous poster hash: e0414...bd3
Skrevet

Det tok flere måneder før de daglige smertene ga seg. Nå, 3 år senere kjenner eg det fremdeles i enkelte stillinger.

Anonymous poster hash: 8b98d...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...