Gå til innhold

Bekkenløsning, trening, fysio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått på gruppetrening til fysio for bekkenløsning i svangerskapet, og som ikke har blitt bedre av det?

Tvert imot, jeg får meg ofte en smell etter treningen, slik at jeg stort sett må ligge samme kveld og neste dag... Drit!

Anonymous poster hash: 59809...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til fysioterapi og trening. De dagene vi har trening kan jeg ikke gjøre noe annet for blir helt ødelagt. Men jeg føler likevel at det er godt å komme seg ut de 2 dagene i uka, treffe andre og få bevege seg litt.

Anonymous poster hash: 64d12...c57

Skrevet

Jeg går til fysioterapi og trening. De dagene vi har trening kan jeg ikke gjøre noe annet for blir helt ødelagt. Men jeg føler likevel at det er godt å komme seg ut de 2 dagene i uka, treffe andre og få bevege seg litt.

Anonymous poster hash: 64d12...c57

Enig i at det gjør godt å komme seg ut og røre på seg. Men er så drit å få den smellen. Synes vinninga går litt opp i spinninga... Vet du om det et vanlig at kroppen responderer sånn? Jeg har ikke fått snakket så mye m fysioterapeuten om det, hun er ganske travel på gruppetimene...

Hi

Skrevet

Jeg går på gruppetime og har veldig god effekt av det. Men hun sier alltid at vi.må tilpasse innsatsen etter formen, og ikke gjøre ting som gjøre vondt osv. Hun har også alltid alternative øvelser og sier f.eks "fikk du vondt av denne øvelsen etter sist trening, gjør du denne i stedet". Men noen er jo barebi for dårlig form til å følge en sånn gruppe. Jeg synes du skal be om en individuell time for å diskutere om dette er noe for deg. Kanskje du heller bør få egne øvelser som du enten kan komme dit å gjøre alene (de har ofte treningsrom disponibelt), eller som du kan gjøre hjemme.

Anonymous poster hash: dd0ea...e0e

Skrevet

Jeg går på gruppetime og har veldig god effekt av det. Men hun sier alltid at vi.må tilpasse innsatsen etter formen, og ikke gjøre ting som gjøre vondt osv. Hun har også alltid alternative øvelser og sier f.eks "fikk du vondt av denne øvelsen etter sist trening, gjør du denne i stedet". Men noen er jo barebi for dårlig form til å følge en sånn gruppe. Jeg synes du skal be om en individuell time for å diskutere om dette er noe for deg. Kanskje du heller bør få egne øvelser som du enten kan komme dit å gjøre alene (de har ofte treningsrom disponibelt), eller som du kan gjøre hjemme.

Så flott at du har god effekt! Fikk du det med en gang? Du har rett, jeg bør nok ta en individuell prat m henne. Har hatt håpet så lenge om at det skal funke, så mange som sier at de merker god effekt...

Hi

Skrevet

Så flott at du har god effekt! Fikk du det med en gang? Du har rett, jeg bør nok ta en individuell prat m henne. Har hatt håpet så lenge om at det skal funke, så mange som sier at de merker god effekt...

Hi

Ja, første gang jeg gikk ut derfra var helt utrolig. Jeg kunne gå normalt! Har sjelden smerter de første timene etter trening, mens vanligvis har jeg mer eller mindre vondt så lenge jeg ikke ligger.

Skrevet

Jeg gikk i forrige svangerskap, men måtte gi meg. Ble bare verre og verre uansett, spesielt dagen etter. Orket ikke/tok ikke sjansen på at treningen skulle gjøre det kronisk.

Har du SKIKKELIG bekkenløsning av nesten verste sort er det bare å kapitulere. IKKE gjør NOE som gjør det verre. Du risikerer helsen din også etter fødselen.

Anonymous poster hash: 88dfb...ed3
Skrevet

Jeg gikk i forrige svangerskap, men måtte gi meg. Ble bare verre og verre uansett, spesielt dagen etter. Orket ikke/tok ikke sjansen på at treningen skulle gjøre det kronisk.

Har du SKIKKELIG bekkenløsning av nesten verste sort er det bare å kapitulere. IKKE gjør NOE som gjør det verre. Du risikerer helsen din også etter fødselen.

Anonymous poster hash: 88dfb...ed3

Ble du bedre etter fødselen? Jeg har temmelig ille bekkenløsning ja. Ligger mye, hinker rundt,kan ikke løfte, kan nesten ikke sitte,ikke gå noe særlig. Hadde jeg vært ei ku hadde jeg vel fått innvilget nødslakt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...