Gå til innhold

Jeg kjenner jeg er allergisk mot snyltere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av diskusjonen om dem som "klarer" seg uten lappen samtidig som barna deres sitter på hit og dit med andre hele tiden. Jeg kjenner jeg er allergisk mot snyltere generelt egentlig... Jeg er jurist, jobber med familierett, og så strikker jeg på fritiden. Mine barn driver med uteaktiviteter som ski og skøyter, så det går mye i strikking av sokker, votter, gensere, ullbukser til dem. Har flere ganger fått forespørsel fra familiemedlemmer og omgangsvenner om å strikke noe til dem eller barna. Gratis! Enkelte er så frekke at de også mener underforstått at jeg skal legge ut for garn og tråd. En annen ting er de som er midt i en skilsmisse og har masse spørsmål som de stiller, gjerne ett og ett spørsmål, men samlet blir det veldig mye. Når jeg spør om de har fått seg advokat, neida, det har de ikke fått. Selvfølgelig, for de kan få all info fra meg gratis. Vurderer å sette ned foten og si at joda, jeg kan hjelpe, men timeprisen min er slik og slik. Hadde jeg vært snekker om bygget mitt eget hus, måtte jeg ha skattet av det. Det må jeg ikke hvis jeg hjelper meg selv i en klagesak, for man kan liksom ikke skatte av tankene sine i hodet, men prinsippet blir det samme - det er arbeid, og jeg er lei av å utføre det gratis bare fordi jeg kjenner folk.

Finnes også et par mødre her som ikke vil ta lappen og mener at man skal være miljøvennlig, med den følge at deres barn må hentes og kjøres tilbake hvis de skal hit på besøk, vi må kjøre dem og deres barn til skicuper (gjerne med den følge at jeg må smøre skiene også til deres barn hvis det ikke er plass til foreldrene i bilen), bursdager og annet. De yter ingenting tilbake heller, tilbyr seg aldri å passe våre barn, bake noe til tilstelninger eller hjelpe på annen måte.

Er det flere som blir oppfattet som "gratisarbeid" her som er lei?

Anonymous poster hash: 2b5d4...c1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet