Gå til innhold

Hjelp, barnet mitt har blitt så negativ😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt jeg gjør er bare nei i hans munn eller æsj. Er så lei negativiteten hans at jeg vurderer barnepsykolog snart. Han går i 4 klasse. Er det noen der ute som kan hjelpe en stakkars og sliten mor til å snu den negativiteten før jeg går på veggen snart?

Anonymous poster hash: 414b2...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med gjør?

Anonymous poster hash: 50eba...498

Skrevet

Det jeg gjør er å legge ting til rette for han. Ikke alt selvfølgelig. Prøver ikke og kjefter på han, men snakker pedagogisk til når han ikke vil gjøre ting jeg ber han om. Ser jo på en måte at det er noe som plager han, men vet ikke hva. Tror ikke han vet det selv heller.

Skrevet

Har en surpomp i 4. jeg å. Han er bare sånn. Overser stort sett og kommenterer av uavhengig av hans sure oppstøt skal ihvertfall vi andre kose oss og som regel mykner han litt opp etterhvert

Anonymous poster hash: 24d36...3a2

Skrevet

Har noen av dere prøvd å si "det er ikke hyggelig å få sånne sure svar!"

Anonymous poster hash: e3c68...026

Skrevet

Ja, mange ganger, men det går inn i det ene øret og ut i det andre😫

Skrevet

Ja, mange ganger, men det går inn i det ene øret og ut i det andre😫

Fortsett. Og ikke la deg vippe av pinnen. Si du ikke gidder å høre på surmuling og at barnet får snakke ordentlig.

Anonymous poster hash: e3c68...026

Skrevet

Har ei slik ei vi og til tider. Men hun blir ekstremt påvirket av ei venninne. Hver gang hun har vært med henne er ordlyden annen (lik venninnen sin)

Når hun snakker slik negativt og surt så får hun en advarsel, fortsetter hun blir hun oversett/beskjed om å forlate rommet til hun kan snakke normalt igjen.

Funker til tider ganske raskt, ser hun må konsentrere seg. ;)

Vi har snakket mye om tonen hun får, og om hun synes det er gøy når venninnen snakker slik til henne. Hun forstår forskjellen, og jobber med det hjemme.

Anonymous poster hash: f71f5...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...