Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #1 Skrevet 22. februar 2016 Baby på 4,5 mnd. Alltid sovet 4-5 timer i strekk på dagtid. På natta sover han maks 45 min i slengen. Han tar smokk, men godtar den ikke på natta. Han legger på seg godt og mer enn det. I stedet for å gi pupp hver time/hvert 45 min fra 20.00 til 06.00, kan jeg la være å gi så ofte eller er han for liten til sånn nedtrapping? Han trenger ikke mat så ofte. Er det helt feil å kun gi mat hver andre time feks? Han får grøt på dagen. Anonymous poster hash: fb9f2...585
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #2 Skrevet 22. februar 2016 Jeg er forresten klar over at hyppig kveldsamming er vablig, fet melk og bla bla bla Men man skal jo kunne legge barnet etter 100 timers amming og så sover babyen e par timer... Har ikke noe håp om at han skal sove natta gjennom enda. Vet av erfaring at det kan ta både to og tre år Anonymous poster hash: fb9f2...585
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #3 Skrevet 22. februar 2016 natt amming anbefales å kutte ut etter 6mnd, men har du prøvd å gi litt velling/grøt på kvelden? han er jo 4,5mnd nå, så kan fint gi litt fast føde,dette kan hjelpe på natt ammingen. Anonymous poster hash: 59956...851
Gjest GulleGo´ Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Min på 4 mnd ville helst ha flaske hver time hele natta, og drakk bare 20-30 ml hver gang. For ca to ukers tid siden satte jeg meg på bakbeina og ga hver andre time. Nå sover hun 2-3 timer i strekk, hender hun våkner og jeg gir henne smokken. Da sover hun videre. Til gjengjeld spiser hun mer når hun først spiser. Det funker bra her! (Dette er også en stor baby, ville ikke gjort det samme om hun lå under normalen)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 Min på 4 mnd ville helst ha flaske hver time hele natta, og drakk bare 20-30 ml hver gang. For ca to ukers tid siden satte jeg meg på bakbeina og ga hver andre time. Nå sover hun 2-3 timer i strekk, hender hun våkner og jeg gir henne smokken. Da sover hun videre. Til gjengjeld spiser hun mer når hun først spiser. Det funker bra her! (Dette er også en stor baby, ville ikke gjort det samme om hun lå under normalen) Godt å høre at det fungerte Min er også mer enn stor nok, ellers hadde jeg ikke vurdert det Anonymous poster hash: fb9f2...585
Mamma til 2 søte Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 Det høres litt ut som at baby har snudd døgnet? Kan det stemme? 4-5 timers dupper på dagen synes jeg var litt vel voldsomt. Jeg ville vekket etter 2 timer og gitt mat. Lekt, gitt mat og så dupp på 2 timer igjen. Kanskje det blir lengre sove-intervall på natt da.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Det høres litt ut som at baby har snudd døgnet? Kan det stemme? 4-5 timers dupper på dagen synes jeg var litt vel voldsomt. Jeg ville vekket etter 2 timer og gitt mat. Lekt, gitt mat og så dupp på 2 timer igjen. Kanskje det blir lengre sove-intervall på natt da. Kan føye til at det gjerne er pga 1,5 times trilletur og så sover han lenge i vogna ute etterpå. Helsesøster sa at de sover fortsatt så mye, og at det var normalt. Men jeg jeg er enig i det du sier, virker voldsomt for.meg også. Skal gjøre et forsøk, takk for tips Anonymous poster hash: fb9f2...585
Lille krøll Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 Min sov også så lenge på dagen men også på natten. Hadde nattesøvnen vært dårligere enn dagsøvnen hadde jeg gjort noe for å endre til riktig rytme.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 Nå gav vi flaske da, så usikker på om metoden kan benyttes for deg som ammer. Vi hadde en flaske romtemperert vann klart ved senga og tilbydde denne dersom de ikke ville ha sutt, og det var gått for kort tid siden siste melkeflaske. (Vi har alltid hatt minimum 2,5 timer imellom melkeflaskene såfremt de spiste nok ved forrige måltid) Tok ikke så lang tid før de sov lenger sammenhengende når de sluttet med småspisingen. Anonymous poster hash: 881b6...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå