Gå til innhold

Noen som har stått på Afipran her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot svangerskapskvalme? Har fått skrevet ut resept, men leser nå det skal Max brukes over 5 døgn?! Skal jeg bare se vekk i fra det? Jeg kommer sikkert til å stå på de lenge...

Anonymous poster hash: 88673...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde de forrige svangerskap pga hyperemesis. Ble så uvel og svimmel av de at jeg sluttet etter kort tid. Men brukte de over 5 dager og fikk ikke beskjed om å slutte etter 5 dager heller. Vet ikke om det er noe nytt siden den gangen (2014). Ville hørt med legen for sikkerhetsskyld

Skrevet

Jeg brukte de i flere uker for å klare å være på jobb. Maks 3 om dagen var det til meg ☺

Skrevet

Jeg brukte det i mer enn fem dager. Endte likevel med sykehusinnleggelse fordi jeg var dehydrert. De gå meg da afipran intravenøst. De spurte ikke hvor lenge jeg hadde gått på det.

Anonymous poster hash: 9ddbb...ddb

Skrevet

Jeg brukte det en liten stund med førstemann pga ekstrem svangerskapskvalme. Fikk dette intravenøst + resept på dette etter innleggelse pga dehydrering. Ble dårlig i magen av de jeg da, så da gikk liksom vinningen opp i spinningen, dessuten syns jeg ikke de hjalp så mye. Fikk beskjed på sykehuset at jeg kunne ta disse så lenge jeg behøvde de, ikke noenting om maks fem dager. Jeg gikk over på reisesyketabletter i stede, fikk resept på disse av legen min da jeg måtte slutte på de andre. Gikk på disse hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 88c16...3a8
Skrevet

Jeg brukte det en liten stund med førstemann pga ekstrem svangerskapskvalme. Fikk dette intravenøst + resept på dette etter innleggelse pga dehydrering. Ble dårlig i magen av de jeg da, så da gikk liksom vinningen opp i spinningen, dessuten syns jeg ikke de hjalp så mye. Fikk beskjed på sykehuset at jeg kunne ta disse så lenge jeg behøvde de, ikke noenting om maks fem dager. Jeg gikk over på reisesyketabletter i stede, fikk resept på disse av legen min da jeg måtte slutte på de andre. Gikk på disse hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 88c16...3a8

Men hvorfor måtte du slutte på de andre? Hmm... Får ringe legen. Det står liksom 5 dager...

Anonymous poster hash: 88673...acf

Skrevet

Jeg fikk resept på Afipran med nr 2, men ingen tidsbegrense. Nå funket ikke de på meg, så måtte over på Postafen og Phenergan i stedet.

Skrevet

Jeg fikk resept på og kunne ta det maks 3 om dagen og over en lengre periode, men kastet like mye opp kjente kvalmen mindre så var flere gang jeg spydde der jeg sto og gikk ble mye vask og fikk en fryktelig smak i munnen av det.så jeg ga meg. Håper det virker for deg, men spør legen hvis du er usikker.

Anonymous poster hash: 6d507...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...