Gå til innhold

en vanskelig situasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten, kanskje 6-7 år skulle broren min og hans litt eldre kompiss sitte barnevakt for meg. Broren min var 13 og denne kompisen 16 trur jeg? .... vel jeg var veldig trygg på denne kompisen, ikke redd han ellernoe sånt. Så skjedde det noe mellom oss jeg har fortrengt helt frem til for noen år siden, hvor jeg bare måtte få ut dette her. Om jeg bare var et fantasifullt barn, eller om dette faktisk var et overgrep!?

Jeg flyttet til hjembyen min, å så han helt tilfeldigvis en dag. Han var jo voksen, å jeg var jo blitt voksen. Jeg kontaktet han via facebook, var veldig på løst å fast. Han virket nervøs ifra første svar, å jeg bare måtte spørre han.. å da kom det til tilbake, han jeg fant ikke på noe som helst, hadde hadde brutt min trygghet. Gjort noe som aldri skulle vært gjort og missbrukt et barns tillit. Han hadde skjønt det med en gang når jeg kontaktet han og han var bunnløst fortvilet og ba om unnskyldning.

Jeg har ikke snakket med han etter dette, men ser han av å til. Klarer ikke hilse på han , å blir fysisk dårlig hver gang jeg ser han. Kan da dra hjem til mannen min og barna mine, gråte å være nedbrutt en hel dag. Det er over seks år siden jeg snakket med han om dette. Men det blir jo ikke bedre, han virker helt uberørt når jeg ser han. Moren hans var en veninne av moren min, hun hilser alltid. Føler jeg blir trist bare av å se noen av dem....

Hva skal jeg gjøre for å bli ferdig med dette her?

Å jada, masse skrivefeil her! Trenger ikke kommentere det.

Takk for at du leste :-)

Anonymous poster hash: e85f2...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å gå til noe samtaleterapi for deg.

Ei jeg kjenner opplevde overgrep som barn som hun hadde fortrengt helt. Hun begynte å få kroppslige "minner" først, og senere fikk hun bekreftet av en som den gang var voksen at det hun husket nå var riktig og at det hadde skjedd. Hun gikk i behandling hos psykolog. Selv om hun ikke hadde husket noe av det tidligere så hadde det påvirket henne i mange år, hun hadde nok en form for ptsl - posttraumatisk stresslidelse.

Hva som er riktig måte å bearbeide slike hendelser på tror jeg kan være forskjellig. Snakk med legen din og be om råd om hva som er best for deg videre. Psykolog kan være en mulighet, noen kan ha god nytte av psykomotorisk fysioterapeut hvis minnene har "satt seg" i kroppen, for andre kan det være viktigere med kognitive terapier for å lære å endre egne tanker. Og ofte kan det være en kombinasjon av flere ting.

Nå er det mange år siden, men jeg mener du også burde snakke med politiet om det som har skjedd. Det å snakke med dem og få dem til å skrive ned det som skjedde den gangen, det betyr ikke at du må anmelde nå. Men det kan være viktig. En gutt på 16 år vet at seksuell omgang med et barn på 6-7 år er galt og ulovlig. Det er stor mulighet for at han kan ha pedofile trekk også. I så fall mener jeg det er viktig at noen vet om det som skjedde den gang, for å beskytte eventuelle andre barn han måtte ha med å gjøre.

Men først og fremst så er det viktigste for deg å få en terapeut som kan hjelpe deg til å bearbeide det som skjedde med deg den gangen. Ring legen din og bestill en time dit.

Ta tak i det nå slik at han ikke får styre mer av livet ditt! Og om du ikke har fortalt det til mannen din, så fortell mannen din hva som den gang skjedde og fortell ham hvordan du reagerer når du ser denne mannen som overgrep seg på deg som ung.

Klem <3

Anonymous poster hash: f60b5...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...