Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Hvor mye jobber du? Jeg har jobbet 60 til 70 % og må nå jobbe fult og jeg gruer meg. Aner ikke hvordan det skal gå. Blir mye stress i hverdagen Tips mottas med takk.. Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Har dessverre ingen tips. Sliter med samme problemet. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at hvis jeg hadde hatt råd skulle jeg ordna meg en fast barnevakt som kunne passet ungene en ettermiddag i uke i tillegg til at jeg skulle hatt vaskehjelp. Anonymous poster hash: 26bd5...d3c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Er 100% alene uten avlastning og jobber 100%. Går veldig fint med litt planlegging. Anonymous poster hash: 255ec...814
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Er 100% alene uten avlastning og jobber 100%. Går veldig fint med litt planlegging. Anonymous poster hash: 255ec...814 Så fint at du synes det går fint med litt planlegging. Kanskje du kunne komme med noen planleggingstips? Anonymous poster hash: 26bd5...d3c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Er 100% alene jobber 100% 1 time fra hjemmet. Har ikke flyttet fordi her kan jeg få hjelp så hvis jeg må reise med jobb så kan ham være hos familie og de kan jobbe mens han er i barnehage. Alt går hvis du må Anonymous poster hash: 2346d...4d5
februarprins2013 Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 er alene med en 3åring, han er med pappan 6 timer i uka. jeg jobber 6,5 time mandaf-fredag,vet ikke hvor mye det er i prosent
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Vi har 4 barn, så det er helt uaktuelt at begge jobber fulltid, da går ikke hverdagen opp. En periode jobbet jeg mye, mer enn 100% og det gikk fint fordi mannen jobbet i industrien med veldig gode arbeidstider (7-15) med bare 10 min reisevei. Da leverte jeg om morgenen og han hentet barna før halv fire hver dag. Men så mistet han jobben og startet for seg selv, samtidig som vi fikk fjerde barnet. Etter den permisjonen sa jeg opp min jobb og tok en roligere 70% stilling med mindre ansvar så mannen fikk fulgt sin drøm med eget selskap. Han har lykkes godt og jobber langt mer enn full tid, har flere ansatte og tjener bra. Jeg jobber mellom 60 og 70% og har hovedansvaret for logistikken hjemme. Anonymous poster hash: 5badc...16e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Vi har 4 barn, så det er helt uaktuelt at begge jobber fulltid, da går ikke hverdagen opp. En periode jobbet jeg mye, mer enn 100% og det gikk fint fordi mannen jobbet i industrien med veldig gode arbeidstider (7-15) med bare 10 min reisevei. Da leverte jeg om morgenen og han hentet barna før halv fire hver dag. Men så mistet han jobben og startet for seg selv, samtidig som vi fikk fjerde barnet. Etter den permisjonen sa jeg opp min jobb og tok en roligere 70% stilling med mindre ansvar så mannen fikk fulgt sin drøm med eget selskap. Han har lykkes godt og jobber langt mer enn full tid, har flere ansatte og tjener bra. Jeg jobber mellom 60 og 70% og har hovedansvaret for logistikken hjemme. Anonymous poster hash: 5badc...16e Du er da ikke alene da.? Min mann jobber borte halve året... Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Er 100% alene uten avlastning og jobber 100%. Går veldig fint med litt planlegging. Anonymous poster hash: 255ec...814 Så fint at du synes det går fint med litt planlegging. Kanskje du kunne komme med noen planleggingstips? Anonymous poster hash: 26bd5...d3c Ja,så bra. Kom med tipsene som jeg etterlyste da 😊😊 Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Vi har 4 barn, så det er helt uaktuelt at begge jobber fulltid, da går ikke hverdagen opp. En periode jobbet jeg mye, mer enn 100% og det gikk fint fordi mannen jobbet i industrien med veldig gode arbeidstider (7-15) med bare 10 min reisevei. Da leverte jeg om morgenen og han hentet barna før halv fire hver dag. Men så mistet han jobben og startet for seg selv, samtidig som vi fikk fjerde barnet. Etter den permisjonen sa jeg opp min jobb og tok en roligere 70% stilling med mindre ansvar så mannen fikk fulgt sin drøm med eget selskap. Han har lykkes godt og jobber langt mer enn full tid, har flere ansatte og tjener bra. Jeg jobber mellom 60 og 70% og har hovedansvaret for logistikken hjemme. Anonymous poster hash: 5badc...16e Du er da ikke alene da.?Min mann jobber borte halve året... Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d Jo, jeg er mye alene. Mannen jobber 7 dager i uken og mye kvelder. Anonymous poster hash: 5badc...16e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Jeg storhandler og planlegger middag for hele uka. Ikke alltid jeg handler alle middagene, men en del av dem. (Må innom butikk for brød, melk, grønnsaker og frukt innimellom, men da vet jeg nøyaktig hva jeg skal, slik at jeg enkelt kan gå inn og ut på 10min, før barnehagehenting.. (Gidder ikke bruke 30min på en liten handel etter bhg, for da er de slitne, og det er som regel 50stk i lokalbutikken samtidig.. bedre at de er i bhg.. ) Bruker 2-3kvelder i mnd på å lage en del mat som jeg fryser, slik at jeg kan ta opp middag (kjøttkaker, kjøttbase til pasta, pizza, fiskegratenger, fiskekaker og div) slik at jeg bruker mindre tid på å handle og planlegge. Burde kanskje bake brød og, men det kan jeg virkelig ikke, og da blir kjøpebrødene bedre.. Ellers så finner vi alltid frem klær dagen før. Nister smøres på kvelden, og barnehageposen pakkes. Prøver å rydde litt her og der igjennom dagen. Sånn at vi står opp til ryddig hus. Jobber ca. 100%. Anonymous poster hash: 766ed...713
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Vi har 4 barn, så det er helt uaktuelt at begge jobber fulltid, da går ikke hverdagen opp. En periode jobbet jeg mye, mer enn 100% og det gikk fint fordi mannen jobbet i industrien med veldig gode arbeidstider (7-15) med bare 10 min reisevei. Da leverte jeg om morgenen og han hentet barna før halv fire hver dag. Men så mistet han jobben og startet for seg selv, samtidig som vi fikk fjerde barnet. Etter den permisjonen sa jeg opp min jobb og tok en roligere 70% stilling med mindre ansvar så mannen fikk fulgt sin drøm med eget selskap. Han har lykkes godt og jobber langt mer enn full tid, har flere ansatte og tjener bra. Jeg jobber mellom 60 og 70% og har hovedansvaret for logistikken hjemme. Anonymous poster hash: 5badc...16e Du er da ikke alene da.?Min mann jobber borte halve året... Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d Jo, jeg er mye alene. Mannen jobber 7 dager i uken og mye kvelder. Anonymous poster hash: 5badc...16e Det kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 Har vært alene med mine 3 barn i 8 år nå og jobbet100% hele tiden, alt går. Må man så må man. Planlegging og rutiner er nøkkelen. Anonymous poster hash: 7b94e...581
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Jeg har 100% stilling, men legger stort sett ned 120%, i perioder opp i 140-150%. Dette løser jeg med god planlegging, noe barnevakt og så tar jeg i bruk kvelder og helg. Jeg legger frem tøy og smører matpakke kvelden før. På de dagene det er aktiviteter på ettermiddagen, så prøver jeg å være ferdig til kl 16. De gangene det blir vanskelig, så allierer jeg meg med andre foreldre og så gjør jeg gjentjenester tilbake. Jeg handler en dag i uka og har middagsplaner. Lekser blir gjort for flere dager tidlig i uken, for å få noen ettermiddager der vi har det roligere. Ellers så gjør vi vel som andre tror jeg... Jeg vasker sjeldent klær eller hus i ukedagene, det må vente til helgen. Jeg er aldri på shopping, kun ved behov. Har en stor pose med innkjøpte bursdagsgaver for hele året. Da handler jeg gjerne på mammutsalget eller lego til 50% avslag. Livet mitt består av jobb og unger, thats it. Anonymous poster hash: 03bb7...6f7
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 aner ikke hvordan det går, det bare gjør det. Gjøre klart mest mulig kvelden før og legge deg tidlig! Jeg la meg 22, sto opp 6 og klarte å være ute av huset til 7.15. Da var alle 3 ungene klare og jeg leverte minste i bhg. Jobber 100%. En periode studerte jeg 100% ved siden av og. Det var galskap.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #16 Skrevet 22. februar 2016 Hvor mye jobber du? Jeg har jobbet 60 til 70 % og må nå jobbe fult og jeg gruer meg. Aner ikke hvordan det skal gå. Blir mye stress i hverdagen Tips mottas med takk.. Anonymous poster hash: 2a2f3...d0d Mannen min jobber offshore, han har også en sønn fra tidligere forhold som han har 3 av 4 uker da han er hjemme. Gutten går på skole 3mil unna der vi bor (hjemstedet til far), så da han er her er far i byn å ventet på at han skal få unna skole og evt aktiviteter etter skolen. Dvs at jeg er enormt mye alene med de andre to barna. Iblandt tenker jeg at det er lettere når far og sønn ikke er i hus, for da har jeg ikke forventninger til andre en meg selv, ting blir gjort på en annen måte og jeg er utrolignok mindre sliten. Jobber 60%, men kunne tenke meg jobbe 80% faktisk ☺️ Anonymous poster hash: 225bc...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå