Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 ? Anonymous poster hash: dd284...a79
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 At man må ut minst tre ganger for dagen i minst 30 minutter hver gang uansett hunderase, vær, om en er syk osv dersom man ønsker å være en ansvarlig og omsorgsfull hundeeier. Anonymous poster hash: dda62...440
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 At du har en baby resten av livet, som en må planlegge utflukter, ferier og alt etter Anonymous poster hash: 4ba86...db9
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 At du kan bli ganske bundet mtp ferier, det er ikke bare-bare å plassere bort dyret når man skal reise bort. Du MÅ ut, som nevnt over, 3-4 ganger daglig - UANSETT vær (hvis du er oppegående hundeeier da, ellers er det jo mange som bare setter bikkja ut i bånd...) Du har hundehår overalt. Virkelig...OVERALT! I BH'n, i smørpakka... Du er ansvarlig for å oppdra dyret, gå på kurs og få den sosialisert, sørge for at den er trygg sammen med folk og dyr Du får en ny unge, som er krevende og trenger mye tid. Men så får du også, hvis du er like heldig som meg ("heldig"...det ligger utallige timer med hard jobbing bak) en bestevenn som beriker livet ditt på måter du ikke visste om. Men det krever masse! Jeg HATER hundeeiere som ikke gjør jobben sin!!! Anonymous poster hash: 9a81c...c16
MarianeA Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Så lenge det er bare oss i familien her hjemme ser jeg bare fordeler med å ha hund. Jeg går tur hver dag og trives med det, og hårene er til å leve med. Men straks noen utenfra kommer inn dørene er helvete løs....ja for alle liker jo ikke hunden min, den skal verken bjeffe hoppe eller lukte og helst ikke synes heller, og her kommer det frem at jeg i bunn og grunn ikke har vært så nøye med dressur og oppdragelse. For dyret tigger og maser og og bryr seg ikke om at jeg blir satt i et dårlig lys...
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Stort sett bare kos og hygge, har en veldig enkel og lite krevende hund som stort sett bare gir glede. Men det er jo klart at f.eks så kan vi jo ikke bare dra på kielferga på sparket eller dra direkte på noe etter jobben uten å ordne hundepass først. Også blir det jo en del ekstra husarbeid og noen ganger uforutsette utgifter til dyrlege.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 ? Anonymous poster hash: dd284...a79 At du blir så uendelig glad i dem at det blir ubeskrivelig den dagen de dør. Anonymous poster hash: f52d6...4d6
Sommerfuggel i magen Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 Røyting!!! Jeg blir helt gal av røytinga!
Sommerfuggel i magen Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 Jo, og når vi skal på hytta så tar buret halve bagasjerommet. Og når vi skal ha med barnevogn i tillegg er det plass til ca én handlepose og null bagasje.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Bare å få seg rette hunderasen det, så slipper du både hundehår, store bur, 3 turer på 30 min daglig etc. Nei, en liten hund trenger ikke minst 30 min hver tur! Minuset er at det er en merkbar ekstrautgift. Men det er jo penger man er villig til å betale for en lykkepille med pels 💜 Anonymous poster hash: 8340a...6d4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 Våte hunder lukter høgg Anonymous poster hash: 593af...e6a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 Har du små barn er det mange minus, men har du større barn som kan være hjemme alene når du går tur med hunden er det mest kos med hund, syns jeg ☺️ Eneste er at det kan være vanskelig med pass i ferier, så alt må planlegges rundt det. Anonymous poster hash: 371d6...f95
Tantrum Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 Det er minus med ALT her i livet, men om man vil noe, så får man det til. Vil man ha hund eller katt, eller gud forby UNGER, så er det det man går for og da tar man det vonde med det gode. Har to på fire bein og tre på to bein og syns det er mest kos med de alle sammen. Tur i all slags vær er "fritid" for meg, det er godt for kropp og sinn og det gir meg overskudd, hår fjerner man med støvsuger og jaggu går det like mye smuler og perler fra ungene opp i den støvsugeren.... Ferier må man planlegge uansett så lenge man er mer enn en person. Man må planlegge ift skole, jobb, lommeboka, behov og ønsker, at man da i tillegg må finne hundevakt er null stress. At man mister de "impulsive" turene man snakker om, er bare svada: hvem her inne hiver seg egentlig rundt og tar en firedagers i Roma uten å måtte planlegge noe?? Det man skal tenke over, er at hund er en livsstil og ikke et møbel. Man kjøper seg et familiemedlem helt prisgitt deg og dine innfall sånn at det er noe man skal tenke nøye gjennom: du skal ha LYST og du skal ha lyst i fjorten år. I tillegg må de andre i familien ha lyst.... Det er ikke en i familien som har hund: det er alle. Hunder gir meg glede, turopplevelser, humor, selvironi, unnskyldning til å ha vaskehjelp annenhver uke (haha), det lærer ungene mine om ansvar, det gir de en varm pels å kose med og snakke med, mannen fikk kjøpe seg STOR bil slik at vi har plass til alle og en barnevogn og jeg har møtt MANGE mennesker i mitt liv som jeg anser som venner og koser meg med ofte siden vi har felles interesser
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Det jeg ser som den største ulempen er at det blir vanskelig med ferier, spesielt siden de eneste vi kunne spurt om å passe gratis er de vi pleier å reise på ferie med, og vi ikke har råd til å betale for pass. Hadde det ikke vært for dette så hadde vi skaffet oss hund. Anonymous poster hash: 7884d...3c4
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #16 Skrevet 22. februar 2016 Jeg har en liten kommentar til det med tur 30 min hver dag. Hvordan får dere tid til dette da? Hvis dere er på jobb osv... Vi har hund, en B collie til og med, men i perioder greier hun seg fint med en tur på kvelden. Hun springer litt løs ut i hagen som er inngjerdet ellers. Ingen atferdsproblemer. Enest at når det begynner å nærme seg tidspunkt for kveldstur blir hun rastløs. Anonymous poster hash: 2b504...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå