Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Må bare dele og høre litt andres erfaringer. Vi har ei 6,5-åring som er sengevæter og aldri har vært tørr på natten. Siden hun er litt liten for alderen har vi derfor også bare fortsatt med vanlige bleier, og de har alltid vært blytunge om morgningene. Vi har ikke stresset med det utover å oppmuntre til å gå på toalettet, begrense væskeinntaket før leggetid osv. Noen få ganger har vi prøvd uten bleie bare for å se, men da har hun vært gjennomvåt allerede etter bare få timer og mens hun er i dyp søvn. For en måned siden gikk vi til leg for å få hjelp og fikk resept på Minirin. Vi merket forskjell med en gang, det gikk fra å være dyvåte bleier til at de bare innehold litt/en del tiss. Legen ba oss være tålmodig, for dette er en tidkrevende prosess. I dag tidlig var det en 6-åring som var kry som en hane som kom løpende inn på rommet vårt for å vise fram en helt tørr bleie! For aller, aller første gang i sitt liv. Nå er jeg veldig spent på veien videre. Dere som har hatt effekt av minirin med deres barn, når ble de helt tørre? Anonymous poster hash: 1f6cb...46a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Må bare dele og høre litt andres erfaringer. Vi har ei 6,5-åring som er sengevæter og aldri har vært tørr på natten. Siden hun er litt liten for alderen har vi derfor også bare fortsatt med vanlige bleier, og de har alltid vært blytunge om morgningene. Vi har ikke stresset med det utover å oppmuntre til å gå på toalettet, begrense væskeinntaket før leggetid osv. Noen få ganger har vi prøvd uten bleie bare for å se, men da har hun vært gjennomvåt allerede etter bare få timer og mens hun er i dyp søvn. For en måned siden gikk vi til leg for å få hjelp og fikk resept på Minirin. Vi merket forskjell med en gang, det gikk fra å være dyvåte bleier til at de bare innehold litt/en del tiss. Legen ba oss være tålmodig, for dette er en tidkrevende prosess. I dag tidlig var det en 6-åring som var kry som en hane som kom løpende inn på rommet vårt for å vise fram en helt tørr bleie! For aller, aller første gang i sitt liv. Nå er jeg veldig spent på veien videre. Dere som har hatt effekt av minirin med deres barn, når ble de helt tørre? Anonymous poster hash: 1f6cb...46a Funket som bare det. Men så gikk det en stund så var det påan igjen. Fortsatt ikke tørr 5 år senere 😞 Anonymous poster hash: 8eff3...d64
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Må bare dele og høre litt andres erfaringer. Vi har ei 6,5-åring som er sengevæter og aldri har vært tørr på natten. Siden hun er litt liten for alderen har vi derfor også bare fortsatt med vanlige bleier, og de har alltid vært blytunge om morgningene. Vi har ikke stresset med det utover å oppmuntre til å gå på toalettet, begrense væskeinntaket før leggetid osv. Noen få ganger har vi prøvd uten bleie bare for å se, men da har hun vært gjennomvåt allerede etter bare få timer og mens hun er i dyp søvn. For en måned siden gikk vi til leg for å få hjelp og fikk resept på Minirin. Vi merket forskjell med en gang, det gikk fra å være dyvåte bleier til at de bare innehold litt/en del tiss. Legen ba oss være tålmodig, for dette er en tidkrevende prosess. I dag tidlig var det en 6-åring som var kry som en hane som kom løpende inn på rommet vårt for å vise fram en helt tørr bleie! For aller, aller første gang i sitt liv. Nå er jeg veldig spent på veien videre. Dere som har hatt effekt av minirin med deres barn, når ble de helt tørre? Anonymous poster hash: 1f6cb...46a Funket som bare det. Men så gikk det en stund så var det påan igjen. Fortsatt ikke tørr 5 år senere Anonymous poster hash: 8eff3...d64 Uff da Når kom det tilbakefall da? Da dere sluttet med tablettene, eller underveis? Er det ingen annen hjelp å få heller? HI Anonymous poster hash: 1f6cb...46a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Jeg var ikke tørr før jeg var 8 år. Sov veldig tungt og våknet ikke før jeg tisset. Drømte ofte at jeg var på toalettet, og var helt sikker på det frem til jeg kjente jeg ble våt. Husker vi hadde belønningssystem med klister osv, men gikk så vidt jeg vet aldri på medisiner. Det gikk gradvis over av seg selv hos meg, søsteren min var littegrann eldre da hun sluttet, kanskje 9 år. Jeg husker at det var deilig å ikke bli møtt med sinne og irritasjon men heller bare en trøtt mamma som skiftet på sengen og ga en ny nattakos før vi la oss igjen. Anonymous poster hash: 2cc91...53b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Jeg var ikke tørr før jeg var 8 år. Sov veldig tungt og våknet ikke før jeg tisset. Drømte ofte at jeg var på toalettet, og var helt sikker på det frem til jeg kjente jeg ble våt. Husker vi hadde belønningssystem med klister osv, men gikk så vidt jeg vet aldri på medisiner. Det gikk gradvis over av seg selv hos meg, søsteren min var littegrann eldre da hun sluttet, kanskje 9 år. Jeg husker at det var deilig å ikke bli møtt med sinne og irritasjon men heller bare en trøtt mamma som skiftet på sengen og ga en ny nattakos før vi la oss igjen. Anonymous poster hash: 2cc91...53b Dette skal jeg ta til meg. Vi prøver å ikke stesse og tenke at det går over uten mas og belønning. Men føler folk rundt blir stressa om jeg nevner det, og selvfølgelig at han kan bli mobba... Anonymous poster hash: 1f3f3...20d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Må bare dele og høre litt andres erfaringer. Vi har ei 6,5-åring som er sengevæter og aldri har vært tørr på natten. Siden hun er litt liten for alderen har vi derfor også bare fortsatt med vanlige bleier, og de har alltid vært blytunge om morgningene. Vi har ikke stresset med det utover å oppmuntre til å gå på toalettet, begrense væskeinntaket før leggetid osv. Noen få ganger har vi prøvd uten bleie bare for å se, men da har hun vært gjennomvåt allerede etter bare få timer og mens hun er i dyp søvn. For en måned siden gikk vi til leg for å få hjelp og fikk resept på Minirin. Vi merket forskjell med en gang, det gikk fra å være dyvåte bleier til at de bare innehold litt/en del tiss. Legen ba oss være tålmodig, for dette er en tidkrevende prosess. I dag tidlig var det en 6-åring som var kry som en hane som kom løpende inn på rommet vårt for å vise fram en helt tørr bleie! For aller, aller første gang i sitt liv. Nå er jeg veldig spent på veien videre. Dere som har hatt effekt av minirin med deres barn, når ble de helt tørre? Anonymous poster hash: 1f6cb...46a Funket som bare det.Men så gikk det en stund så var det påan igjen. Fortsatt ikke tørr 5 år senere Anonymous poster hash: 8eff3...d64 Uff da Når kom det tilbakefall da? Da dere sluttet med tablettene, eller underveis? Er det ingen annen hjelp å få heller? HI Anonymous poster hash: 1f6cb...46a Underveis. Husker ikke nøyaktig. Vi har prøvd alarmmatte, detrusitol, alarmklokke, andre tips og triks. Vekket på natta osv. 😧 Anonymous poster hash: 8eff3...d64
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Jeg var ikke tørr før jeg var 8 år. Sov veldig tungt og våknet ikke før jeg tisset. Drømte ofte at jeg var på toalettet, og var helt sikker på det frem til jeg kjente jeg ble våt. Husker vi hadde belønningssystem med klister osv, men gikk så vidt jeg vet aldri på medisiner. Det gikk gradvis over av seg selv hos meg, søsteren min var littegrann eldre da hun sluttet, kanskje 9 år. Jeg husker at det var deilig å ikke bli møtt med sinne og irritasjon men heller bare en trøtt mamma som skiftet på sengen og ga en ny nattakos før vi la oss igjen. Anonymous poster hash: 2cc91...53b Dette skal jeg ta til meg. Vi prøver å ikke stesse og tenke at det går over uten mas og belønning. Men føler folk rundt blir stressa om jeg nevner det, og selvfølgelig at han kan bli mobba... Anonymous poster hash: 1f3f3...20d Hvordan tenker du at de andre barna skal finne ut av det, og mobbe ditt barn? Jeg var også redd for å bli mobbet, mtp overnattingsbesøk osv, men det løste vi ved at jeg hadde med en buksebleie som jeg kledde på/av selv på badet, og så på med pysj. Fortalte det til de venninnene jeg hadde som jeg sov hos flere ganger da. Og jeg tror min mor snakket med foreldrene til de jeg sov hos, så de skulle vite hvorfor det lå en brukt bleie i søppelet. Hvis andre rundt dere stresser ville jeg bare latt være å fortelle det, så sant de ikke har behov for å vite det 😊 Noe som forresten funket godt hos oss var å bli tatt opp på toalettet når mine foreldre skulle legge seg, da holdt vi oss oftere tørre gjennom natten. Det vet jeg også om andre som har gjort med gode resultater når barna sliter med å holde seg tørre på natta. Anonymous poster hash: 2cc91...53b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 Jeg var ikke tørr før jeg var 8 år. Sov veldig tungt og våknet ikke før jeg tisset. Drømte ofte at jeg var på toalettet, og var helt sikker på det frem til jeg kjente jeg ble våt. Husker vi hadde belønningssystem med klister osv, men gikk så vidt jeg vet aldri på medisiner. Det gikk gradvis over av seg selv hos meg, søsteren min var littegrann eldre da hun sluttet, kanskje 9 år. Jeg husker at det var deilig å ikke bli møtt med sinne og irritasjon men heller bare en trøtt mamma som skiftet på sengen og ga en ny nattakos før vi la oss igjen. Anonymous poster hash: 2cc91...53b Dette skal jeg ta til meg. Vi prøver å ikke stesse og tenke at det går over uten mas og belønning. Men føler folk rundt blir stressa om jeg nevner det, og selvfølgelig at han kan bli mobba... Anonymous poster hash: 1f3f3...20d Hvordan tenker du at de andre barna skal finne ut av det, og mobbe ditt barn? Jeg var også redd for å bli mobbet, mtp overnattingsbesøk osv, men det løste vi ved at jeg hadde med en buksebleie som jeg kledde på/av selv på badet, og så på med pysj. Fortalte det til de venninnene jeg hadde som jeg sov hos flere ganger da. Og jeg tror min mor snakket med foreldrene til de jeg sov hos, så de skulle vite hvorfor det lå en brukt bleie i søppelet. Hvis andre rundt dere stresser ville jeg bare latt være å fortelle det, så sant de ikke har behov for å vite det 😊 Noe som forresten funket godt hos oss var å bli tatt opp på toalettet når mine foreldre skulle legge seg, da holdt vi oss oftere tørre gjennom natten. Det vet jeg også om andre som har gjort med gode resultater når barna sliter med å holde seg tørre på natta. Anonymous poster hash: 2cc91...53b Han er ganske åpen og tror alle er greie, så han kan finne på å fortelle selv 😊. Jeg unngår å fortelle andre, men noen ganger kommer det opp som generelt tema og da skjønner jeg at mange ser på det som litt alvorlig - at dette må man til lege med osv. Han er 6 år, så tenkte ta det opp hos helsesøster. Takk for svar og unnskyld for at jeg kuppet tråden 😊 Anonymous poster hash: 1f3f3...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå