Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Dette er en vanlig ukesmeny hos oss, spiser ellers brødmat etc de andre måltidene. Vi er to voksne, og et barn på 3 år. Relativt store porsjoner på hver. 1: Tror dere vi er a: undervektige b: normalvektige c: overvektige 2: Hvor mye bruker vi på mat/ mnd a: 5 000 kr b: 9 000 kr c: 12 000 kr Er dette grei ukesmeny? b: Ja c: Nei Lasagne Kyllingsalat Sei- filet Tikka masala Taco Pizza Stek Anonymous poster hash: 040c7...df8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Pizza, taco, lasagne og tikka masala i løpet av en uke. Hvor bra det er kommer jo an på hvordan man lager det, er det fra bunnen, er det masse grønnsaker i eller til, Fisk en dag i uken synes jeg er for lite, ville hatt minst 3 dager Anonymous poster hash: d1dd1...69e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Pizza, taco, lasagne og tikka masala i løpet av en uke. Hvor bra det er kommer jo an på hvordan man lager det, er det fra bunnen, er det masse grønnsaker i eller til, Fisk en dag i uken synes jeg er for lite, ville hatt minst 3 dager Anonymous poster hash: d1dd1...69e Det meste er halvfabrikata, men har grønnsaker ved siden av. Anonymous poster hash: 040c7...df8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Normalvektige, 9000, ikke grei ukesmeny Anonymous poster hash: 25565...0e8
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Spørs på aktivitetsnivå og forbrenning samt hvilken jobb dere har. så vanskelig å si vektklasse. Men litt for usunt for min smak. Ville hatt 2 med fisk, minimum og 1 vegetar ila uken. Alt for mye bearbeidet kjøtt. Bruker nok 12000 på mat. Anonymous poster hash: 1a7ce...6ea
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Grusom ukesmeny. Tipper dere er normalvektige siden dere ikke tenker på kostholdet. Men dere skjønner ikke at kosthold er mer enn å være tynn/feit. Trist at en gutt vokser opp med så slakke holdninger til kosthold Anonymous poster hash: 10872...01a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige. Anonymous poster hash: 7bada...747
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige. Anonymous poster hash: 7bada...747 Beklager, barnet, ikke barna. Anonymous poster hash: 7bada...747
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Pizza, taco, lasagne og tikka masala i løpet av en uke. Hvor bra det er kommer jo an på hvordan man lager det, er det fra bunnen, er det masse grønnsaker i eller til, Fisk en dag i uken synes jeg er for lite, ville hatt minst 3 dager Anonymous poster hash: d1dd1...69e Det meste er halvfabrikata, men har grønnsaker ved siden av. Anonymous poster hash: 040c7...df8 En sånn ukesmeny inni blant gjør jo ikke noe, men du skriver dette er en vanlig ukesmeny og da synes jeg at menyen ikke er bra i det hele tatt. Den er faktisk veldig dårlig Anonymous poster hash: d1dd1...69e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Det at du setter det opp i quiz-formen sier meg mer enn noe annet at du tror du er mer interessant enn du egentlig er Anonymous poster hash: 617da...6de
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige.Anonymous poster hash: 7bada...747 "Belgfrukter?Skalldyr?Gryn?? Linser?? Seriøst?! Spis normalt, litt av alt og ta grønt ved siden av. Ikke så glad i hakvfabrikata jeg heller, men med hektiske hverdager er det nesten umulig å ikke ha NOE. Denne uka skal vi ha: Totellini med tomater og Ruccola (Trines matblogg) Kyllingsuppe med ulike grønnsaker Grillet kylling fra Meny med ovnsbakte poteter og grønnsaker Pasta carbonara (Trines matblogg) Taco Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker Faktisk alt fra bunnen av, men ikke noe fisk, gryn eller belgfrukter. Vi er veldig fornøyd med vår liste!:-) Vi liker bare laks kg ørret (og ungene liker fiskekaker, fiskeboller også), men kan jo ikke spise den samme fisken 2-3 ganger i uka? Anonymous poster hash: 48a0f...4b6
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige.Anonymous poster hash: 7bada...747 "Belgfrukter?Skalldyr?Gryn?? Linser?? Seriøst?! Spis normalt, litt av alt og ta grønt ved siden av. Ikke så glad i hakvfabrikata jeg heller, men med hektiske hverdager er det nesten umulig å ikke ha NOE. Denne uka skal vi ha: Totellini med tomater og Ruccola (Trines matblogg) Kyllingsuppe med ulike grønnsaker Grillet kylling fra Meny med ovnsbakte poteter og grønnsaker Pasta carbonara (Trines matblogg) Taco Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker Faktisk alt fra bunnen av, men ikke noe fisk, gryn eller belgfrukter. Vi er veldig fornøyd med vår liste!:-) Vi liker bare laks kg ørret (og ungene liker fiskekaker, fiskeboller også), men kan jo ikke spise den samme fisken 2-3 ganger i uka? Anonymous poster hash: 48a0f...4b6 Ja, seriøst! Tragisk hvis deres eneste proteinkilde er kjøtt. Du høres nærmest livredd ut for linser og belgfrukter. Synd, for her går du glipp av MYE(og billig) protein, fiber og noe flerumettet fett. Anonymous poster hash: 7bada...747
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige.Anonymous poster hash: 7bada...747 "Belgfrukter?Skalldyr?Gryn?? Linser?? Seriøst?! Spis normalt, litt av alt og ta grønt ved siden av. Ikke så glad i hakvfabrikata jeg heller, men med hektiske hverdager er det nesten umulig å ikke ha NOE. Denne uka skal vi ha: Totellini med tomater og Ruccola (Trines matblogg) Kyllingsuppe med ulike grønnsaker Grillet kylling fra Meny med ovnsbakte poteter og grønnsaker Pasta carbonara (Trines matblogg) Taco Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker Faktisk alt fra bunnen av, men ikke noe fisk, gryn eller belgfrukter. Vi er veldig fornøyd med vår liste!:-) Vi liker bare laks kg ørret (og ungene liker fiskekaker, fiskeboller også), men kan jo ikke spise den samme fisken 2-3 ganger i uka? Anonymous poster hash: 48a0f...4b6 Ja, seriøst! Tragisk hvis deres eneste proteinkilde er kjøtt. Du høres nærmest livredd ut for linser og belgfrukter. Synd, for her går du glipp av MYE(og billig) protein, fiber og noe flerumettet fett. Anonymous poster hash: 7bada...747 Det er forresten enkleste sak i verden å styre unna halvfabrikata, også i en hektisk hverdag. Anonymous poster hash: 7bada...747
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Alt for mye kjøtt! Tenk mye mer "Lean protein"- altså fisk, skalldyr, gryn, linser, bønner og belgfrukter! Jeg tror dere voksne er overvektige mens barna er normalvektige.Anonymous poster hash: 7bada...747 "Belgfrukter?Skalldyr?Gryn?? Linser?? Seriøst?! Spis normalt, litt av alt og ta grønt ved siden av. Ikke så glad i hakvfabrikata jeg heller, men med hektiske hverdager er det nesten umulig å ikke ha NOE. Denne uka skal vi ha: Totellini med tomater og Ruccola (Trines matblogg) Kyllingsuppe med ulike grønnsaker Grillet kylling fra Meny med ovnsbakte poteter og grønnsaker Pasta carbonara (Trines matblogg) Taco Biff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker Faktisk alt fra bunnen av, men ikke noe fisk, gryn eller belgfrukter. Vi er veldig fornøyd med vår liste!:-) Vi liker bare laks kg ørret (og ungene liker fiskekaker, fiskeboller også), men kan jo ikke spise den samme fisken 2-3 ganger i uka? Anonymous poster hash: 48a0f...4b6 Hvorfor kan dere ikke spise den samme fisken 2-3 ganger i uka, dere spiser jo kylling 2 ganger? Anonymous poster hash: d1dd1...69e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 Her spiser vi ganske mye halvfabrikata.... Lite grønnsaker. Funker helt fint det også Anonymous poster hash: 1471f...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå