Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Har vært syk i halsen i snart en uke. Fredag fikk jeg påvist streptokokkhalsbetennelse, og fikk penicillin. Jeg får fremdeles ikke i meg noe og klarer ikke svelge mitt eget spytt. Må spytte i bøtte. Men er stort sett helt tørr i munn og hals. Er nok litt dehydrert. Feber er gått ned, men jeg blir ikke bedre. Har dessuten fått hodepine som ikke forsvinner og klarer ikke stå oppreist pga magesmerter. Reagerer jeg på penicillin tro? Hvor lang tid tar det å bli frisk av dette drittet? Jeg må på jobb innen tirsdag. Det er helt krise. Anonymous poster hash: 0d227...0c2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Vil tro du kan glemme jobb til tirsdag hvis ikke du klarer å få i deg væske, dessverre. Du bør ta kontakt med legevakt hvis du ikke klarer å svelge spytt engang, du trenger væske for å bli bedre og det kan du få gjennom iv hvis du er dehydrert. Har du sjekket felleskatalogen om du kjenner igjen noen av bivirkningene? I såfall tar det dette også opp med lege for at han/hun kan finne ut om du bør bytte medisin. God bedring! Klarer du å sutte på en isbit? Da får du i deg litt væske som er kald og som kan døvne smertene i halsen litt. Anonymous poster hash: 4fe7e...a36
Kubbelyset Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Ta kontakt med legevakta. Svært viktig at du får i deg nok væske!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Er det Apocilin du har fått? Anonymous poster hash: 641a1...788
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Har fått Apocillin ja. Har brukt det en gang tidligere. Da fikk jeg magesmerter så regner med at det er de som lager det denne gangen også. Får i meg væske i form av saftis og bittesmå slurker vann. All annen drikke gjør ekstra vondt. Så får i meg litt væske, bare ikke nok. Legevakten er en time unna, så kontakter heller fastlege i morgen. Er jo bedre i den forstand at feber er borte. Er bare skuffet over at halsen og lymfeknutene er verre... Har aldri hatt halsbetennelse før så jeg vet jo ikke hva som er normalt. Anonymous poster hash: 0d227...0c2
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Det er vel vanlig at halsen skal bli bedre også etter 1-2 døgn. Ville kontaktet lege imorgen. Og tror du kan glemme jobb på tirsdag, med mindre du er sovende nattevakt. Anonymous poster hash: 8589f...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå