Von Hertelhofen Skrevet 21. februar 2016 #26 Skrevet 21. februar 2016 Den tar med seg mus og fugler inn (ofte er de levende og vi må på musejakt i kjelleren)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #27 Skrevet 21. februar 2016 De utidige vane å slepe med seg frosker, padder, mus og flaggermus inn for å vise hvor god jeger den er. Anonymous poster hash: 3afd6...53f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #28 Skrevet 21. februar 2016 At det er veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Allikevel blir man ikke syk av det, og barn som vokser opp med katt har mindre astma og allergi enn barn uten. Anonymous poster hash: 85597...97b Det er likevel veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #29 Skrevet 21. februar 2016 Lopper, orm, mjauing på natten, musekadaver på trappen... Ellers bare kos. Anonymous poster hash: 153d0...e6d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #30 Skrevet 21. februar 2016 At de er pest og plage for naboer. Anonymous poster hash: 8de14...32d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #31 Skrevet 21. februar 2016 At de er pest og plage for naboer.Anonymous poster hash: 8de14...32d Som nabo til en crazy cat lady signerer jeg denne med amen og halleluja Anonymous poster hash: 91b3f...392
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #32 Skrevet 21. februar 2016 At det er veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Allikevel blir man ikke syk av det, og barn som vokser opp med katt har mindre astma og allergi enn barn uten. Anonymous poster hash: 85597...97b Det er likevel veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Mennesker trenger å komme i kontakt med noe uhygenisk, ellers får ikke immunforsvaret øvd seg opp og vedlikeholdt seg. De som ikke har dyr fordi de synes det er uhygienisk burde faktisk vurdere å ta seg en tur til psykolog. At man ikke vil ha dyr er greit nok, men dersom grunnen er hygiene er det noe som skurrer. Anonymous poster hash: 3afd6...53f
FruLesehest Skrevet 21. februar 2016 #33 Skrevet 21. februar 2016 Noe mas om natten noen netter, ellerså ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #34 Skrevet 21. februar 2016 Syns egentlig ikke det er så mye negativt, etter tidligere svar i tråden har jeg tydeligvis vært heldig med katta. Det som er negativt er: -utfordrende å reise vekk. -utgifter; måtte punge ut for et inngrep for litt siden og det var ufattelig dyrt. I tillegg kommer vaksiner, ormekurer og flåttmedisin. -den kan finne på å ta døde dyr inn, men det har heldigvis ikke skjedd ofte. Anonymous poster hash: 4c383...2d4
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #35 Skrevet 21. februar 2016 Flott, lopper, hår, lukt, bakterier... urk! Anonymous poster hash: d2ff0...c4e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #36 Skrevet 21. februar 2016 At det er veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Allikevel blir man ikke syk av det, og barn som vokser opp med katt har mindre astma og allergi enn barn uten. Anonymous poster hash: 85597...97b Det er likevel veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Mennesker trenger å komme i kontakt med noe uhygenisk, ellers får ikke immunforsvaret øvd seg opp og vedlikeholdt seg. De som ikke har dyr fordi de synes det er uhygienisk burde faktisk vurdere å ta seg en tur til psykolog. At man ikke vil ha dyr er greit nok, men dersom grunnen er hygiene er det noe som skurrer. Anonymous poster hash: 3afd6...53f Hvorfor det? Jeg syntes dyr er skitne og drar mye skit med seg inn. Anonymous poster hash: 9749e...6b7
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #37 Skrevet 21. februar 2016 -Vår katt røyter svært lite hvis vi børster han innimellom. -Han er innekatt, så han drar ikke med seg møkk, dritt, mus eller fugler inn. -Han klorer ikke på noenting. -Han går ikke på bord eller benker. -Han er veldig renslig, går kun på do i kassen sin. -Sover eller er stille hele natten. -Maser og mjauer ikke, med mindre han er veeeldig sulten. -Spiser ikke, eller tygger på møbler/sko eller leker. Han er bare sosial, kosete og snill Som jeg skrev tidligere i tråden, eneste minuset er at jeg savner han/er urolig for at han er lei seg når vi er bortreist, selv om vi har pass til han. Jeg ser ikke på utgifter til mat og kattesand som noe minus. Anonymous poster hash: 0d7d6...e38
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #38 Skrevet 21. februar 2016 Vår katt røyter nesten ikke, går ikke i møblene, senger eller på kjøkkenbenken. Det går ann å dressere katter. Han har elektronisk katteluke på vaskerommet, så har ikke tilgang til hele huset når vi er på jobb eller sover. De største ulempene er all flåtten, selv med flåttmiddel får de flått. Må sjekke ungene hver kveld. Kastrering og vaksinering koster ca 1500,- revaksinering en gang i året 500,-. Flåttmiddel ca 5-600 + ormekur. For ca 300 pr mnd. Får naboen til å mate hvis vi er på ferie. Anonymous poster hash: cd657...269 Ormekur 1 gang i mnd? Prøver du å drepe katta eller ? Anonymous poster hash: 7b530...714
soleia Skrevet 21. februar 2016 #39 Skrevet 21. februar 2016 Hvor skal jeg begynne? Hår OVERALT… Drar meg seg dritt inn (Se for deg at du har vasket hele huset), så har katten vært ute i regnet og drar dritt rundt overalt.. Jaja, det var den husvasken!!) Maser konstant, vask av øyer, hårbørsting hver dag, Vask av pels, tømme katte doen, utgifter med kattesand og mat, dyrlegeregninger, vaksiner, kattepasss ved ferie.. Tja… Mye jobb med katt;) Hilsen en som angrer... Anonymous poster hash: 2df6e...045 langhåra rasekatt? Vi har korthåra katt, og synes ikkje det vert så voldsomt med hår. Ingen pelsvask (anna enn den katten ordnar sjølv), ingen hårbørsting, ingen vask av auger. Det kostar litt med kattemat og kattesand, vetrinær og forsikring. Ein treng og meir planlegging ved reiser, at nokon kan sjå etter katten. Men vi er veldig glade i det ekstra familiemedlemmet, og skaffa oss raskt ny då den gamle måtte avlivast.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #40 Skrevet 21. februar 2016 * Poter som har vært i kattedoen trasker rundt overalt i leiligheten/huset (og gjerne på benker bord) * Røyting og hår absolutt overalt * Morsomme halvdøde dyr og fugler som slippes fri i huset * Mjauing til alle døgnets tider * Kloring på møbler, dører, karmer, tepper * Fjerting Anonymous poster hash: c3373...32a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #41 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har fem katter! -Minuset er at vi må planlegge ferier godt i forhold til at noen må holde tilsyn med kattene ift mat og stell. -Hvis man har innekatter eller katt som foretrekker å gå på do inne, så lukter det ofte dritt, samme hvor god sand man har. -Har man ikke kattedør vil man på enkelte dager oppleve at man ikke gjør annet enn å slippe katten(e) inn og ut. For ikke snakke om natten, da kan enkelte katter mase om å komme ut/inn. -Katten drar med seg sand og dritt inn. Regnværsdager kan være en utfordring i forhold til potespor her og der. -Noen katter røyter mye. Selv har jeg flere katter og opplever ikke det som et problem. -Det koster å ha katt. Man skal for det første sørge for at katten er sterilisert, vaksinert og chippet. Siden koster veterinærforsikring litt, og det gjør også kattesand og skikkelig kattemat. -Noen katter kan få problemer med urinmarkering, men det har relativt ofte sammenheng med fertilitet. Det er relativt sjeldent man opplever dette hos steriliserte katter som er friske og har det bra. Selv har jeg aldri opplevd det med mine katter, og har hatt mange. Alt i alt må man være veldig glad i katter for å synes at det er verdt det. Noe jeg absolutt synes. De gir så mye kjærlighet og glede tilbake Anonymous poster hash: 98e4f...d23
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #42 Skrevet 21. februar 2016 At det er veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Allikevel blir man ikke syk av det, og barn som vokser opp med katt har mindre astma og allergi enn barn uten. Anonymous poster hash: 85597...97b Det er likevel veldig uhygienisk Anonymous poster hash: 1cde7...696 Mennesker trenger å komme i kontakt med noe uhygenisk, ellers får ikke immunforsvaret øvd seg opp og vedlikeholdt seg. De som ikke har dyr fordi de synes det er uhygienisk burde faktisk vurdere å ta seg en tur til psykolog. At man ikke vil ha dyr er greit nok, men dersom grunnen er hygiene er det noe som skurrer. Anonymous poster hash: 3afd6...53f Hvorfor det? Jeg syntes dyr er skitne og drar mye skit med seg inn. Anonymous poster hash: 9749e...6b7 Jeg er helt enig med anny over her. Det er virkelig noe som skurrer med folk som ikke vil ha dyr grunnet hygiene, og det alene. Ofte er dette folk med barn som får eksem, astma og allergier i fleng. Man har ikke vondt av bakterier. Tvert i mot. Anonymous poster hash: 98e4f...d23
Miamimom Skrevet 21. februar 2016 #43 Skrevet 21. februar 2016 Vi har fire katter. De røyter lite. Vi har robotstøvsuger som går om natten og når vi ikke er hjemme, samt hushjelp en dag i uken. I tillegg til at vi drar over med støvsugeren ved behov. Da ser det bra ut. Det koster en del, men synes ikke det er noe minus. Det er noe av det beste jeg kan bruke pengene på ☺ Pass er aldri noe problem, MYE lettere å få pass til katter en hunder. Jeg elsker katter!
Gjest Antarctica Skrevet 21. februar 2016 #44 Skrevet 21. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.
Miamimom Skrevet 21. februar 2016 #45 Skrevet 21. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.Konsekvent?
Gjest Antarctica Skrevet 21. februar 2016 #46 Skrevet 21. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.Konsekvent? Hvis de ikke kun bor inne, så? I så fall plager man katten.
Miamimom Skrevet 21. februar 2016 #47 Skrevet 21. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.Konsekvent?Hvis de ikke kun bor inne, så? I så fall plager man katten. Mener du at alle blir plaget hvis naboen har katt? Det kommer vel an på både katten og naboen?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2016 #48 Skrevet 22. februar 2016 Bare pluss.Elsker dyr. Anonymous poster hash: ee83a...749
Gjest Antarctica Skrevet 22. februar 2016 #49 Skrevet 22. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.Konsekvent?Hvis de ikke kun bor inne, så? I så fall plager man katten. Mener du at alle blir plaget hvis naboen har katt? Det kommer vel an på både katten og naboen? Hvis den slippes ut i et boligfelt, villastrøk eller blokkbebyggelse plager den naboene med sin naturlige instinktsstyrte atferd. Nekter å tro at det fins katter som ikke markerer og ikke har avføring?
Miamimom Skrevet 22. februar 2016 #50 Skrevet 22. februar 2016 At man plager naboene med å ha den.Konsekvent?Hvis de ikke kun bor inne, så? I så fall plager man katten. Mener du at alle blir plaget hvis naboen har katt? Det kommer vel an på både katten og naboen? Hvis den slippes ut i et boligfelt, villastrøk eller blokkbebyggelse plager den naboene med sin naturlige instinktsstyrte atferd. Nekter å tro at det fins katter som ikke markerer og ikke har avføring? Jeg plages ikke av at en katt tisser eller bæsjer på min tomt. De graver over avføringen og tisset merker jeg aldri noe til.Så slik adferd er null problem for meg. Jeg klapper andre katter som kommer innom :-) Men jeg har full forståelse for folk som blir plaget av katter som tisser ned utemøblement, vogner o.l. Men friske, kastrerte/steriliserte katter holder svært sjelden på slik heldigvis. Derfor mener jeg at de fleste katter ikke plager naboen nevneverdig med sin naturlige adferd, hvis ikke naboen misliker katter selvsagt. Men da handler det om noe annet en bare adferd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå