Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Vi har alltid reist på ferie til disse landene fordi vi trives der og liker at det er så veldig varmt og godt. Både jeg og ungene er sånn som trives best når temperaturen bikker 38-40 grader, og så varmt blir det sjeldent i Spania, Frankrike osv. I år har vi også bestilt ferie til Tyrkia, men jeg føler at det er nesten tabu å si det dette året pga flyktningstrømmene, Syria og urolighetene i Tyrkia. Det later til at det er mer stuereint å reise til andre land, men jeg for min del synes det blir litt dobbeltmoral. Når styresmaktene ikke ivaretar folket sitt godt nok, er det vel ekstra viktig å støtte lokalbefolkningen slik at de ikke mister turistnæringsinntekten sin. Ikke er vi noe bekymret heller slik ting er akkurat nå, da hadde jeg faktisk synes det var skumlere å reise til Frankrike i år. Dere andre som velger å reise til disse landene, hva tenke dere? Anonymous poster hash: e2e6a...775
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har aldri vært andre steder enn Tyrkia,og kjenner mange der nede. Jeg var også der under urolighetene i Alanya,å skal ikke dit i år. Jeg setter ikke mine barns sikkerhet bak ønske om 38 grader. Anonymous poster hash: ed7d2...d1f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Er Hellas ansett som utrygt på linje med Tyrkia? Glad i Tyrkia selv, men når til og med den veldig lite hysteriske kjæresten min sier at Tyrkia er uaktuelt, så lar jeg det være. Anonymous poster hash: 4972f...660
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har aldri vært andre steder enn Tyrkia,og kjenner mange der nede. Jeg var også der under urolighetene i Alanya,å skal ikke dit i år. Jeg setter ikke mine barns sikkerhet bak ønske om 38 grader. Anonymous poster hash: ed7d2...d1f Poenget er at jeg ikke anser det for utrygt slik situasjonen er akkurat nå. Dersom det kommer endringer som gjør at stedet vil virke utrygt reiser vi selvsagt ikke, men slik det er nå vurderer jeg det ikke som risikabelt. Med tanke på at reisebyråene stort sett har solgt ut alle plassene de har vet jeg jo at vi neppe er de eneste som vurderer Tyrkia som trygt nok, men det later til at jeg ikke møter på så mange andre med samme vurdering. HI Anonymous poster hash: e2e6a...775
sologsommer Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Vi rejser til Tyrkia som vi plejer. I Alanya er der ikke syriske flygtninger, så vi får ikke "dårlig samvittighed" over ferie mens andre har det dårlig......... Russerne har ikke lov til og rejse til Tyrkia i år, pga. Uenigheder, så turiststederne trænger hver en krone vi lægger dernede. Vi er ikke nervøse for og rejse derned. Har allerede bestilt og glæder os en masse
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Vi reiser til Oba i mai. Anser det som helt trygt, vi skal ikke på hotell og ikke på stranda. En kan jo mene hva en vil om regimet o.l, men en boikott rammer først og fremst mannen i gata og ikke Erdogan. Anonymous poster hash: f9364...dcb
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Tyrkia er vel avhengig av turisme og salg av leiligheter til turister? Derfor ville jeg fryktet at et angrep nettopp ville rette seg etter turistnæringen.. Jeg holder meg unna til situasjonen er mer avklart. .. Men nå er ikke jeg ekspert på disse tingene, styres kun av egen frykt., Anonymous poster hash: bcaae...a66
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Vi reiser til Oba i mai. Anser det som helt trygt, vi skal ikke på hotell og ikke på stranda. En kan jo mene hva en vil om regimet o.l, men en boikott rammer først og fremst mannen i gata og ikke Erdogan. Anonymous poster hash: f9364...dcb Ja, det er litt slik vi tenker også. Jeg bar synes det er litt pussig at så mange her inne later til å være helt "nie-nei-nei" til Tyrkia, for da vi bestilte reisen nå via et byrå, var det aller meste faktisk utsolgt eller hadde bare noen få ledige plasser igjen. Det stemmer jo ikke helt med inntrykket her inne da HI Anonymous poster hash: e2e6a...775
Gjest Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Blir både ferie til Hellas og Kypros her i huset.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Vi rejser til Tyrkia som vi plejer. I Alanya er der ikke syriske flygtninger, så vi får ikke "dårlig samvittighed" over ferie mens andre har det dårlig......... Russerne har ikke lov til og rejse til Tyrkia i år, pga. Uenigheder, så turiststederne trænger hver en krone vi lægger dernede. Vi er ikke nervøse for og rejse derned. Har allerede bestilt og glæder os en masse Tyrkia grenser til Syria, som er et land i full krig. I tillegg er det Kurd-problematikken som var orsaken til at mange mennesker døde heromdagen.... Har vært på ferie i Tyrkia om sommeren i 20 år. I år blir det ikke dit. Dessverre. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0
nettigull Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Vsr i tyrkia i fjor høst .da det var som verst med flykninger fra syria i tyrkia og uroligheter her og der. Opplevde ingenting skummelt eller truende.og jeg så heller ikke til noe flyktninger men nå var vi vell å merke på resort da og oppholdt oss ikke i sentrum av store byer som f.eks icmir og antall.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Kreta (Hellas) anses nå som et av de tryggeste reisemål for denne sommeren Anonymous poster hash: 6dcac...954
sologsommer Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 Vi rejser til Tyrkia som vi plejer. I Alanya er der ikke syriske flygtninger, så vi får ikke "dårlig samvittighed" over ferie mens andre har det dårlig......... Russerne har ikke lov til og rejse til Tyrkia i år, pga. Uenigheder, så turiststederne trænger hver en krone vi lægger dernede. Vi er ikke nervøse for og rejse derned. Har allerede bestilt og glæder os en masse Tyrkia grenser til Syria, som er et land i full krig. I tillegg er det Kurd-problematikken som var orsaken til at mange mennesker døde heromdagen.... Har vært på ferie i Tyrkia om sommeren i 20 år. I år blir det ikke dit. Dessverre. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0 Kan være at du misforstod mig? Ved at Tyrkia grænser til Syria, men der findes ikke syriske flygtninger i Alanya -det får de ikke lov til......... Jeg og familien føler os trygge, så vi reiser, men er man ikke tryg, vil jeg virkelig anbefale og finde et andet sted
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Tyrkia er et rassland. Aldri mer. Anonymous poster hash: d1d86...13c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 Vi rejser til Tyrkia som vi plejer. I Alanya er der ikke syriske flygtninger, så vi får ikke "dårlig samvittighed" over ferie mens andre har det dårlig......... Russerne har ikke lov til og rejse til Tyrkia i år, pga. Uenigheder, så turiststederne trænger hver en krone vi lægger dernede. Vi er ikke nervøse for og rejse derned. Har allerede bestilt og glæder os en masse Tyrkia grenser til Syria, som er et land i full krig. I tillegg er det Kurd-problematikken som var orsaken til at mange mennesker døde heromdagen.... Har vært på ferie i Tyrkia om sommeren i 20 år. I år blir det ikke dit. Dessverre. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0 Kan være at du misforstod mig? Ved at Tyrkia grænser til Syria, men der findes ikke syriske flygtninger i Alanya -det får de ikke lov til......... Jeg og familien føler os trygge, så vi reiser, men er man ikke tryg, vil jeg virkelig anbefale og finde et andet sted Flyktninger er vel ikke noe å være redd for?! Det har vi vel her også. Krig og terror derimot, det er det jeg snakker om. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0
sologsommer Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 Vi rejser til Tyrkia som vi plejer. I Alanya er der ikke syriske flygtninger, så vi får ikke "dårlig samvittighed" over ferie mens andre har det dårlig......... Russerne har ikke lov til og rejse til Tyrkia i år, pga. Uenigheder, så turiststederne trænger hver en krone vi lægger dernede. Vi er ikke nervøse for og rejse derned. Har allerede bestilt og glæder os en masse Tyrkia grenser til Syria, som er et land i full krig. I tillegg er det Kurd-problematikken som var orsaken til at mange mennesker døde heromdagen.... Har vært på ferie i Tyrkia om sommeren i 20 år. I år blir det ikke dit. Dessverre. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0 Kan være at du misforstod mig? Ved at Tyrkia grænser til Syria, men der findes ikke syriske flygtninger i Alanya -det får de ikke lov til......... Jeg og familien føler os trygge, så vi reiser, men er man ikke tryg, vil jeg virkelig anbefale og finde et andet sted Flyktninger er vel ikke noe å være redd for?! Det har vi vel her også. Krig og terror derimot, det er det jeg snakker om. Anonymous poster hash: 2f00c...bc0 Helt enig!! Men husker at der sidste år var nogen der var på ferie i Hellas, der følte de fik deres ferie ødelagt, fordi der var så mange flygtninger...... Ellers synes jeg det er bedst og pille sig hjem/på hotellet, hvis der pludselig er mange mennesker der stimler sig sammen og der bliver en ophidset stemning (-og ikke som den 18. Årige der stod frem i vg sidste år og ville hjælpe der hvor konflikten var som værst.......)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #18 Skrevet 21. februar 2016 Har vært i Tyrkia før, men synes helt ærlig det er tullete å reise dit nå. Mange andre steder temperaturene kommer så høyt opp altså, f.eks sør-Spania og sør i Portugal. Anonymous poster hash: 95c95...d4e
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #19 Skrevet 21. februar 2016 Når enkelte reiseoperatører opplever 70% nedgang i bestillinger til Tyrkia sammenlignet med 2015 så er det vel ikke bare her på Dib folk er skeptiske... Ville aldri vurdert Tyrkia nå, eller ellers for den saks skyld! Blir Mallorca på oss i år. Anonymous poster hash: 46bc0...1dd
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #20 Skrevet 21. februar 2016 Vi reiser til Tyrkia en mnd i sommer, men jeg har forståelse for at folk er skeptisk.Ellers så er det nok litt misforståelser ute og går her. Når det gjelder turisme så utgjør dette ikke mer enn rundt 10% av Tyrkia sin inntekt, og ikke alt av det kommer fra Europa og Russland. Dessverre vil det være mange rundt Middelhavet som vil tape på mindre turisme, dette har de alt merket godt det siste året.PKK så har tatt på seg skylden for de siste 2 bombene i Tyrkia, er slik som jeg har forstått det først ute etter Tyrkiske militære mål, de mottar vist mye støtte fra vesten så turistmål ligger nok ikke øverst på deres bombeliste.IS som påtok seg skylden for bomben i Istanbul kan nok ingen si noe om.....de er helt ute og kjører. De kan lie gjerne angripe Europa som Tyrkia. Anonymous poster hash: f6a2b...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå