Gå til innhold

Oversikt på lege/jm-besøk? hvilke uker?


mamma til lillingen

Anbefalte innlegg

Varierer en del utfra det jeg har funnet på nett og i forskjellige kommuner. I min kommune finner jeg bare oversikt over kontroller hos jm, ikke lege. Noen som har en fasit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer veldig, fordi noen velger å ha alle kontrollene hos jordmor, andre tar alle hos lege, og noen liker å dra annen hver gang til jordmor og lege.

 

Jeg gikk opprinnelig bare til fastlege i første svangerskap, men pga komplikasjoner fra ca uke 30 ble jeg så bare fulgt opp av jordmor på sykehuset. I dette svangerskapet skal jeg bli fulgt opp av jordmor på sykehuset fra uke 22. Er i uke 18 nå.

 

På grunn av alder må jeg også ta glukosebelastningstest (tatt i uke 13) i uke 28, dette gjør jeg via fastlegen.

 

Anonymous poster hash: 1ca6c...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang hos legen og en gang hos jm. Neste time hos jm er uti april en gang. Sist svangerskap fikk jeg en lapp hvor det sto hvilke uker man skulle til kontroll, og hva var vanlig tema i de forskjellige ukene. På helsekortet står det jo uker for sf-mål, kanskje de er en grei pekepinn? Er vel et fett hvem man går til kontroll hos, så lenge man får oppfølging tenker jeg? Bør jo være samme ukene uansett om det er jm el lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...