Gå til innhold

Sommerferietips for oss som har en nyfødt i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips fra noen som kanskje har erfaring.

Vi venter vårt 3. barn i slutten av april , begynnelsen av mai og har begynt å tenke på sommerferie.

Fra før har vi 2 barn på 9 og 7 år. Vi pleier alltid å dra til syden på sommeren, men i sommer ser vi at det kan bli i varmeste laget for en nyfødt, samt at så små helst ikke skal være i så sterk sol :)

Har dere noen andre ferietips til oss?

Ungene på 7 og 9 elsker å bade, de elsker tivoli og fornøyelsesparker generelt.

Anonymous poster hash: 2c45e...823
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten samme situasjon her, bare at termin er en måned tidligere.

Vi tenker å ta det som det kommer. Har hatt kolikkbarn før, så tør ikke legge planer før vi ser hvirdan det blir.

Kjører kanskje over til sverige en uke eller to.

Danmark er jo også et fint alternativ. Mye å finne på der.

Anonymous poster hash: eb43a...da5

Skrevet

Har også baby i sommer. Regner med å leie hus i Danmark.

Anonymous poster hash: 221ed...c27

Skrevet

Dayz seawest I Danmark. Søk via colorline sine sider. Det er helt supert for store om små. Nære legoland. Badeland, lekeland, spillehall, bowlinghall, resturant, lekeplass, trampoliner.... Mye aktivitet for barna. Din ferie for dere med hus(veldig fine) med kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel..... Kjøpesenter i nærheten . Stor matbutikk. Må være topp med en liten baby

Anonymous poster hash: 25cd0...f91

Skrevet

Dyreparken i Kristiansand?

Anonymous poster hash: c0741...5c8

Skrevet

Vi har også nyfødt til sommeren og her blir det familieferie til Alcudia! :) Vi venter til september, og da er han ca 6 mnd.

Anonymous poster hash: 561ca...d5f

Skrevet

Legoland/Lalandia?

Anonymous poster hash: 7efc4...774

Skrevet

Alle fornøyelsesparker er vel aktuelle da, hvis du er i form til det. Selv har vi leid en hytte like ved en park og tar 3 netter der, en del av ferien på hytta til mine foreldre (både med og uten dem), og en del hjemme. Venter tredjemann samtidig som deg, og har to på 4 og 6.

Anonymous poster hash: d2d8b...c67

Skrevet

Vi fikk baby i juni og var i syden i slutten av juli, babyen var 8 uker da vi dro. Det gikk veldig greit og babyen trivdes godt. Kjøpte parasoll og hadde den over vogna på stranda. Hun var ikke plaget av varmen,men det var nesten like varmt her hjemme i ukene før vi dro det året. Syntes det gikk fint å ha med babyen på det meste den sommeren. Har et stort barn også, så kunne ikke sitte inne med babyen hele dagen.

Skrevet

Vi fikk baby i april og dro til Danmark :) Helt topp. Har også to eldre søsken :)

Anonymous poster hash: 3f2f7...cba

Skrevet

Bli hjemme og ta barna med på dagsturer? Jeg orket ihvertfall ikke styre med å dra noen plass med mine babyer da de ville ammes minst en gang i timen til de var flere mnd. Da kan du og baby bli hjemme hvis natten har vært søvnløs, far tar de to største med på andre aktiviteteter.

Anonymous poster hash: 0017e...c17
Skrevet

dyreparken i kristiansand

London og fotball tur med bare pappan og de elsde

Kiel fergen

langedrag

Skrevet

Vi venter baby i mai og har barn på 5, 14 og 16 fra før. Vi legger opp til mest dagsturer. Håper på fint vær så vi kan på stranda. Eller blir det muligens lekeplass, en dagstur til Oslo for å kikke litt, tusenfryd, Sverige tur osv. Også tar vi en tur til svigerfar, om vi blir 1 natt eller flere ser vi ann. Også går det fint ann å kose seg i hagen med stort plaskebasseng, sandkasse, huskestativ osv. Må ikke stresse avgårde hele tiden

Anonymous poster hash: 64f88...631

Skrevet

Fikk barn tidlig i Juli i fjor :) Vi var på dagstur i oslo, også var vi på hytta, og hadde 2 overnattinger i en fornøyelsespark. De to overnattingene i park var da babyen var 2 uker. Det gikk kjempe fint :)

Anonymous poster hash: 605fb...938
Skrevet

Vi har også nyfødt til sommeren og her blir det familieferie til Alcudia! :) Vi venter til september, og da er han ca 6 mnd.

Anonymous poster hash: 561ca...d5f

Vi kan ikke dra i september ettersom de store barna følger skolens ferie :-) 

Skrevet

Dayz seawest I Danmark. Søk via colorline sine sider. Det er helt supert for store om små. Nære legoland. Badeland, lekeland, spillehall, bowlinghall, resturant, lekeplass, trampoliner.... Mye aktivitet for barna. Din ferie for dere med hus(veldig fine) med kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel..... Kjøpesenter i nærheten . Stor matbutikk. Må være topp med en liten baby

Anonymous poster hash: 25cd0...f91

Tusen takk for et flott tips, dette skal jeg sjekke ut nærmere :)

og tusen takk for alle andre supre tips! 

Dagsturer til fornøyelsesparker og stranda blir det selvsagt også ettersom de to eldste har ferie i 8-9 uker fra skolen :)

Skrevet

Vi har små barn (3 og 1,5) og har reist til Danmark hver sommer siden eldste ble født. Passe varmt og mange muligheter. I fjor kjørte vi ned til Tyskland også. Leier feriehus gjennom sologstrand.no, bare gode erfaringer.

Anonymous poster hash: 2d459...54d

Skrevet

Vi fikk tredjemann nå i sommer, men ikke før helt i slutten av juli. Sommerferien ble derfor veldig preget av dette, og særlig siden jeg ble alvorlig syk en uke etter fødsel og måtte ligge en ekstra uke på sykehuset... Veldig glad for at vi ikke hadde planlagt noe spesielt rett etter fødsel, for det var jeg virkelig ikke i form til før flere uker senere :/ Nå er det vel snakk om litt lenger etter fødsel for din del, og jeg synes tipset om feriehus i Danmark hørtes fint ut. Bare man ikke får en baby som HATER bilkjøring og bare hyyyler i bilen, som vi har hatt to eksemplarer av... Da bør man ihvertfall utstyre de to eldste barna med ørepropper og sikre seg en mulighet til å sitte baki med baby, og ikke foran uten oversikt...

Anonymous poster hash: 1b830...465

Skrevet

Hadde glatt reist til syden :) mine to første kom i mai/juni, og da dro vi til syden i juli. I år er det dessverre ikka aktuelt siden termin er i juli, men drar da i høstferien eller like før jul.

Skrevet

Vi venter barn nr. 2 i slutten av mai. Denne sommeren kommer vi til å tilbringe i nærområdet, evt noen turer til Sverige og lignende. Benytte oss av fornøyelsesparker i nærheten som man kan kjøre til og overnatte en helg. 

Vurderte tur til Danmark/Legoland, men har egentlig mange planer i sommer så vi skrinlegger det. Tenkte på feriehus da det er avslappende for alle inkl. den nyfødte og mamman :) 

Unga har da ikke vondt av en ferie hjemme med dagsturer/helgeturer. Ville ikke orket å ta med meg en nyfødt til syden, liker å slappe av hjemme i den tiden.

Anonymous poster hash: a6511...f87
Skrevet

Vi var i Dyreparken i Kristiansand i 4 dager... Lillesøster var 1 mndgammel.

Alt er så rent og ordentlig der, og de har et babyhus der du kan slappe av.

Anonymous poster hash: bdb90...2e6

Skrevet

Hva med å leie en campingvogn og dra på campingferie? Artig for barna med mange andre barn, og dere trenger ikke dra så langt. Og da har dere alt utstyr med dere i vogna.

Anonymous poster hash: eef03...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...