Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Den er så herjet av spiseforstyrrelser og angst. Jeg lider av anoreksi, noe som innebærer at jeg spiser svært lite og trener ekstremt mye. Sånn kan jeg holde det gående i uker, før jeg kanskje går på en smell (som en normal lørdag for alle andre, men for meg er det katastrofe). Da spyr jeg til jeg ikke får opp mer, til halsen er helt sår. Tar videre en klyster og får ut alt jeg kan "den" veien, og svelger samtidig 4 avførigstabletter. Natten går da med i ekstreme magesmerter, før jeg hele morgenen tilbringer timene på toalettet helt utslitt og tom. Før jeg dagen etter forsetter løpet med minimalt inntak av mat og lange treningsøkter. Kroppen min er dehydrert pga treningen og frykter for vannvekt, jeg er sliten, svimmel, får skikkelig blodtrykksfall når jeg reiser meg opp og enkelte kroppsdeler sovner stadig. Utad er jeg hun sporty jenta som er opptatt av sunn mat og trening, mens innad er jeg veldig syk. Er det noen som er i samme båt som meg? Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Bruk støttestrømper for å hjelpe sirkulasjonen litt... Blodtrykket er vel lavt, hjertet er nok slitent.. Om du får ut alt, og mer til, enn det du får i deg, vil du ikke leve, og da får du heller ikke og igjen for alt slitet du har dratt deg igjennom. Håper du klarer å bli frisk. Anonymous poster hash: 07624...710
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 Du må få hjelp, NÅ! Anonymous poster hash: 0c4de...f42
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Jeg går til behandling, men er fortsatt syk:( Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Jeg går til behandling, men er fortsatt syk:( Anonymous poster hash: b65c7...557 Er du 100 % ærlig med de du går til behandling hos? Forteller du hvor dårlig du faktisk er og forteller du dem om disse "lørdagene" dine? Hvis ikke, vær så snill å være ærlig med dem, det er eneste måten du kan bli frisk igjen. Anonymous poster hash: 4596f...8bd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #6 Skrevet 20. februar 2016 Nei, jeg har det ikke som deg. Jeg trrener mye, og spiser lite pga kjærlighetssorg og angst. Men forskjellen er at jeg er veldig opptatt av sunnhet og næringsrikt kosthold. Alt jeg spiser er næringsrikt og rett for kroppen min, slik at jeg holder fettprosenten lav men får bygget en del muskler. Jeg elsker mat, og lager mat som smaker godt og samtidig er sunt. Spiser jevlig. Drikker mye grønn te. Sprekker aldri, fordi jeg faktisk koser meg med den maten jeg spiser. Det gjelder å sepå mat som det det er; en kilde til sunnhet og næring. Mat er ikke trøst, ikke kilde til sammenbrudd og ikke fienden din eller gift for kroppen. Riktig mat gjør deg bedre, vakrere og friskere! Anonymous poster hash: e1636...9da
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #7 Skrevet 20. februar 2016 Jeg har av uvisse grunner kjent flere med spiseforstyrrelsr. Felles for de som er friske er at de på et tidspunkt bestemte seg for at nok er nok. Allr har fått behandling hele veien....men først når de ville komme vider3 i livet ble de bedre. En av de kjenner jeg godt. Hun forstod at hun ikke ville komme videre i livet med sykdom. Alle andre giftet seg, hadde middagsselskaper, fikk barn. En av dem er fortsatt syk. Hun lever som hun gjorde i tidlig 20-årene. Spiseforstyrrelse hindrer vanlig utvikling tror jeg..m Anonymous poster hash: fad23...46d
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Skrevet 20. februar 2016 Jeg spiser faktisk utelukkende sunt, men lite. Bortsett fra en "lørdag" innimellom. Jeg lager alltid mat fra bunnen av, med gode råvarer, mye grønnsaker, rent kjøtt osv. Drikker også grønn te hver dag, sørger for å få i meg nok proteiner ol. Jeg bygger muskler med treningen, trener masse styrketrening, jeg løper ikke bare febrilsk for å brenne kalorier. Så sånn sett kunne det jo vært verre, hvis jeg kun levde på et ostesmørbrød om dagen liksom. Jeg er faktisk helt ærlig med legen min, sier ALT rett ut.. Er ganske stolt av det, for det har jeg ikke klart med tidligere behandlere. Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #9 Skrevet 20. februar 2016 ønsker du pr dags dato å bli frisk? Hvis ikke så håper jeg du ønsker det før det blir for sent. Anonymous poster hash: 07624...710
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #10 Skrevet 20. februar 2016 Jeg ønsker å bli frisk! Men vil samtidig ha kontrollen, og være slank.. Jeg må endre oppfatning av hva kontroll og slank er, for jeg vet innerst inne at jeg ikke kan være undervektig og frisk samtidig Hi Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #11 Skrevet 20. februar 2016 En vanlig dag for meg er - -Ett knekkebrød med kyllingfilet-pålegg på til frokost + grønn te - Skyr til lunsj Så trener jeg, lenge. Både styrketrening og løper. Underveis drikker jeg vann og tar litt proteinsjokolade for å holde kroppen gående ut økten. Til middag har jeg kyllingsalat, hjemmelaget karbonade i lompe og salat, en suppe, omelett eller lignende. Hvis jeg blir veldig sulten på kvelden tillater jeg meg å spise enten litt mer skyr, en plomme, et eple eller et knekkebrød. Jeg spiser jevnlig utover hele dagen i det minste.. Hi Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #12 Skrevet 20. februar 2016 Klyster og avføringstabletter er noe du aktivt må skaffe deg. Bestem deg for at du ikke skal kjøpe flere. Se på deg selv som en som slutter å røyke, kast det du ev. har igjen i søpla ute nå i kveld, da begynner du et nytt liv i kveld. Så forteller du dette til lege/psykolog neste gang du skal dit, du har bestemt deg for at du ikke lenger vil ta klyster og heller ikke avføringstabletter. DU tar kontroll over kroppen din! For det er når du tar disse tingene, det er når du kaster opp eller sulter deg at du ikke har kontroll. Så begynn med klyster og tabletter - slutt nå. Her og nå! Har du flere igjen, ut i søpla ute med dem NÅ. Anonymous poster hash: 4596f...8bd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #13 Skrevet 20. februar 2016 Jeg ønsker å bli frisk! Men vil samtidig ha kontrollen, og være slank.. Jeg må endre oppfatning av hva kontroll og slank er, for jeg vet innerst inne at jeg ikke kan være undervektig og frisk samtidig Hi Anonymous poster hash: b65c7...557 så bra du tenker slik, for uten en kropp som fungerer fins man ikke lengre. Hva er vits å være undervektig hvis man er død. Ingen som ser deg da. Veldig bra du går til behandling og at du vil bli frisk. Håper du får en kostholdsplan som du følger, som er tilpasset ditt aktivitetsnivå, og at du ikke øker aktivitetsnivået. Vannkilo syns forresten kun på vekten, ikke i cm på kroppen. Du trenger væske og og riktig elektrolyttbalanse i årene for å holde organene, inkl hjertet og hjernen, intakt. Lykke til, skal tenke på deg Anonymous poster hash: 07624...710
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #14 Skrevet 20. februar 2016 Tusen takk 710❤️ Det betyr faktisk en hel del, siden jeg er så alene om dette. Det er kun min mann og behandler som vet om det. Hi Anonymous poster hash: b65c7...557
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #15 Skrevet 20. februar 2016 I bunn og grunn så handler vel ikke dette om mat? Det handler om hun lille jenta inni deg som føler at hun ikke er verdt å elske? Anonymous poster hash: 8c1e6...ea0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #16 Skrevet 20. februar 2016 Tusen takk 710❤️ Det betyr faktisk en hel del, siden jeg er så alene om dette. Det er kun min mann og behandler som vet om det. HiAnonymous poster hash: b65c7...557 <3 Anonymous poster hash: 07624...710
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #17 Skrevet 20. februar 2016 Vi har ikke kommet så langt i behandlingen ennå.. Men det er klart et dyptliggende problem som sitter i meg, og kontrollen over kropp og mat er mitt utløp for det. hi Anonymous poster hash: b65c7...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå