Gå til innhold

Sosial angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd medisin mot sosial angst med god effekt?

Har selv prøvd sobril (med god effekt), men vet at dette ikke er noe en skal bruke over lang tid.

Har også prøvd forskjellige SSRI uten effekt. (Effexor, cipramil og cipralex)

Finnes det andre typer medisin en kan bruke mot angst (ved behov) som en ikke blir avhengig av?

Begynner å bli desperat... Synes jeg har prøvd "alt" (psykolog, medikament...), men ingenting annet enn sobril virker. Det er hittil det eneste som tar det verste av angsten.

Finnes det et medikament en kan ta ved behov som ikke er avhengighetsskapende?

Veldig takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 32400...e98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Medisiner mot angst er som plaster på et sår. Det bare maskerer problemet. Den virkelige tildelingen må komme innenfra.

Skrevet

Nei.

Medisiner mot angst er som plaster på et sår. Det bare maskerer problemet. Den virkelige tildelingen må komme innenfra.

Skulle ønske jeg visste hvordan :(

HI

Anonymous poster hash: 32400...e98

Skrevet

Det eneste som har fungert bra på meg er tramadol og paralgin forte, men det er jo smertestillende. (Har tatt det mot smerter altså, men har merket effekt på angsten samtidig.) Tror dessverre de også er avhengighetsskapende.

Anonymous poster hash: 14c37...0c6
Skrevet

Nei.

Plaster på et sår ? Ja? Og hva er problemet med plaster på et sår mens såret blør eller verker?

Anonymous poster hash: c0356...6a8

Skrevet

Prøv kognitiv terapi. Å ta Sobril, Valium osv vil desverre ofte kunne forsterke angst over tid. Du må lære deg å håndtere den, da vil det raskt bli bedre

Anonymous poster hash: c3d17...aa3
Skrevet

Mente tilheling, men det skjønte du :)

Psykolog er riktigere spor enn Sobril. Men det handler vel så mye om kjemi som om terapeutisk metode. Så hvis du ikke synes det funker / ikke greier å åpne deg; spør om det finnes noen mulighet for å bytte terapeut.

Jeg ble et mye lykkeligere menneske den dagen jeg skjønte med hele meg selv at jeg ikke betyr en dritt for andre. Ja, kanskje det var meg de lo av akkurat må, men det har de glemt om ti minutter, for de kjenner meg ikke og jeg betyr ingenting for dem. Ja, kanskje jeg lo litt for høyt av den vitsen i lunsjen, men det har alle glemt når de kommer hjem fra jobb for JEG BETYR INGENTING FOR DEM. Det er deres familie som betyr noe for dem, akkurat som at det er min verden og min familie og mine venner som betyr noe for meg.

Dette blir bare babbel hvis du ikke skjønner med hjertet hva jeg mener. For meg var det et vendepunkt. Håper du kommer dit, på en eller annen måte....!

Skrevet

Nei.

Plaster på et sår ? Ja? Og hva er problemet med plaster på et sår mens såret blør eller verker?

Anonymous poster hash: c0356...6a8

Det er riktig, B-preparater kan ha en plass i akuttbehandling eller ved forverring av psykisk lidelse, men det er ingen kur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...