Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Jeg kan ALDRI gjøre noe jeg har lyst til. Aldri kan jeg gå på noen hobbyer jeg vil,eller gjøre det jeg vil. Jeg hater å være stemor og ta hensyn til de. (Har ikke barn selv) Jeg er sikker veldig frekk og brutal nå,men måtte bare gå lufte litt ting... ALT skal gjøres med hensyn til de. Hvordan skjerpe meg??? Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Få egne barn så ser du sikkert annerledes på det 😛 Anonymous poster hash: 49ded...079
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Det er ikke familielivet du hater, men det fengselet du tydeligvis er fanget i. Anonymous poster hash: 3e5b1...0df
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #6 Skrevet 20. februar 2016 Finn deg en mann uten barn - skerpings fra din side. Stakkars barn - stereotyp selvopptatt stemor. Anonymous poster hash: 84933...36c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #7 Skrevet 20. februar 2016 jeg har to egne barn og driver med egne hobbyer 5-6 ganger i uken. Jobber også 100 % og studerer ved siden av. Høres veldig rart ut det du beskriver Anonymous poster hash: 11f62...4cc
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Skrevet 20. februar 2016 jeg har to egne barn og driver med egne hobbyer 5-6 ganger i uken. Jobber også 100 % og studerer ved siden av. Høres veldig rart ut det du beskriver Anonymous poster hash: 11f62...4cc Seriøst? Hvem passer barna da?? Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #9 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Ærlig talt. Snakk om å lage problemer av ingenting. Skaff deg egen bil da, så kan du komme og gå når det passer deg. Anonymous poster hash: c95ca...18c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #10 Skrevet 20. februar 2016 jeg har to egne barn og driver med egne hobbyer 5-6 ganger i uken. Jobber også 100 % og studerer ved siden av. Høres veldig rart ut det du beskriver Anonymous poster hash: 11f62...4cc Seriøst? Hvem passer barna da?? Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Wild guess: Barnas far kanskje...? Anonymous poster hash: 80737...eaa
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #11 Skrevet 20. februar 2016 Ser ikke problemet? Du kan vel finne på noe på kveldstid du? Klart familielivet er ikke alltid like spontant Må en til en viss grad planlegges Kanskje det er mer det du savner? Skaff deg din egen bil foreksempel? Ta grep Jeg stikker ut titt og ofte jeg og det samme gjør mannen min og. Så klart skal vi noe sammen må man jo skaffe barnevakt. Kanskje du skulle tatt en prat med din bedre halvdel? Eller kanskje du bare skal få egne bar, he he. Anonymous poster hash: 51e3a...593
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #12 Skrevet 20. februar 2016 jeg har to egne barn og driver med egne hobbyer 5-6 ganger i uken. Jobber også 100 % og studerer ved siden av. Høres veldig rart ut det du beskriver Anonymous poster hash: 11f62...4cc Seriøst? Hvem passer barna da?? Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Når jeg er på jobb eller skole er de i barnehage eller skole. Vi har kort reisevei og bytter på å levere i barnhage, så minstemann har korte dager stprt sett hver dag. Hobby gjøres stort sett etter leggetid og 1-2 timer søndag ettermidagg. Jeg er sammen med barnefar, så da er han hjemme. Evt noen ganger er jeg borte en time når de ser barnetv osv. De er jo også ofte med venner hjem, eller har med venner til oss, så da er de ikke opptatt av å være sammen med meg Anonymous poster hash: 11f62...4cc
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #13 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Men er det transport som er problemet? Hvis du virkelig vil, så får du det til. Enten kan mannen kjøre deg, eller få noen til å hente deg. Spørs jo hva du vil drive med da, men kan det gjøres etter barnas leggetid? Anonymous poster hash: 90979...3a8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #14 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Ærlig talt. Snakk om å lage problemer av ingenting. Skaff deg egen bil da, så kan du komme og gå når det passer deg. Anonymous poster hash: c95ca...18c Vi har ikke råd til det.. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #15 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Men er det transport som er problemet? Hvis du virkelig vil, så får du det til. Enten kan mannen kjøre deg, eller få noen til å hente deg. Spørs jo hva du vil drive med da, men kan det gjøres etter barnas leggetid? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Er jo det som ikke er mulig Pga stebarna skal noe da.... De har spesielle behov som jeg ikke vil utdype her. Og vi bor avsides til = ting blir vanskelig Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #16 Skrevet 20. februar 2016 Når du hater familielivet og har valgt en mann som har barn/familie, da har du egentlig bare to valg, Hi: 1. Finn en måte å like familielivet - disse barna og alle familieaktiviteter skal være en del av ditt liv i mange år hvis du velger det. 2. Finn en ny mann. Å fortsette et forhold med en mann som har barn fra før og hate familielivet, det er ikke bra for noen av dere - ikke deg, ikke mannen og ikke for barna! Anonymous poster hash: 82122...4ea
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #17 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor kan du ikke gjøre noe for deg selv og ha egne hobbyer da? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Pga da skal de noe og må bruke bilen f.eks. Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Men er det transport som er problemet? Hvis du virkelig vil, så får du det til. Enten kan mannen kjøre deg, eller få noen til å hente deg. Spørs jo hva du vil drive med da, men kan det gjøres etter barnas leggetid? Anonymous poster hash: 90979...3a8 Er jo det som ikke er muligPga stebarna skal noe da.... De har spesielle behov som jeg ikke vil utdype her. Og vi bor avsides til = ting blir vanskelig Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Litt vanskelig å gi deg råd når man ikke har noe særlig informasjon om problemstillingen. Men jeg er sikker på at det finnes muligheter og løsninger for å løse dette. Anonymous poster hash: 90979...3a8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #18 Skrevet 20. februar 2016 Når du hater familielivet og har valgt en mann som har barn/familie, da har du egentlig bare to valg, Hi: 1. Finn en måte å like familielivet - disse barna og alle familieaktiviteter skal være en del av ditt liv i mange år hvis du velger det. 2. Finn en ny mann. Å fortsette et forhold med en mann som har barn fra før og hate familielivet, det er ikke bra for noen av dere - ikke deg, ikke mannen og ikke for barna! Anonymous poster hash: 82122...4ea Du har vell rett.... Er bare så slitsomt at ting alltid går utover meg. Jeg ofrer og ofrer.... Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #19 Skrevet 20. februar 2016 Når du hater familielivet og har valgt en mann som har barn/familie, da har du egentlig bare to valg, Hi: 1. Finn en måte å like familielivet - disse barna og alle familieaktiviteter skal være en del av ditt liv i mange år hvis du velger det. 2. Finn en ny mann. Å fortsette et forhold med en mann som har barn fra før og hate familielivet, det er ikke bra for noen av dere - ikke deg, ikke mannen og ikke for barna! Anonymous poster hash: 82122...4ea Du har vell rett.... Er bare så slitsomt at ting alltid går utover meg. Jeg ofrer og ofrer.... Anonymous poster hash: 3ac60...dd0 Er det slik så får du snakke med mannen, da. Uansett så tenker jeg at det ikke er særlig smart å velge en mann med flere barn fra før når man egentlig ikke liker familielivet og ikke ønsker å ta hensyn til barna. Barna var der før deg, barna bør være viktigere for mannen enn deg. Likevel er det mulig å få et godt forhold til en mann som har barn fra før. Men jeg tror ikke det er mulig med den innstillingen du har til familielivet - i hvert fall ikke når du føler du tar hensyn, men ikke får nok tilbake. Da tenker jeg det kanskje heller er feil mann du er med. Snakk sammen! Anonymous poster hash: 82122...4ea
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #20 Skrevet 20. februar 2016 Familielivet?? Du vet jo ikke hva det er, da du ikke har egne barn 😂😂😂 Du hater stemors- tilværelsen!! Og det skjønner jeg godt, for en utakknemlig oppgave 😂😂 Anonymous poster hash: 1d061...c8f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #21 Skrevet 20. februar 2016 Familielivet?? Du vet jo ikke hva det er, da du ikke har egne barn 😂😂😂 Du hater stemors- tilværelsen!! Og det skjønner jeg godt, for en utakknemlig oppgave 😂😂 Anonymous poster hash: 1d061...c8f Kanskje det er det som er problemet 😕😕 De pisser og driter overalt og griser. Blir sprø. Også er de så utakknemlig 😕😕😕 Men er kanskje sånn barn er?? De har allerede ødelagt en lekehytte vi hadde De stjeler og ramponerer det de faktisk får Og jeg bruker alle energi på å oppdra og hjelpe far. Ikke mye tid til meg oppi dette Er gått litt lei Anonymous poster hash: 3ac60...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #22 Skrevet 20. februar 2016 pisser og driter de overalt? hvor gamle er disse rakkerne? hehe.. det å bli foreldre betyr i stor grad å sette noen andre over seg selv.. ja, det er de som kommer først. Det å være stemor må være ganske stress, men man velger det heldigvis selv. Du vet jo selv svaret på dette problemet Anonymous poster hash: c06c7...f48
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 20. februar 2016 #23 Skrevet 20. februar 2016 Er far i det hele tatt "med på laget" her? Virker som du har mest med barna å gjøre, og at det irriterer deg at det er du som må oppdra og hjelpe dem når det ikke er dine barn. Men, når man har valgt en mann med barn HAF man lissom valgt hele "pakka". Da må man bare gjøre det beste ut av det. Snakk med mannen. Si at du vil finne på noe alene eller med venninner en gang eller to i uka. Hvor gamle er barna? Virker som de ikke er så store siden du sier at se griser og søler så mye, men at de trenger bilen?? Høres ut som om de er for unge til å drive med masse aktiviteter, eller at de er så store at de fint greier seg på egenhånd på kvelden uten deg. Det er viktig med egentid. Viktig å være med venner, ha en hobby eller dra å trene. Mine er snart 7 og 10, og er gir vi hverandre tid til å være med venner, dra å trene, shoppe, kino osv. Ikke faste dager, utenom trening der vi har 2 dager i uka hver. Ha mannen din slike aktiviteter? Dere bør hvertfall først og fremst snakke sammen, både om oppdragelse og din egentid. Kommunikasjon er bok nøkkelen her.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #25 Skrevet 20. februar 2016 Egen interesser vs barnas interesser. Dette er en evig balansegang for alle foreldre. Hvem skal ha hvilken del av knapphetsgodene tid og penger. Vi gjør det jo selv med våre barn. Her ville de i kveld være oppe sent å se film i kveld. Jeg og mannen ville ha voksen tid, og sente ungene i seng. Vi har brukt mye penger i det siste. Inkludert en ferie på ungene sine premisser. De ville ha noe dyre spill til ps4. Svaret ble nei. Vi kan jo velge å utslette oss selv og våre behov helt, svaret må være en balanse. Det er ikke barna som trenger eie fjernkontrollen til TV. Som skal ha hver eneste overskuddskrone. Det er ikke barna som skal bestemme når de voksne skal på date, eller ut med venner. Det er de voksne dom skal gjøre disse prioriteringene. Barna er ikke i stand til å ta de vurderingene. Det være seg om det er felles barn, eller særkullsbarn. Har inntrykk av at det er mer greit å si "nei" til egne barn, enn til hans barn. Når jeg leser her inne så er det liksom ikke måte på hvor langt man skal strekke seg for andre sine barn, men det er greit å begrense feks fritidsaktiviteter til egne barn, fordi en ønsker å ha litt ettermiddager hjemme. Balanse er stikkordet! Anonymous poster hash: 8cb92...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå