Gå til innhold

Hva skal til for å få dekke brystoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alt for store bryst.. Bh´er fra vanlige kjedebutikker passer ikke. Jeg passer ingen klær til overkroppen som selges i kjedebutikker, brystene gjør at jeg kun kan bruke basic-gensre og lignende. Jeg har slitt lenge med rygg og nakkeproblemer, uten at jeg vet at det sikkert skyldes brystene. Jeg har alltid vært sånn, helst siden jeg begynte å få pupper ganske tidlig. De har liksom vær alt for store for kroppen. Etter to runder med amming så henger alt ned, bokstavlig talt.. Etter en dag på jobben eller med mye fysisk arbeid, så blir jeg svett og ekkel under og rundt området. Det lukter og klør.. Æsj, syns det er så ekkelt!

Men er dette noe som kan bli dekket? Er det en regel på at man må ha så og så mye heng eller lignende? Må man få silikon eller noe inni? Det vil jeg helst ikke ha, vil bare ha mye mindre bryst. 

For å si det sånn, jeg er så lei av store bryst at hadde jeg fått beskjed om at jeg måtte ta vekk begge to så hadde det ikke gjort meg noe som helst. Litt i-landsproblem er det jo, men de brystene plager meg en del til hverdags. 

Anonymous poster hash: 45f41...722
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også store bryster, bruker H-cup.

Mine problemer forsvant når jeg gikk på Netty og kjøpte meg BH'er som faktisk passet.

Er du sikker på at du bruker riktig størrelse?

Anonymous poster hash: 275db...d72

Skrevet

Du må ha fysiske plager for å få det dekket. Det bli da snakk om brystreduksjon. Ikke silikon eller noe sånt.

Få henvisning fra fastlegen din. Fokuser på nakke/rygg problemer. Kosmetiske problemer er ikke noen grunn.

Anonymous poster hash: 81c91...371

Skrevet

Jeg har fått dekket løft/reduksjon. Brukte 75G før operasjon.

Jeg fikk det innvilget på grunn av smerter i rygg og nakke, stadige betennelser i skulderområdet, revmatiske diagnoser, og hudplager/kløe/sår.

Jeg ville i hvert fall tatt imot rådet om å skaffe deg ordentlige bher, bli målt og få riktig størrelse, og se om det hjelper. Det kan ikke sammenlignes...

Operasjon er ingen quick fix. Du er sykemeldt i flere uker, kan ikke løfte barn, eller noe annet med særlig vekt. Så må du gå med kompresjons-bh i tre måneder etter operasjon.

Det er ikke alltid operasjonen blir vellykket heller. Jeg har operert to ganger, like omfattende operasjon begge gangene (lang sykemelding og 3 mnd med Kompresjonsbh).

Anonymous poster hash: d3aba...3c3

Skrevet

Har søstre som har fått det dekket. De hadde store, men ikke enorme liksom.. Uansett lettere å få det dekket nå enn senere på året, siden staten dekker så så mange i året. Bare å prøve 👍🏻

Anonymous poster hash: ce3f3...f7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...