Gå til innhold

Frekt å ikke bruke bunaden?🇳🇴

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har kjøpt en bunad til min nyfødte sønn, str 74. Den er stor i str å gutten min drukner i den. Spurte om de ikke hadde en mindre bunad men det hadde de ikke dessuten ville hun kjøpe noe han kunne vokse i. Dessuten var den ikke så stor mente hun. Min sønn er ca 52cm så skjorten rekker han til ankelen, så jo den er stor! Nå er min mor dypt fornærmet over at jeg vil finne ett annet antrekk til en barnedåp vi skal i til helgen. Jeg er "utakknemlig, frekk" og hun skal aldri kjøpe noe igjen når jeg "oppfører meg slik. Eøh, javel! Greit at ting er litt stort men det får da være måte på eller?

Anonymous poster hash: 80bb6...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da passer den sikkert perfekt til 17.mai!

Anonymous poster hash: 5bb38...c42

Skrevet

Ikkje alle forstår seg på klesstørrelsane til baby. Han får spare bunaden til 17. mai, då er det ikkje sikkert han druknar i den.

Skrevet

Min mor har kjøpt en bunad til min nyfødte sønn, str 74. Den er stor i str å gutten min drukner i den. Spurte om de ikke hadde en mindre bunad men det hadde de ikke dessuten ville hun kjøpe noe han kunne vokse i. Dessuten var den ikke så stor mente hun. Min sønn er ca 52cm så skjorten rekker han til ankelen, så jo den er stor! Nå er min mor dypt fornærmet over at jeg vil finne ett annet antrekk til en barnedåp vi skal i til helgen. Jeg er "utakknemlig, frekk" og hun skal aldri kjøpe noe igjen når jeg "oppfører meg slik. Eøh, javel! Greit at ting er litt stort men det får da være måte på eller?

Det er vel mer hensynsfult mot din mor å ikke måtte forklare alle andre at nei, hun insisterte på at småen måtte gå i denne sekken her, så da gjør han det for å tekkes henne. Nei, bytt bunaden i riktig størrelse (så sant det er butikkjøpt), eller kle på mini noe helt annet.

Anonymous poster hash: 25d91...fd3

Skrevet

Himmel så mange crazy mødre det finnes. En str 74 er jo 6-9 mndr størrelse. Blås på hele dama og la hun være edikkrukke. Og dessuten er vel ikke helt dèt antrekket man tar på en nyfødt baaby?

Skrevet

Nei, spar den til 17.mai, det er hun som er sær her.

Skrevet

Frekt å pålegge deg hvilke klær dine barn skal ha på seg.

Skrevet

Drit i kva du har på. Det er ditt barn ikkje hennes.

Anonymous poster hash: 4f141...9ae
Skrevet

Hvis han er nyfødt nå er det ikke sikkert den passer til 17 mai heller. Hva er poenget med å kjøpe noe han kan vokse i om den ikke passer før september, ikke mange bunadanledninger der

Anonymous poster hash: 05b6f...3e0

Skrevet

En nyfødt baby drukner jo i str 74, ta på han det du vil. Det er moren din som ikke tenker her syns jeg. Greit å kjøpe noe de kan vokse i, men det hjelper lite når det ikke kommer til å passe når man trenger det. Sannsynligvis for stor til 17. Mai i år og for liten til neste 17. Mai. Irriterer meg at folk ikke tenker størrelser i forhold til sesong også. Fra svigermor fikk gutten vår bare kortermede bodyer str 56 og han er født i januar. Mest sannsynlig får vi jo ikke brukt de ;)

Anonymous poster hash: f9dc1...9aa

Skrevet

52cm er jo nyfødt,bunaden blir akkurat passe til 17.mai! Min gutt ble født i januar,52cm varte ei uke!

Anonymous poster hash: 248f9...e92

Skrevet

Legg bunaden ved siden av et plagg som passer, ta et bilde og send til moren din. Da bør hun jo se at det ikke går. Eller ta bunaden på gutten og vis henne hvor stor den er, og fortell at dere gleder dere til at den er passe, men at nå blir det som om hun skulle ha gått i en kjole som var 4 størrelser for stor, og det er jo hverken pent eller behagelig.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Kle på bunaden, ta bilde, sendt bildet til din mor sammen med spørsmålet: "er det slik du vil at barnebarnet ditt skal se ut på dåpsdagen sin?"

Skrevet

52cm er jo nyfødt,bunaden blir akkurat passe til 17.mai! Min gutt ble født i januar,52cm varte ei uke!Anonymous poster hash: 248f9...e92

Det er jo veldig individuelt, jenta mi brukte 74/80 på ettårsdagen. Ville heller byttet, om de ikke har rett størrelse nå ville jeg kjøpt en som passer til neste 17 mai, 80/86?

Skrevet

Bunaden tilsvarer nok str 80, stor i str som sagt 😊. Min mor så han i bunaden men hun så ikke problemet. Skjorta kunne jeg bare brette og stappe nedi buksen. Buksen kunne jeg stramme inn med en sikkerhetsnål. Det så helt jævlig ut, men hun mente han kunne gå sånn 😆. Nå er vi uvenner, ga beskjed om at han ikke skulle ha den på til helgen. Hun la på tlf i stad i sinne da jeg snakket med henne. Typisk henne forsåvidt.

Hi

Skrevet

Bunaden tilsvarer nok str 80, stor i str som sagt . Min mor så han i bunaden men hun så ikke problemet. Skjorta kunne jeg bare brette og stappe nedi buksen. Buksen kunne jeg stramme inn med en sikkerhetsnål. Det så helt jævlig ut, men hun mente han kunne gå sånn . Nå er vi uvenner, ga beskjed om at han ikke skulle ha den på til helgen. Hun la på tlf i stad i sinne da jeg snakket med henne. Typisk henne forsåvidt.

HiAnonymous poster hash: 80bb6...776

Hehe, det hadde blitt bunad med baby i, ikke baby i bunad. Hvilken argumentasjon har hun på at han mååå gå i den altfor store bunaden istedenfor å ha noe som passer? Eller bare kjøpe rett størrelse fra starten av?

Skrevet

Bunaden tilsvarer nok str 80, stor i str som sagt 😊. Min mor så han i bunaden men hun så ikke problemet. Skjorta kunne jeg bare brette og stappe nedi buksen. Buksen kunne jeg stramme inn med en sikkerhetsnål. Det så helt jævlig ut, men hun mente han kunne gå sånn 😆. Nå er vi uvenner, ga beskjed om at han ikke skulle ha den på til helgen. Hun la på tlf i stad i sinne da jeg snakket med henne. Typisk henne forsåvidt.

Hi

Da er det jo håp om at den passer 17.mai neste år... Det høres ut som moren din har litt vansker med å innrømme at hun muuuligens kan ha feilberegnet en anelse?

Skrevet

Hi

Hun er nok bare stolt over å være mormor,gi henne denne gleden! Sikkert mente å skaffe seg første plass til antrekk for dåp OG 17.MAI. Det er søtt egentlig,ikke ta bort gleden fra henne!

Skrevet

Typisk foreldregenerasjonen å kjøpe klær barn skal vokse inn i. Skjønner det er kjipt, men prøv å ikke la deg påvirke av det. Barn skal selvfølgelig ikke ha på seg klær som er mange størrelser for store.

Min svigermor kjøper til stadighet alt for store klær til barna våre. Flotte klær som jeg sparer til de passer. Hun blir som regel litt furten og mener de kan brettes opp, men jeg kler ikke barna i klær de drukner i og det har jeg fortalt henne på en hyggelig måte. Men tror ikke jeg har nådd helt fram til henne likevel 😉

Anonymous poster hash: 7c9d1...c43

Skrevet

Nei, ikke frekt. Det er ditt barn., og du ønsker heldigvis at barnet skal ha klær som passer. Bspar og bruk til en senere anledning.

Anonymous poster hash: edc0a...0eb

Skrevet

Bunaden tilsvarer nok str 80, stor i str som sagt . Min mor så han i bunaden men hun så ikke problemet. Skjorta kunne jeg bare brette og stappe nedi buksen. Buksen kunne jeg stramme inn med en sikkerhetsnål. Det så helt jævlig ut, men hun mente han kunne gå sånn . Nå er vi uvenner, ga beskjed om at han ikke skulle ha den på til helgen. Hun la på tlf i stad i sinne da jeg snakket med henne. Typisk henne forsåvidt.

Hi

Hun er nok bare stolt over å være mormor,gi henne denne gleden! Sikkert mente å skaffe seg første plass til antrekk for dåp OG 17.MAI. Det er søtt egentlig,ikke ta bort gleden fra henne!

Helt uenig. Den stakkars gutten må få lov til å ha på seg noenlunde behagelige klær. Denne bunaden vil bare bli klump-i-klump.

HI: Vi fikk bunad til gutten vår, der nikkersen gikk fra under skuldrene til under føttene. Vi utsatte å bruke den et par år, og fikk heldigvis ikke noen sure miner på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...