Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Dette er en fyr jeg aldri i livet hadde kommet til å bli sammen med (cp skadet og mentalt syk) som jeg møtte på lokalpuben for ca. 8 år tilbake. Etter x antall pubrunder så hadde han klart å få tak i mitt mobnr. Han driver å ringer nå og da og prater alltid om seg selv (syk ditt, syk datt, prøve få seg dame bla bla), så jeg har sluttet å ta telefonen når han ringer da alt pjattet ofte tar 2 timer og jeg rett og slett verken har lyst eller ork til å sitte å høre på. Han var veldig hodestups forelsket i meg tidligere, men jeg understreket for han mange ganger at jeg aldri kunne vært sammen med han. Han sier han føler at "vi" har ett sååååå godt vennskap og at "vi" kjenner hverandre sååååå godt, men JEG føler ingenting av dette. Jeg prøver å unngå fyren overalt hvor jeg ser han, og later som at jeg har det kjeeeempe travelt. Av og til når jeg sitter på bakeriet så dukker han plutselig opp, og det hjelper ikke å bytte bord for å gjemme se bakerst i lokalet (det er forsøkt de gangene jeg ser at han er på vei) Jeg har ikke hatt hjerte til å si til han at vi ikke er så gode venner som han skal ha det til men jeg har heller aldri sagt me enig i at vi er venner (har bare svart med jaha?). Hvordan bli kvitt han på en fin måte, synes det blir feil å la han gå rundt å tro at vi er venner når jeg føler at vi kun er bekjente på hei'rn. Anonymous poster hash: 9e047...71b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Stakkars fyr. Si ifra på en ordentlig måte. Du synes ikke dere passer så godt sammen som venner, og ønsker ikke å ha mer kontakt. Ja, det er sikkert kjipt å si for DEG, men du blir "kvitt" ham og han slipper å bli lurt. Anonymous poster hash: 9acf9...47c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 Blokker nummeret på telefonen. Anonymous poster hash: 2e2b4...dde
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Stakkars fyr. Si ifra på en ordentlig måte. Du synes ikke dere passer så godt sammen som venner, og ønsker ikke å ha mer kontakt. Ja, det er sikkert kjipt å si for DEG, men du blir "kvitt" ham og han slipper å bli lurt. Anonymous poster hash: 9acf9...47c Er så redd han kommer til å bli såret å gå rett i kjelleren. Han har vært innlagt på psykriatisk flere ganger, så skal lite til tydeligvis Anonymous poster hash: 52d12...3e2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Stakkars fyr. Si ifra på en ordentlig måte. Du synes ikke dere passer så godt sammen som venner, og ønsker ikke å ha mer kontakt. Ja, det er sikkert kjipt å si for DEG, men du blir "kvitt" ham og han slipper å bli lurt. Anonymous poster hash: 9acf9...47c Er så redd han kommer til å bli såret å gå rett i kjelleren. Han har vært innlagt på psykriatisk flere ganger, så skal lite til tydeligvis Anonymous poster hash: 52d12...3e2 What powers you have. Er han syk, så er han nok det uavhengig sv hva du sier og gjør. Anonymous poster hash: 2e2b4...dde
Gustav Klitt Skrevet 20. februar 2016 #6 Skrevet 20. februar 2016 Stakkars fyr. Si ifra på en ordentlig måte. Du synes ikke dere passer så godt sammen som venner, og ønsker ikke å ha mer kontakt. Ja, det er sikkert kjipt å si for DEG, men du blir "kvitt" ham og han slipper å bli lurt. Anonymous poster hash: 9acf9...47c Er så redd han kommer til å bli såret å gå rett i kjelleren. Han har vært innlagt på psykriatisk flere ganger, så skal lite til tydeligvis Anonymous poster hash: 52d12...3e2 Det er ikke ditt problem.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #7 Skrevet 20. februar 2016 Jeg er uenig i de som sier det ikke er ditt problem at han kan gå rett i kjelleren om du avviser han. Eller, nei, det er ikke ditt problem, men jeg synes det er veldig fint at du bryr deg. Og hver enkelt av oss kan påvirke et menneske ganske så mye. Særlig negative opplevelser med noen kan såre dypt om man er utsatt og ekstra følsom. Kanskje du kan si til han at du trenger ro i tiden fremover og at du derfor ikke har overskudd til å ha kontakt med han akkurat nå. Si at du skal ta kontakt med han igjen når du føler deg normal igjen. Det blir en slags "its not you, its me", men det kan være en grei vei ut om du sier det på en fin måte. Lykke til, og fortsett å bry deg Anonymous poster hash: 51f01...b54
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Skrevet 20. februar 2016 For å være ærlig... Jeg ville ikke "dumpet" han, men heller satse på å sette strenge grenser. F. eks å ikke ta telefonen er helt kurant, og når han sier "hei" gir du han 1-2 minutt før "nå må jeg videre, hade-bra". Hvis du klarer å sette strenge nok grenser uten å bruke for mye energi på det skulle det løse problemet. Anonymous poster hash: 1e017...13d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Jeg er uenig i de som sier det ikke er ditt problem at han kan gå rett i kjelleren om du avviser han. Eller, nei, det er ikke ditt problem, men jeg synes det er veldig fint at du bryr deg. Og hver enkelt av oss kan påvirke et menneske ganske så mye. Særlig negative opplevelser med noen kan såre dypt om man er utsatt og ekstra følsom. Kanskje du kan si til han at du trenger ro i tiden fremover og at du derfor ikke har overskudd til å ha kontakt med han akkurat nå. Si at du skal ta kontakt med han igjen når du føler deg normal igjen. Det blir en slags "its not you, its me", men det kan være en grei vei ut om du sier det på en fin måte. Lykke til, og fortsett å bry deg Anonymous poster hash: 51f01...b54 Hun bryr seg jo IKKE. Hun tar jo ikke telefonen. Det er ikke hun som er den livsviktige tråden hans psykiske helse henger i, selv om hun nok smigrer seg selv ved å tro det. Anonymous poster hash: 2e2b4...dde
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Må bare si jeg synes du har en grusom holdning til mennesker med spesielle behov , dette her var stygt skrevet . Akkurat tlf biten kan jeg forstå er slitsom ( da bytter du nr ) , men å unngå mennesker som er litt annerledes er meget spesielt !!! Vi har alle mennesker med spesielle behov rundt oss i nærmiljøet , og vi alle er oppdratt tii å vise normal folkeskikk !! Skjerp deg !! Anonymous poster hash: a87f8...091
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå