Magehus Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Jeg gikk for å legge meg da klokken var 2155. Gikk ned og pusset tenner. Kom på at ingen hadde pakket ut av tursekken til eldste. Tørket opp vannlekkasje i bagen, skylte termosen, ryddet av kjøkkenbenken, satte restematen i kjøla, forma i blødt og satte på oppvaskmaskinen. Ryddet over kjøkkenbordet, plukket opp lekene til minstemann og la de i kurven på stua. Satte putene i sofaen pent, brettet tre tepper og de la på plass. Mannen ropte og lurte på hvorfor det lå klær i vann i vasken oppe, der han skulle pusse tenner. Gikk opp og skylte opp bæsjeulykkebodyen (lys ull, selvsagt), la den i en bøtte med Vanish-vann og vasket over vasken. Slo av tørketrommelen. Mannen hadde pusset tenner nede. Han gikk og la seg. Tilbake til gangen. La noen klær i kurven og et par votter til tørk på badet. Ryddet opp litt skittentøy på badet, kastet ei bleie i bøtta (som lå oppå lokket). Gikk opp for å legge meg. Skrudde av TVen i loftstua, rydda opp ei skjorte og en godtepose fra gulvet. Bar ned tre skitne glass, godteposesøppel, en tom potetgullpose og resten av brusen. Rydda opp et par puter og slang meg på sofaen. 2256. Tid for at mor skal legge seg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Huff,jenter meg veldig igjen. Brutalt å lese det svart på hvitt, men sånn er det, dessverre Anonymous poster hash: 4c1dc...37c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Kjenner * Anonymous poster hash: 4c1dc...37c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Nei, forskjell på mennesker. Jeg hadde aldri giddet å gjøre alt det hvis jeg først var på vei til å legge meg. (Men så legger jeg meg som regel ikke før jeg er stuptrøtt heller. ) Anonymous poster hash: 2556d...d5e
Von Hertelhofen Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Her er det omvendt. Jeg ligger i senga og prøver å sove mens mannen romsterer i hele halve huset, før han kommer å legger seg en time etterpå
Syngensang Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Eg hadde vore i seng klokka 22.. mannen hadde (kanskje) tatt det verste på kjøkkenbenken. Trur det har meir med ulike menneske å gjere enn ulike kjønn. (Også hadde vi hatt fellesdugnad på føremiddagen i morgon for å få orden i huset;-))
Fandens Oldemor Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Nei, det der deler vi på. Da går det fort. Legger oss alltid samtidig.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 Her er det mannen som legger merke til sånt fortere enn meg, han er mye flinkere enn meg til å rydde. Jeg legger ikke alltid merke til ting som burde vært gjort. Anonymous poster hash: f7675...bac
Hjertefru Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 Jeg er ikke sånn. Mer sånn som hun over som ikke legger seg før hun er stuptrøtt. Ingen av oss rydder noe særlig om kvelden. Mannen er kjempeflink til å rydde om morgenen før han drar tidlig på jobb. Men tror nok mange damer er som deg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Ikke rart mannen din ikke gjør noe hvis du gjør alt uten å si noe.. Anonymous poster hash: f7675...bac
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Tja, all statistikk viser jo at kvinner bruker mer tid på husarbeid enn menn, så du er i alle fall ikke alene 😊 Men i DIB bakvendtland er det selvsagt normalen at fruen ligger på sofaen og ser fotballkamp og drikker øl mens mannen vasker badet for tredje gang den uka. Anonymous poster hash: b5618...7e5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #12 Skrevet 20. februar 2016 Jeg gjør noe før jeg legger meg, noe ber jeg mannen gjøre. Tror mange kvinner har behov for å føle seg som superkvinner og må gjøre alt selv Anonymous poster hash: 5b70e...a54
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #13 Skrevet 20. februar 2016 Ikke forskjell på menn og kvinner, nei. Her hos oss deler vi på disse oppgavene. Mannen min går ikke og legger seg hvis huset ser bomba ut, og hvis det ligger klær i vasken så skyller han det opp selv, han roper ikke på meg. Anonymous poster hash: 87365...75c
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #14 Skrevet 20. februar 2016 Hvorfor gidder du å gjøre alt selv da? Siden du har behov for å skrive dette innlegget antar jeg at du enten er misfornøyd med mannen, eller har behov for bekreftelse på hvor flink du er. Jeg hadde aldri giddet å gjøre det du beskriver. Jeg hadde kun ordnet i vannsport i sekken. Siden mannen klaget på klær i vasken, så hadde jeg bedt han skylle og legge til vask. Resten hadde fått stå til dagen etter. Jeg blir helt matt av folk som må ha det perfekt rundt seg for så å klage over hvor slitne de er.. Anonymous poster hash: 30b66...49f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #15 Skrevet 20. februar 2016 Jeg jobber i et mannsdominert yrke, og hadde nettopp en samtale med et par mannlige kollegaer. De var skjønt enige om at dette var forskjellen på menn og kvinner, at menn ønsket å gjøre minst mulig, mens kvinner heller ville ha kontroll selv, og ha ansvar for hus og hjem enn at andre skulle ta seg av det. Og han ene (som er single) uttalte faktisk: "Hvis jeg finner en dame som orker å ta seg av alt det praktiske i hjemmet, da ville det være drømmedama!!" Jeg ble nok en gang minnet om at jeg er lykkelig over at jeg lever i et relativt likestilt hjem, der vi deler på huslige oppgaver, og at det ikke er en selvfølge. Anonymous poster hash: c4a67...27a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #16 Skrevet 20. februar 2016 Men det gjelder ikke for alle, verken kvinner eller menn selvsagt, men overvekt i begge leire. Anonymous poster hash: c4a67...27a
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #17 Skrevet 20. februar 2016 Vi har det litt sånn. Mannen ser ikke de små detaljene. Et glass her og tørke smuler der. Vi har løst det sånn at han gjør alle de store tingene (vasker klær, ordner med oppvaskmaskinen, etc.(og så har vi vaskedame), og så tar jeg detaljene 😊 Han føler selv han gjør ALT, men det er omtrent 40/60 (i min favør) 😁 Anonymous poster hash: 90a63...db2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #18 Skrevet 20. februar 2016 Har dette med "forskjeller" på mann og kvinne? Eller er det bare noe dere begge gjemmer dere bak for å fortsette å leve i hver deres komfortsone? Her deler vi på alt. Kjønn spiller ingen rolle. Anonymous poster hash: ad4b5...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå