Gå til innhold

Noen som har kjennskap til medleverturnus? Gjerne 2/7 2/7 3/7.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å søke på et vikariat med denne turnusen. Noen som har kjennskap til slik turnus? Når starter og slutter vaktene, hvordan er det for familielivet?

Anonymous poster hash: a1f66...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel går vaktene fra ca 8/9-11/12/13.

Hvor slitsomt det er avhenger av hva slags beboere det er snakk om. Utagerende ungdom trenger voksne rundt seg døgnet rundt, noe som tar på, ikke minst fordi man får lite søvn.

Jeg har jobbet medlever og fant ut etter ett år at det ikke var noe for meg. Jobben krevde at jeg var mentalt tilstedet hele vakta, selv med minimalt søvn. I friperioder opplevde jeg at det var som et tomrom; det ble kjedelig.

Men, for all del: Det kan passe veldig godt for deg.

Et kriterium for å holde ut i en slik jobb er nok å klare seg på lite søvn. Og ikke minst klare å sove godt borte.

Anonymous poster hash: f6c10...7ea

Skrevet

Sove borte er ikke et problem. Men lite søvn kan være verre over tid.

Men er jeg helt på bærtur om jeg ser for meg å ta deltidsstudier ved siden av eller jobbe/ta ekstravakter på en annen jobb i friperiodene?

Skrevet

Men er jeg helt på bærtur om jeg ser for meg å ta deltidsstudier ved siden av eller jobbe/ta ekstravakter på en annen jobb i friperiodene?

Om du har mye energi er du ikke på bærtur😉

Anonymous poster hash: f6c10...7ea

Skrevet

Mannen jobber medelever turnus, dog annen turnus. Mitt inntrykk er at mange aktører innen denne sektoren driver cowboy business på kanten og til tider i strid med norsk lov.

Uansett, mannen er på når han er på jobb og i konstant beredskap når han jobber på de som er utagerende og det siter veldig i de dårlige periodene. Han har også fantastiske perioder der han får lest og levert skoleoppgavene på jobb så han klarer å kombinere dette med studier og familieliv.

Anonymous poster hash: 64e58...79c

Skrevet

Mannen jobber medelever turnus, dog annen turnus. Mitt inntrykk er at mange aktører innen denne sektoren driver cowboy business på kanten og til tider i strid med norsk lov.

Uansett, mannen er på når han er på jobb og i konstant beredskap når han jobber på de som er utagerende og det siter veldig i de dårlige periodene. Han har også fantastiske perioder der han får lest og levert skoleoppgavene på jobb så han klarer å kombinere dette med studier og familieliv.

Anonymous poster hash: 64e58...79c

Takk for svar, begge to. Jeg forstod det sånn at den stillingen jeg vurderer ikke har utagerende brukere. Hva slags brukergruppe jobber mannen din med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...