Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Som har tatt pant i bolig. Jobber med saken og betaler 10tusen hver mnd bare på disse sakene for å bli kvitt det. Men spørsmålet mitt er om vi kan selge bolig selv om kreditorene har tatt pant i det? Eller kan vi ikke gjøre det da? Anonymous poster hash: fece0...f02
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Du kan så klart selge, men de tar ut alt du skylder før du får penger for salget. Anonymous poster hash: 7ebff...6f4
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Ja, det er Ok. Men vil det bli opplyst ved visning osv at det er pant i boligen? Jeg vil bare selge, bli kvitt gjelden og starte på nytt. HI Anonymous poster hash: fece0...f02
Mrs Smith Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Det dekkes fra oppgjøret etter salg. Selger du via megler sørger de for innfrielse av alle lån + megleromkostninger, så får du ut et evt overskudd. Er det ikke tilstrekkelig i oppgjøret må prioritet fra sist og oppover gi pantefrafall. Du er da fortsatt skyldig disse penger etter salget.
Elisun Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Ja. Tror det kommer med at de har pant i boligen. Men det har jo ikke noe siden de innfries når dere selger. Regner med dere selger med overskudd.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Hvor mye skylder dere? Kan dere refinansiere? Anonymous poster hash: b714b...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå