Gå til innhold

Samvær ved skolestart. Lang reisevei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele tanker.

Barnet er hos pappa fra onsdag til mandag.

Går nå i barnehage. 1 time reisevei om det er utenfor rush. 1,5 i rush.

Torsdag får barnet velge om det vil være hos farmor fra ti til to (mens far har kort dag på jobb) og fredag har far fri for å være med barnet.

Når skolen begynner kan det jo ikke ha fri og kjøring til skolen vil skje i rush. Altså vil barnet måtte stå opp 1,5 time før det h*n må gjøre hos mor og totalt tilbringe 9 timer i bil ved samvær.

Far plages med å enten måtte ha mindre samvær eller at en seksåring må stå opp tidlig og kjøre mye bil.

Han heller mot mindre samvær av hensyn til barnet men helst vil han jo fortsatt ha barnet like mye.

Flytte er ikke noe alternativ for øyeblikket.

Er han en dårlig far som eventuelt gir fra seg samværsdager?

Barnet trives godt hos far og er veldig glad i han og øvrig familie.

Spør for min bror.

Anonymous poster hash: 4c501...4ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg delt mening merker jeg. Han er ingen dårlig far- heller en god forelder, med øyne for barnets beste- om han går ned på samværet.

På den andre siden kan jeg ikke skjønne at en ikke velger å bosette seg på barnets hjemplass. For alt jeg vet kan det jo være mor som flyttet fra fars hjemsted, men jeg personlig hadde flyttet etter om så.

Ang lang reisetid vil det nok tidsnok komme begrensinger uansett. Venner, aktiviteter osv vil bli en større del av barnets hverdag etter skolestart, og i årene som kommer.

Anonymous poster hash: 39a72...cb9

Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at 1 times reisevei egentlig ikke er så langt. Mine barn kjører buss. Selv om avstanden til skolen ikke er med enn 7 km, kjører bussen en skikkelig "melkerute" og turen kan fort bli 45 min.

Barnet trenger jo ikke fraktes i rushtiden hvis far har kort dag torsdag og fri fredag. Barn i småskolen har sjelden så lang skoledag at den går inn i ettermiddagsrushet.

Anonymous poster hash: 47a57...c00

Skrevet

Barn trenger å erfare at voksne tåler å være borte fra dem, uten at foreldrene blir usikre på hvor viktige de selv er i barnas liv.

Man kan si til barnet sitt: «Det er ikke tallet på samværsdager som avgjør at vi er viktige i hverandres liv, men hvordan vi har det når vi først er sammen!»

Anonymous poster hash: f5152...4e0
Skrevet

Svogeren min gikk ned på ordinært samvær, henter nå gutten på skolen fredag og leverer rett før sengetid søndag. Men har samtidig gått opp på feriesamvær. Han tar fri og har barnet i høst og vinterferie, og har barnet ganske mye i løpet av de 8 ukene barnet har skoleferie

Anonymous poster hash: 3913c...4ef

Skrevet

Synes ikke at en time er så galt. Bor man litt uta for de store byene er det mange som har en times skolevei spes med buss. Skolebussen er ofte skikkelige melkeruter som er innom en hver krok h or set bor barn.

Anonymous poster hash: bf085...24c

Skrevet

Han burde flytte nærmere barnet om han er interessert i sitt eget barn.

Anonymous poster hash: 9bf71...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...