Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Jeg har en liten prosent fast jobb og så går jeg i tillegg på dagpenger resten av prosenten. Jobber de prosentene som tilkallingsvikar. Jeg sliter psykisk og har det ikke bra nå. Er så sliten og sover i tillegg helt elendig. Er full av bekymringer. Legen har lyst å sykemelde meg et par uker for å se om jeg klarer å komme meg, men her er problemet... På jobben jeg har fast har de store problemer med underskudd på ansatte. Vi jobber med mennesker, så forsvarligheten er en ting og samvittigheten min ovenfor de som står i igjen på jobb er en annen. Jeg vil rett og slett bare ha det verre hvis jeg må sitte hjemme og tenke på de på jobb. Så hun vil sykemelde meg gradert slik at jeg slipper å ha nav hengende over meg og alle de som ringer for å ha meg på jobb denne tiden. Men er det i det hele tatt mulig å bli sykemeldt fra den ene, men ikke den andre? Anonymous poster hash: e7280...76a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Ler deg og skill jobb og privat liv. Ta ikkje arbeid med deg heim for der er du no. Anonymous poster hash: c3a3b...c0a
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 De kan ikke ringe etter deg hvis du er sykemeldt. Men de ringer noen andre! Du er ikke uerstattelig! Men: du er veldig veldig viktig! At du har det bra er viktig! Legen vil sykemelde deg for å hjelpe deg, fordi du trenger det! Skjønner dilemmaet ditt, men de tankene der må du bare forkaste! Helsa først! Ingen applauderer at du risikerer livet ditt for jobben din når/hvis det smeller en dag! Anonymous poster hash: da1c2...033
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 De kan ikke ringe etter deg hvis du er sykemeldt. Men de ringer noen andre! Du er ikke uerstattelig! Men: du er veldig veldig viktig! At du har det bra er viktig! Legen vil sykemelde deg for å hjelpe deg, fordi du trenger det! Skjønner dilemmaet ditt, men de tankene der må du bare forkaste! Helsa først! Ingen applauderer at du risikerer livet ditt for jobben din når/hvis det smeller en dag! Anonymous poster hash: da1c2...033 God bedring, forresten! Takk ja til sykemelding: sov, spis, sov enda mer, gå tur og ta vare på deg selv! Anonymous poster hash: da1c2...033
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Tusen takk foe svar. Dessverre er det ingen andre jobben min kan ringe til. Vi er helt manko på vikarer. Det er derfor jeg sliter med å være borte. Og derfor tenkte jeg at det kanskje var greit å dra på min faste jobb. Men det spørs jo om det går at jeg kun kan sykemeldes fra nav. Tusen takk for god bedring-hilsen også Anonymous poster hash: e7280...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå