Gå til innhold

Dere som har vært utsatt for seksuelle overgrep av far.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere kontakt med ham?

Ei perifer venninne har kontakt med sin far (og mor) enda. Mannen er på fisketur etc med faren. Også har han seksuelt misbrukt konen hans.

Får meg ikke til å forstå.

Anonymous poster hash: a3d2e...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var der farfar, han døde da jeg var 7, men kan aldri tenkte meg at jeg hadde ville sett han igjen i voksen alder. Her blir jeg såpass trigget av så mye annet at jeg hadde ikke taklet å sett han i dag. Tror jeg hadde kastet opp.

Anonymous poster hash: e371e...701
Skrevet

Her var der farfar, han døde da jeg var 7, men kan aldri tenkte meg at jeg hadde ville sett han igjen i voksen alder. Her blir jeg såpass trigget av så mye annet at jeg hadde ikke taklet å sett han i dag. Tror jeg hadde kastet opp.

Anonymous poster hash: e371e...701

Huff:( Stakkars arme deg<3

Du er sterk!

Kan jeg spørre deg om noe privat? Trenger absolutt ikke svare. Men hvordan har din far og/eller farmor tatt å få vite hva din farfar gjorde?

Anonymous poster hash: a3d2e...eec

Skrevet

Kjenner til to familier her hvor fedrene har vært dømt for incest mot egne døtre. Begge mødrene er fortsatt sammen med far. Og han kom hjem etter fengsel og fortsatte å bo sammen med sin familie. Ene datter sa at hun hadde tilgitt ham, for han var jo hennes egen far.

Jeg skjønner verken mødre eller døtre her!

Anonymous poster hash: c00b4...55c

Skrevet

Kjenner til to familier her hvor fedrene har vært dømt for incest mot egne døtre. Begge mødrene er fortsatt sammen med far. Og han kom hjem etter fengsel og fortsatte å bo sammen med sin familie. Ene datter sa at hun hadde tilgitt ham, for han var jo hennes egen far.

Jeg skjønner verken mødre eller døtre her!

Anonymous poster hash: c00b4...55c

Det er dessverre ikke uvanlig at konene/mødrene blir, og velger mannen over barna.

Anonymous poster hash: d156d...d54

Skrevet

Jeg kuttet ut min far i den grad jeg kunne. Men i dåp, konfirmasjon og lignende til andre familiemedlemmer, så kom min far sammen med min mor. Henne kuttet jeg og ut. Hun var fullstendig klar over at min far voldtok meg jevnlig da jeg var veldig liten. Og hun ga meg skylden, jeg prøvde å stjele mannen hennes fra henne.

Begge døde for en del år siden, og det var en stor lettelse.

Anonymous poster hash: 8868c...492
Skrevet

Jeg ble misbrukt av et eldre søsken.

Og ja, vi har kontakt i dag. Mitt liv er ikke definert av ting som skjedde da jeg var 9 år, og personen som gjorde det er også mer enn de handlinger han gjorde i 6.klasse.

Anonymous poster hash: 88df1...72f

Skrevet

Jeg ble misbrukt av et eldre søsken.

Og ja, vi har kontakt i dag. Mitt liv er ikke definert av ting som skjedde da jeg var 9 år, og personen som gjorde det er også mer enn de handlinger han gjorde i 6.klasse.

Anonymous poster hash: 88df1...72f

Rett innstilling :) For dette var et barnesinn.

Verre med voksne menn(kvinner) som misbruker, de VET det er så inderlig galt. (Ser bort fra psykisk funksjonshemmende ol.)

Selv ble jeg misbrukt som 8-9 åring og han var 13. Men det har ikke definert mitt liv i det hele tatt, for jeg visste da og alle år etter at han var et nysgjerrig barn. Ikke slekt, men en nabo.

Anonymous poster hash: 327ed...b06

Skrevet

Jeg tror vi er farget av tabuer og skam. Seksuelle overgrep er så utilgivelig i vårt samfunn at et normal liv i etterkant blir fremstilt som umulig både for offer og overgriper. Når det er sagt, om mannen min gjorde dette mot ett av våre barn, hadde ikke hans tilgivelse vært min prioritet. Jeg hadde fjernet meg og barna fra han for å være deres lojale støtte. Det samme håper jeg han hadde gjort i omvendt situasjon. 

Med dette mener jeg ikke at overgrep skal tilgis på grunn av tid etc. men at en må ha forståelse for at noen offer og overgripere kan komme seg videre i normale liv og kanskje til og med i en fungerende relasjon til hverandre. 

Anonymous poster hash: 83843...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...